اپن کارت سیستم مدیریت برنامه ی فروشگاه سازحرفه ای و لایه باز می باشد که برای طراحی سایت فروشگاهی بسیار به کار می رود و یکی از پر طرفدارترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد که دارای ویژگی های فارق العاده ای نظیر سئو ، ماژول و قابلیت چند زبانه بودن، الگوهای مختلف و کاربردی داشتن می باشد و همچنین قابلیت اتصال به کلیه ی درگاه های پرداخت آنلاین در طراحی سایت را داشته باشد. آیا می دانید فروشگاه ساز چیست؟

برای نصب فروشگاه ساز اپن کارت در طراحی سایت، مراحل زیر را می بایست طی نمود

• مرحله ی اول نصب فروشگاه ساز اپن کارت در طراحی سایت :

دانلود اپن کارت، برای دانلود فایل اپن کارت بر روی آخرین نسخه ی اپن کارت کلیک کرده و آن را دانلود می نماییم.

• مرحله ی دوم نصب فروشگاه ساز اپن کارت در طراحی سایت :

اپلود اپن کارت بر روی هاست بر روی دکمه ی فایل منیجر کلیک کرده و در پوشه ی پابلیک اچ تی ام ال ، گزینه ی آپلود را فشار داده و فایل فشرده ی اپن کارت را آپلود می کنیم.

• مرحله ی سوم نصب فروشگاه ساز اپن کارت در طراحی سایت :

در این مرحله ی دیتابیس را داشته و نام و یوزر آن را نیز تعیین می کنیم.

• مرحله ی چهارم:

شروع نصب اپن کارت در طراحی سایت آدرس طراحی سایت را در مرورگر اینترنت جستجو کرده و پس از بالا آمدن طراحی سایت ، مرحله ی اول نصب آغاز خواهد شد.

مراحل نصب فروشگاه ساز اپن کارت در طراحی سایت

مرحله ی آخر نصب فروشگاه ساز اپن کارت در طراحی سایت

در این مرحله تمام گزینه های می بایست علامت سبز را در طراحی سایت داشته باشند. سپس وارد مرحله ی پیکربندی می شویم که اصلی ترین مرحله می باشد و نوع دیتابیس را روی میسکل تنظیم و آدرس دیتابیس را بر روی لوکال هاست در طراحی سایت می گذاریم. سپس نان یورز و پس ورد دیتا بیس را وارد می نماییم و برای فروشگاه خود ، اطلاعات مدیریت، شناسه ی کاربری،گذرواژه و ایمیل قرار می دهیم. در آخر برای اتمام فرآیند نصب پوشه ی Install را از طراحی سایت حذف می کنیم.

چگونه OpenCart را به صورت دستی نصب کنیم؟

در برخی موارد ممکن است لازم باشد برنامه را به صورت دستی نصب کنید. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را مرحله به مرحله انجام دهید.

برای شروع نصب، ابتدا باید برنامه را از وب سایت رسمی دانلود کنید. هنگامی که فایل compiled.zip را دانلود کردید، باید در اکانت میزبانی شما آپلود شوند که می خواهید PrestaShop را نصب کنید. اکنون باید پوشه برنامه را تنظیم کرده و فایل ها را در آن آپلود کنید. شما می توانید این کار را با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP با دنبال کردن دستورالعمل های اینجا انجام دهید.

همانطور که فایل ها در حساب شما آپلود می شوند، باید یک پایگاه داده برای برنامه ایجاد شود. می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه انجام این کار در مقاله اینجا بیابید. هنگامی که پایگاه داده ایجاد شد، می توانید نصب را ادامه دهید. برای این کار باید از طریق مرورگر وب خود به پوشه اسکریپت دسترسی داشته باشید. در مثال ما OpenCart را در public_html/OC نصب می کنیم، بنابراین URL که در مرورگر تایپ می کنیم domainname.com/OC است.

نصب اپن کارت به صورت دستی

در صفحه اول، اعلان توافقنامه مجوز را مشاهده خواهید کرد. می توانید آن را بخوانید و سپس باید روی دکمه Continue کلیک کنید. سپس بررسی نیازمندی های سیستم انجام می شود. این به دلیل این است که نام فایل‌ها به‌طور پیش‌فرض تغییر می‌کنند تا در صورت آپلود اشتباه فایل‌های جدید در برنامه‌ای که از قبل ایجاد شده است، آسیبی نبیند. برای حل مشکل و ادامه، باید با استفاده از File Manager در cPanel به پوشه برنامه دسترسی داشته باشید و نام فایل ها را تغییر دهید.

اولین مورد در پوشه است و در حال حاضر config-dist.php نام دارد - باید نام آن را به config.php تغییر دهید. فایل دوم در پوشه admin در پوشه root قرار دارد و به آن config-dist.php نیز می‌گویند. شما باید نام آن را به config.php تغییر دهید. پس از تغییر نام فایل ها به درستی می توانید به نصب اسکریپت ادامه دهید. اگر صفحه ای را که اخطار در آن نمایش داده شده است را بازخوانی کنید، مشاهده می کنید که اکنون همه اقدامات انجام شده است.

با کلیک بر روی دکمه Continue به صفحه بعدی نصب هدایت می شوید و از شما خواسته می شود فرم داده مرتبط با برنامه را پر کنید. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه پر کردن فرم داده بیابید. همچنین باید نام کاربری، رمز عبور و آدرس ایمیل اداری را وارد کنید.

اکنون آماده هستید. پس از اعمال جزئیات ذکر شده، صفحه ای را مشاهده خواهید کرد که به شما یادآوری می کند که دایرکتوری نصب برنامه را حذف کنید. می توانید این کار را با استفاده از File Manager در cPanel یا مشتری FTP خود انجام دهید. پس از حذف پوشه نصب، باید بتوانید به وب سایت و ناحیه مدیریتی آن دسترسی داشته باشید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
  • کد پستی : 1456963143
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید