خلاصه

قابلیت استفاده و کاربرد، نه طراحی بصری، تعیین کننده موفقیت یا شکست یک وب سایت است. طراحی کاربر محور به عنوان یک رویکرد استاندارد برای طراحی وب موفق و سود گرا مطرح شده است. از این گذشته، اگر کاربران نتوانند از یک ویژگی استفاده کنند، تفاوتی با اینکه وجود نداشته باشد ندارد.

طراحی خلاقانه برند برای سایت فروشگاهی

ما در مورد جزئیات پیاده سازی طراحی (مثلاً جایی که کادر جستجو باید قرار گیرد) بحث نمی کنیم. در عوض ما بر اصول طراحی سایت فروشگاهی و اهمیت آن تمرکز می کنیم. رویکردهایی که با استفاده مناسب می توانند فرآیند درک اطلاعات ارائه شده را ساده کنند. برای استفاده صحیح از اصول طراحی سایت فروشگاهی، ابتدا باید بدانیم که کاربران چگونه با وب سایت ها تعامل دارند، چگونه فکر می کنند و الگوهای اساسی رفتار کاربران چیست.

طراحی خلاقانه برند برای سایت فروشگاهی

کاربران چگونه فکر می کنند؟

اساساً، عادات کاربران در وب با عادات مشتریان در یک فروشگاه تفاوت چندانی ندارد. بازدیدکنندگان به هر صفحه جدید نگاه می‌کنند، بخشی از متن را اسکن می‌کنند و روی اولین پیوندی که مورد علاقه‌شان است یا به طور مبهمی شبیه چیزی است که به دنبال آن هستند، کلیک می‌کنند. در واقع، بخش‌های بزرگی از صفحه وجود دارد که حتی به آن‌ها نگاه نمی‌کنند.
اکثر کاربران چیزی جالب و قابل کلیک را جستجو می کنند. به محض یافتن کلیک می کنند. اگر صفحه جدید انتظارات کاربران را برآورده نکند، دکمه بازگشت کلیک می شود و روند جستجو ادامه می یابد.

دستورالعمل های طراحی سایت فروشگاهی اصولی

کاربران نمی خوانند، آنها اسکن می کنند. کاربران وب بی حوصله هستند و بر رضایت آنی پافشاری می کنند. اصل بسیار ساده: اگر وب سایتی نتواند انتظارات کاربران را برآورده کند، طراح در انجام کار خود شکست می خورد و شرکت ضرر می کند.
کاربران انتخاب های بهینه ای انجام نمی دهند. به دنبال سریع ترین راه را برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود هستند. آنها همچنین صفحه وب را به صورت خطی اسکن نمی کنند و به طور متوالی از یک بخش سایت به بخش دیگر می روند. بهینه سازی سایت سخت است و زمان زیادی می برد. در عوض راضی کردن کارآمدتر است.

اصول فروشگاه اینترنتی موثر

کاربران از شهود خود پیروی می کنند. در بیشتر موارد، کاربران به جای خواندن اطلاعاتی که یک طراح ارائه کرده است، درگیر می شوند.
کاربران می خواهند کنترل داشته باشند و بتوانند مرورگر خود را کنترل کنند. به عنوان مثال، آنها نمی‌خواهند پنجره‌های جدیدی به‌طور غیرمنتظره ظاهر شوند و می‌خواهند بتوانند با یک دکمه «بازگشت» به سایتی که قبلاً بوده‌اند بازگردند.

1. کاربران را مجبور به فکر کردن نکنید

صفحه وب باید واضح و قابل توضیح باشد. هنگامی که شما یک سایت ایجاد می کنید، وظیفه شما این است که کاربران را از شر علامت های سوال خلاص کنید. اگر ناوبری و معماری سایت شهودی نباشد، تعداد علامت‌های سوال افزایش می‌یابد و درک نحوه عملکرد سیستم و نحوه رسیدن از نقطه A به نقطه B را برای کاربران سخت‌تر می‌کند. پیوندها می توانند به کاربران کمک کنند تا مسیر خود را به سمت هدف خود بیابند.

2. زمان کاربران را هدر ندهید

در هر پروژه ای که می خواهید خدمات یا محصولی را به بازدیدکنندگان خود ارائه دهید، سعی کنید نیازهای کاربر خود را حداقل نگه دارید. بازدیدکنندگانی که برای اولین بار می‌آیند مایلند از وب سایت شما استفاده کنند، نه اینکه فرم‌های طولانی وب را برای حسابی که ممکن است در آینده هرگز استفاده نکنند، پر نکنند. به کاربران اجازه دهید سایت را کاوش کنند و خدمات شما را بدون اجبار کشف کنند. معقول نیست که کاربران را مجبور کنیم یک آدرس ایمیل وارد کنند.

3. مدیریت برای متمرکز کردن توجه کاربران

از آنجایی که وب‌سایت‌ها هم محتوای ثابت و هم پویا را ارائه می‌کنند، برخی از جنبه‌های رابط کاربری بیش از سایرین جلب توجه می‌کنند. بدیهی است که تصاویر چشم نوازتر از متن هستند. همانطور که جملاتی که به صورت پررنگ مشخص شده اند جذاب تر از متن ساده هستند.
چشم انسان وسیله ای بسیار غیر خطی است و کاربران وب می توانند فوراً لبه ها، الگوها و حرکات را تشخیص دهند. به همین دلیل است که تبلیغات مبتنی بر ویدئو بسیار آزاردهنده و باعث حواس‌پرتی هستند، اما از منظر بازاریابی کاملاً کار جلب توجه کاربران را انجام می‌دهند.

اصول فروشگاه اینترنتی موثر

4. تلاش برای قرار گرفتن در معرض توجه

طراحی های وب مدرن معمولا به دلیل رویکردشان و از نظر بصری، دکمه های بزرگ با جلوه های بصری مورد انتقاد قرار می گیرند. اما از منظر طراحی، این عناصر در واقع چیز بدی نیستند. در مقابل، چنین دستورالعمل هایی بسیار مؤثر هستند زیرا بازدیدکنندگان را به روشی بسیار ساده و کاربرپسند از طریق محتوای سایت هدایت می کنند.

5. از نوشتن موثر استفاده کنید

لازم است سبک نوشتن را با عادات مرور کاربران تنظیم کنید. نوشته های تبلیغاتی خوانده نمی شوند. بلوک‌های متن طولانی بدون تصاویر و کلمات کلیدی که با حروف پررنگ یا مورب مشخص شده‌اند حذف خواهند شد. زبان اغراق آمیز نادیده گرفته خواهد شد.
از عبارات ناشی از بازاریابی، نام‌های خاص شرکت و کلمات تخصصی اجتناب کنید. به عنوان مثال، اگر یک سرویس را توصیف می کنید و می خواهید کاربران یک حساب کاربری ایجاد کنند، "ثبت نام" بهتر از "اکنون شروع کنید!" است.

سه راه حل بهینه برای نوشتن موثر این است که:

1. از عبارات کوتاه و مختصر استفاده کنید (در اسرع وقت به اصل مطلب برسید)
2. استفاده از طرح بندی قابل اسکن (محتوا را طبقه بندی کنید و از لیست های گلوله ای استفاده کنید)
3. از زبان ساده و عینی استفاده کنید (لازم نیست یک تبلیغ شبیه تبلیغات به نظر برسد؛ به کاربران خود دلایل منطقی و عینی ارائه دهید که چرا باید از خدمات شما استفاده کنند یا در وب سایت شما بمانند)

6. برای سادگی تلاش کنید

اصل "ساده نگه داشتن" باید هدف اصلی طراحی سایت باشد. کاربران به ندرت در یک سایت هستند تا از طراحی لذت ببرند. علاوه بر این، در بیشتر موارد آنها علیرغم طراحی به دنبال اطلاعات هستند. به جای پیچیدگی برای سادگی تلاش کنید.
از دیدگاه بازدیدکنندگان، بهترین طراحی سایت یک متن خالص است، بدون هیچ گونه تبلیغات یا بلوک محتوای بیشتر که دقیقاً با درخواست بازدیدکنندگان استفاده شده یا محتوای مورد نظر آنها مطابقت داشته باشد.

7. از فضای سفید نترسید

در واقع خیلی سخت است که اهمیت فضای سفید در طراحی سایت را بیش از حد برآورد کنیم. نه تنها به کاهش بار شناختی بازدیدکنندگان کمک می کند، بلکه درک اطلاعات ارائه شده روی صفحه را ممکن می کند. یک بازدیدکننده جدید اولین کاری که انجام میدهد این است که صفحه را اسکن کرده و محتوا را به قطعات قابل هضم اطلاعات تقسیم کند.
خواندن، اسکن، تجزیه و تحلیل و کار با ساختارهای پیچیده سخت تر است. اگر انتخابی بین جدا کردن دو بخش طراحی با یک خط قابل مشاهده یا با مقداری فضای خالی دارید، معمولاً بهتر است از راه حل فضای خالی استفاده کنید. ساختارهای سلسله مراتبی پیچیدگی را کاهش می دهند. هر چه بهتر بتوانید حس سلسله مراتب بصری را در اختیار کاربران قرار دهید، درک محتوای شما آسان تر خواهد بود.

از فضای سفید نترسید

8. ارتباط موثر

در مقالات خود در مورد ارتباط بصری مؤثر، سه اصل اساسی را در استفاده از به اصطلاح "زبان قابل مشاهده" استفاده کنید.

سازماندهی:

ساختار مفهومی واضح و ثابتی را در اختیار کاربر قرار دهید. سازگاری، چیدمان صفحه نمایش، روابط و قابلیت ناوبری از مفاهیم مهم هستند. قوانین یکسان باید در مورد همه عناصر اعمال شود.

صرفه جویی کنید:

با کمترین نشانه و عناصر بصری بیشترین کار را انجام دهید. چهار نکته اصلی که باید در نظر گرفته شود: سادگی، وضوح، متمایز بودن و تاکید. سادگی فقط شامل عناصری است که برای برقراری ارتباط بسیار مهم هستند. وضوح: همه اجزا باید طوری طراحی شوند که معنی آنها مبهم نباشد. متمایز بودن: ویژگی های مهم عناصر ضروری باید قابل تشخیص باشند. تاکید: مهمترین عناصر باید به راحتی درک شوند.

ارتباط:

رابط کاربری باید خوانایی، تایپوگرافی، نمادگرایی و رنگ یا بافت را در حالت تعادل حفظ کند. برای برقراری ارتباط موفق از حداکثر استفاده کنید 3 تایپ در حداکثر اندازه 3 نقطه، حداکثر 18 کلمه یا 50-80 کاراکتر در هر خط متن.

کلام آخر

اگر یک سایت عالی می خواهید، باید آزمایش کنید. تیم نونگار پردازش در هر مرحله از پروژه پشتیبان شماست تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

ارتباط با ما

  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
  • کد پستی : 1456963143
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید