عوامل بسیار زیادی است که بر روی رتبه بندی سایت شما تاثیر دارند: که یکی از آن عوامل داشتن هاست خوب است –در این مقاله می خواهیم تا این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم که چه می شود که میزبان سایت اینقدر مهم است و برای درجه دادن گوگل این قدر اهمیت دارد پس ما را تا پایان همراهی کنید و مطالب را با دقت مطالعه کنید،

امیدوارم توضیحاتی که داده شده شافی و کافی باشد و از این مطالب استفاده کنید که قطعا همینطور خواهد بود. آنچه لازم است در مورد هاست بدانیم را اینجا بخوانید.

مدل هاست

آیا مدل و چگونگی هاست در رتبه‌بندی و سئو صفحه می تواند تاثیر داشته باشد یا نه؟

برای پاسخ به این ، چه خوب است که در ابتدا خود را در جایگاه ربات هوشمند گوگل قرار دهیم، این ربات که به آن crawler هم گفته می شود در روز بیش از چند میلیون سایت گوناگون را که هر یک از آنها پیج ها و صفحه های مختلفی دارد را برای رتبه و درجه دادن بررسی می کند و شبیه انسان انتظار می کشد تا هر یک از صفحات سایت باز شده و اصول و قوانینی که گوگل برای رتبه دادن به صفحه ها دارد را مورد بررسی قرار می دهد و هر صفحه ای که این قوانین را بیشتر رعایت کرده باشد و کار و فعالیت در آن موافق با قوانین گوگل باشد به او رتبه و درجه بالاتری می دهد و او را به معرض دید بازدیدکنندگان و کسانی که در مرورگرها سرچ می کنند نشان می دهد.

قطعا هر انسان منصفی به گوگل حق خواهد داد که اینقدر با شتاب زیاد و با سرعت خیلی بالا صفحه ها را بررسی می کند و به صفحه هایی که سرعت زیاد دارند و در دسترس هستند امتیاز می دهد. و اگر سایت باز شود و یا سرعت بارگذاری مطالب در آن پایین باشد، به شدت در سئو هم به او امتیاز منفی خواهد داد. اهمیت هاست در طراحی سایت را در این صفحه دنبال کنید.

خرید هاست ایرانی

کیفیت میزبان

بنابراین از همه عواملی که در دسترسی زودهنگام به صفحه تاثیر دارند، یکی توجه به کیفیت بالا بودن هاست است که باید دقت کرد هاستی که استفاده می کنید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد و از هر نوع هاستی استفاده نکنید؛ چون اگر زیر بنا و زیر ساخت شما کیفیت خوبی نداشته باشد سایت هم کیفیت خوبی نخواهد داشت و همه زحمات شما بیهوده خواهد شد، لذا از از همان اولین گام و اولین قدم به فکر بهبود کیفیت کار باشد و از جنس خوب استفاده کنید.

و این طور است که در حقیقت میشه گفت هاستینگ یا محلی که قرار است در آن صفحه شما قرار بگیرد و در آن واقع شود تأثیر زیاد و تاثیر مستقیم بر روی رتبه بندی سایت ندارد اما در صورتی که یک سری موارد و قوانین و استانداردها و یکسری اصول رعایت نشود، به رتبه بندی صفحه شما ضربه و لطمه وارد می شود، آسیب هایی متوجه صفحه خواهد بود؛ بنابراین دقت کنید قبل از این که این آسیب ها وارد شود از آن ها جلوگیری کنید و با برنامه ریزی درست و دقیق جلوی وارد شدن لطمات را بگیرید و قطعا پیشگیری بهتر از درمان است به جای اینکه بعد از عیبی وارد شود به فکر برطرف سازی آن شوید ،از همین ابتدا به فکر این باشید که من چه کار کنم که این عیب وارد نشود.

عوامل موثر

حال سوال اینجاست که چه مواردی باید رعایت کرد تا کیفیت میزبان بالا برود؟ و چه چیزهایی در این تاثیر مستقیم دارند؟ و موتورهای جستجوگر گوگل به چه چیزهایی دقت بیشتری می کند؟ و آن ها را لحاظ می کند و مورد توجه قرار می دهد و بر اساس آن ها نمره و امتیاز می دهد این موارد باید پیدا شود و دانسته شود.

جزییات مجوز سازمان صنفی رایانه

هاست مناسب

باید نهایت دقت را داشته باشید که هر اندازه سرعت شما بالاتر باشد به همان اندازه میشه انتظار و توقع داشت که کاربر و بازدید کننده بیشتری به سایت شما سر بزند و از مطالب شما دیدن کند و هر اندازه سرعت شما پایین تر باشد کاربر توجه کمتری خواهد کرد و صفحه شما را باز نمی کند و هر اندازه که ترافیک در صفحه شما بالاتر برود ،به همان میزان هم رتبه و درجه شما بالاتر خواهد رفت و زودتر دیده خواهی شد تا جایی که خیلی از متخصصان این زمانیه میگویند گوگل در قوانین جدید خود این را اضافه کرده که هر اندازه سرعت شما بالاتر باشد به شما امتیاز بیشتری می دهد و شما را زودتر به بقیه نشان می دهد و برعکس هر اندازه سرعت شما پایین تر باشد در صفحات اولی هم نخواهی بود و شما را از چشم مخاطب دور نگه می دارد.

داده های سایت

همه اطلاعات و کدهای شما بر روی میزبان صفحه قرار دارند و در همان جا هم سیو می شوند و اگر قسمتی از این داده ها را از دست بدهید از شما دزدیده شود و یا پاک شود صفحه شما ناقص است و برخی از این داده های خود را از دست داده است لذا باید توجه زیاد به میزبان سایت کنید.

چنانچه مطلع هستید این اطلاعات بیشتر محتواهایی هستند که قرار داده ایم و این ها بر روی بالا آوردن صفحه شما در موتور های جستجوگر تاثیر به شدت زیادی دارند و اگر آن ها را از دست بدهید این یعنی این که سایت شما ارزش خود را از دست داده است و از درجه بالا نزول کرده اید و به صفحات دوم و سوم و .... خواهید رفت و این اصلا جالب نیست و برای رفع این مشکل باید از میزبان صفحه خوبی استفاده کنید تا قدرتمند و قوی باشد و شما را در میانه راه رها نکند.

موقعیت مکانی

یکی از عوامل مهم دیگر بر روی رتبه دادن به صفحه شما موقعیتی است که میزبان و سرور بر روی آن قرار دارد به طور مثال اگر میزبان صفحه شما در ایران باشد قطعا مخاطبان ایرانی به راحتی می توانند از صفحه شما دیدن کنند و مطالب شما را بخوانند و ... و همه قسمت ها را به صورت کامل دریافت می کنند و مطالب را می بینند و این به رشد صفحه شما کمک می کند و این یکی از مواردی است که تاثیر دارد در بالا آمدن صفحه شما در نتایج سرچ گوگل و اگر بخش های سایت به کاربر نمایش داده نشود بازدید هم کاهش پیدا می کند و این سبب می شود تا کاربر تعامل نداشته باشد و صفحه شما هم در نتایج اول نیاید

ارتباط با ما

  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید