طراحی سایت


ترفندهای طراحی وب سایت برای جذب مشتری

امروزه بیشتر کسب‌و‌کارها به دنبال راهی برای ایجاد فروشگاه اینترنتی و فروش آنلاین محصولات‌شان هستند.اگر شما هم جزء افرادی هستید که برای کسب و کارتان یک فروشگاه اینترنتی دارید یا قصد دارید که تازه شروع کنید اما نمی دانید چگونه مشتری جذب کنید ، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.در این مقاله ترفندهای طراحی وب سایت برای جذب مشتری گفته شده است که می‌توانید با استفاده از این ترفند‌ها مخاطبان را به مشتری تبدیل کنید.
زمانی که مخاطب قصد خرید یک محصول را دارد، در اولین قدم محصول مورد نظرش را در گوگل جستجو می‌کند. در قدم بعدی نتایجی که گوگل نشان می‌دهد را بررسی می‌کند تا بهترین فروشگاه اینترنتی را برای خرید انتخاب کند. موارد مهمی در طراحی‌سایت وجود دارد که رعایت آن‌ها باعث می‌شود شما نسبت به فروشگاه‌های اینترنتی دیگر موفق تر باشید. یک طراحی ساده و جذاب درهمان لحظه اول نظر مخاطب را جلب میکند.با توجه به بررسی‌های انجام شده ، مخاطبین نهایتا 10 ثانیه از وقت خود را صرف بررسی یک فروشگاه اینترنتی می کنند و در همین چند ثانیه با توجه به پیام های ضمنی و بصری که از سایت شما دریافت می‌کند تصمیم می گیرند از شما خرید کنند. در ادامه چند راهکار برای جذاب بودن سایت و در نتیجه جذب مشتری به شما خواهیم گفت.

طراحی سایت

رنگ مناسب

همان‌طور که می‌دانید همه‌ی رنگ‌ها روانشناسی منحصر به فرد خود را دارند. برای اینکه بدانید از چه رنگی در طراحی سایت فروشگاهی تان استفاده اول باید بررسی کنید و بدانید که مخاطبین‌تان چه افرادی هستند. اگر مخاطبین‌تان خانم ها هستند باید از رنگ های مورد پسند خانم ها استفاده کنید و بالعکس. مثلا رنگ‌های مورد‌پسند خانم‌ها سبز، آبی و بنفش است و رنگ مورد پسند آقایان نیز آبی، سبز و سیاه است. البته این یک نتیجه گیری کلی می‌باشد و می‌توانید با توجه به محصولاتی که دارید از رنگ‌های دیگر هم استفاده کنید. برای انتخاب رنگ مناسب و مرتبط با زمینه کاری‌تان حتما قبل از طراحی سایت فروشگاهی مقالاتی که در زمینه روان شناسی رنگ‌ها می باشند را مطالعه کنید

آپلود ویدئو در سایت

یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در جذابیت بصری سایت ، آپلود آپلود ویدئو در سایت ویدئو در سایت می‌باشد. محتوای ویدئویی در قالب های مختلفی مثل ویدئوهای آموزشی ، ویدئوهای معرفی محصولات و... در وب‌سایت های فروشگاهی استفاده می شود. نتیجه این کار در گذر زمان مشخص می شود و حتی تا 140 درصد فروش را افزایش می‌دهد. این نکته را نیز در نظر بگیرید که بیشتر کاربران برای مشاهده وب سایت ها از موبایل استفاده می‌کنند پس حتما حجم و کیفیت ویدئوها را به صورتی تنظیم کنید که به راحتی برای اندروید و ios قابل مشاهده باشد.

طراحی سایت

فواصل و فضاهای خالی سایت

در طراحی بصری و ظاهری سایت به فضاهای خالی سایت حتما توجه کنید و فواصل را منطقی اندازه‌گیری و طراحی کنید.یعنی طراحی سایت جوری نباشد که سمت راست صفحه فضای خالی بیشتری نسبت به فضای خالی سمت چپ داشته باشد و ظاهر سایت را زشت کند.

تیتر مناسب

انتخاب یک تیتر مناسب می تواند جایگاه شما را در نتایج گوگل عوض کند و رتبه بالاتری را دریافت کنید. سرتیتر را با توجه به موضوع محتوا انتخاب کنید ، زیرا این کار شانس شما را برای بیشتر دیده شدن افزایش می‌دهد.

چت آنلاین

در طراحی سایت فروشگاهی حتما از چت آنلاین استفاده کنید. این کار نشان دهنده پشتیبانی و پاسخگویی قوی شماست. کاربر هر زمانی که در سایت سوالی در مورد محصولات یا موارد دیگر داشته باشد ، می تواند با پشتیبان سایت گفتگو کند و خیلی سریع به پاسخ برسد.

توضیحات محصولات و خدمات

در قسمت توضیحات محصولات و خدمات حتما توضیحات کامل و واضح را قرار دهید تا هیچگونه ابهامی برای مشتری نداشته باشد. در مورد قیمت و جزئیات محصولات و خدمات فروشگاه اینترنتی تان تمام اطلاعات مورد نیاز مشتری را به صورت کاملا شفاف قرار دهید تا دلیلی برای گیج‌شدن و منصرف شدن مشتری باقی نماند.

فرم ثبت‌نام

به شما توصیه می‌کنیم اصلا از فرم ثبت‌نام طولانی در سایت‌تان استفاده نکنید. مثلا از پرسیدن سوالات زیاد و بی‌مورد مثل محل زندگی، شغل و ...خودداری کنید. به جای یک فرم ثبت‌نام طولانی و حوصله سر براز یک فرم ثبت‌نام کوتاه وساده استفاده کنید. مثلا در فرم ثبت‌نام فقط یک ایمیل یا یک شماره تماس را به همراه اسم و فامیل کاربر دریافت کنید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید