طراحی سایت


تگ alt تصاویر چیست؟

اگر شما صاحب سایت می باشید و با دنیای سئو و بهینه سازی سر و کار دارید قطعا با عبارت تگ alt رو به رو شده اید و این سوال برای شما پیش آمده که تگ alt تصاویر چیست؟ تگ alt تصاویر در واقع با عنوان هایی مانند صفت جایگزین، توصیف جایگزین،و یا به زبان اکثر افراد همان تگ alt معروف می باشد. تگ alt یک کد HTML می باشد که برای توضیح کاربری و توصیحی در مورد آن تصویر در سایت به قرار داده می شود. انتخاب متن تگ alt بسیار حساس می باشد چرا که اگر متن صحیح و مناسبی را انتخاب کنید در افزایش ترافیک سایت شما بسیار تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

تگ alt تصاویر چیست؟

خصوصیات تگ alt تصاویر

چگونه یک تگ alt تصاویر خوب برای سایت خود بنویسیم؟
نوشتن یک تگ alt مناسب هنر می خواهد و باید موارد مهمی را در این راستا انتخاب کنید تا موتورهای جستجو و کاربران را از انتخاب متن تگ alt راضی نگهدارید توجه کنید که اصول خاصی را باید رعایت کنید که ما در این بخش به آن ها می پردازیم:
• تصویر را به بهترین حالت توصیف کنید
یکی از خصوصیات تگ alt تصاویر این است که به بهترین روش آن را توصیف کنید تا موتورهای جستجو و کاربرانی که از قدرت بینایی مناسبی برخوردار نیستند در فهمیدن آن با مشکلی مواجه نشوند اگر تصاویر خود را تنها برای زیبایی و تزیین در سایت خود قرار داده اید از کد CSS استقاده کنید.

• از کلمات کلیدی استفاده کنید
توجه کنید برای انتخاب عبارت مناسب برای تگ alt از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. کلمات کلیدی را باید در جاهای مناسب مثل انتخاب تگ alt مناسب به کار ببرید تا کار موتورهای جستجو را راحت کنید. وجود کلمات کلیدی مناسب یکی دیگر از مهمترین خصوصیات تگ alt تصاویر خوب می باشد.

• تگ alt تصاویر به جستجوی افراد نزدیک باشد
یکی دیگر از خصوصیات تگ alt تصاویر انتخاب تگ alt می باشد که به جستجوی کاربران نزدیک بوده علاوه بر آن تگ alt جذابی در نظر موتورهای جستجو و کاربران ایجاد کند.

• از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند سایت شما را به دردسر انداخته و با جریمه های گوگل رو به رو کند بنابراین توجه کنید تا از کلمات کلیدی به جا استفاده کنید

تگ alt تصاویر چیست؟

چگونه ریپورتاژ بنویسیم؟

مورد دیگری که ممکن است برای افراد و کسانی که صاحب سایت می باشند این سوال ذهنشان را درگیر کند این است که چگونه ریپورتاژ بنویسیم؟
مهمترین قدمی که باید در مسیر نوشتن ریپورتاژ برداریم طرز شروع و رعایت نکاتی که مربوط به نوشتن آن می باشد است. ما در این بخش می خواهیم طرز نوشتن ریپورتاژ را برای شما بیان کنیم.
• برای شروع عنوان جذابی را انتخاب کنید
عنوان باید جذاب بوده و حس کنجکاوی کاربران را برانگیزد چرا که بازدید کنندگان با اولین موردی که رو به رو می شوند عنوان می باشد.
• متن محتوا
پس از عنوان باید به متن محتوای خود توجه کنید تا مطالب مفید و پر کاربردی را برای کاربران ارائه دهید تا کسانی که به خواندن متن ریپورتاژ آگهی شما می پردازند اطلاعات مفیدی را کسب نمایند.
• از تگ H1,H2,H3,… استفاده کنید
در تیترهای محتوای خود از تگ های H استفاده کنید یعنی به ترتیب عنوان اصلی تگ H1 سپس عنوان بعد از عنوان اصلی که عنوان فرعی می باشد تگ H2 و به ترتیب H3.H4.H5 را قرار دهید.
• استفاده از تصاویر
تصاویر در نظر افراد از جذابیت بالایی برخوردار می باشد بنابراین از تصاویر مرتبط و جذاب در محتوای خود استفاده کنید.

تگ alt تصاویر چیست؟

مزایای استفاده از تگ alt

توضیحات متنی برای تصاویر، زمانی که تصویری بارگذاری نشد می توان از این متن ها به موتورهای جستجو و کاربران نشان داد تا تصویر مورد نظر در رابطه با چه موضوعی می باشد.
برای راحت تر پردازش کردن ربات ها زمانی که ربات ها می خواهند به پردازش بپردازند باید شرایط را برای آن ها راحت کنید تا جایی با مشکلی رو به رو نشوند چرا که اگر به راحتی به پردازش بپردازند در رتبه سایت شما تاثیر گذار خواهد بود. علاوه بر موارد ذکر شده می توان به راحت تر ایندکس کردن موتورهای جستجو از مزایای استفاده از تگ alt اشاره کرد.

تگ alt چیست

بسیاری از افراد هنوز معنی تگ alt چیست را نمی دانند در واقع تگ alt به جایگاه مطالب در نتایج موتورهای جستجو و راحتی دسترسی کاربران کمک می کند. که تاثیر به سزایی را بر روی سایت شما، افزایش ترافیک همچنین رتبه ای که از گوگل دریافت می کنید را دارد. این تگ می تواند در تصاویری که در سایت قرار می دهید هم به کار گیرد که در صورت نمایش ندادن عکس متن ها به توضیح دادن آن بپردازند.

کد تگ img

برای درست پردازش کردن تصاویر توسط مرورگر، بهتر است علاوه بر استفاده از متن های مناسب که حاوی کلمات کلیدی و توضیح مناسبی می باشد از کد تگ img هم استفاده شود. استفاده درست از کد تگ img علاوه بر این که در کدنویسی دارای اهمیت بسیاری می باشد در دانش و دنیای سئو هم یک فاکتور بسیار تاثیر گذاری به حساب می آید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید