طراحی سایت


رقص گوگل چیست؟

رقص گوگل یا google dance یک عبارت قدیمی می باشد که هنوز هم در بین افراد سئوکار رایج می باشد. رقص گوگل یکی دیگر از الگوریتم های گوگل می باشد که برخی افراد با این اصطلاح آشنا نیستند و می خواهند بدانند که رقص گوگل چیست؟ رقص گوگل یا google dance برای مدت محدودی به طور مثال چند ثانیه یا چند ماه ممکن است تا درباره‌ی رتبه بندی سایت های خود تجدید نظری کند یعنی با این حرکت می خواهد سایت ها عادلانه در جای خود قرار بگیرند این الگوریتم باعث می شود تا سایت در رتبه اول قرار بگیرد و یا به رتبه‌ی پایین تری انتقال داده شود.

 رقص گوگل چیست

دلایل رقص گوگل و سایت های بهینه

تغییرات در الگوریتم های گوگل در فواصل زمانی معین امری اجتناب ناپذیر می باشد و این موتور جستجو باید در بازده های زمانی معینی الگوریتم های خود را تغییر دهد. این شیوه از سال 2002 به بعد در گوگل وجود داشت و آن زمان در هر هفت روز یکبار و روز دوشنبه این کار انجام می شد. اما بعد از گذشت چند مدت این بازده زمانی به یک ماه افزایش یافت. باید توجه کرد که در زمان این تغییرات در طول چند دقیقه و یا چند روز ممکن است سایت ها در رتبه بندی دچار تغییرات اساسی شده و یا حتی حذف شوند اما بعد از اتمام رقص گوگل، بر حسب الگوریتم های جدید طراحی سایت ها و محتوا و لینک های آنها بازبینی می شود و رتبه بندی می شوند.

دلیل تغییر رتبه در رقص گوگل

امروزه در طراحی سایت افراد و شرکت های فراوانی در رقابت برای کسب رتبه های برتر در کلمات کلیدی خاصی می باشند و همواره در تلاشند تا جایگاه خود را حفظ کرده و آن را ارتقاء ببخشند. موتور جستجوگر گوگل نیز برای اینکه رتبه بندی دقیق تری را از این کلمات کلیدی ارائه دهد باید معیارهای زیادی را مد نظر قرار دهد و هر روز نیز این معیارها را دقیق تر کند و الگوریتم های خود را بهبود ببخشد. هر میزان که یک سایت در معیار های مختلف طراحی سایت خود بتواند بیشتر نظر گوگل را جلب کند و محتوای با کیفیت تر و لینک های قوی تری داشته باشد می تواند در رتبه بهتری قرار بگیرد. به همین دلیل و با توجه به رقابت لحظه ای و فعالیت متداوم وب مستر ها نیاز است که گوگل به صورت مرتب الگوریتم های خود را بهبود ببخشد تا بتواند با سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری مقابله کرده و طراحی سایت هایی که بدون اقدامات قانونی و اصولی قصد بالا آمدن در رنکینگ را دارند را شناسایی کند.

سایت های متأثر از رقص گوگل

اما سوالی که ممکن است برای شما به وجود بیاید این است که چه سایت هایی در رقص گوگل تحت تأثیر قرار می گیرند. رتبه سایت شما در تأثیر رقص گوگل تغییری ایجاد نمی کند و در واقع اصلا مهم نیست که در چه بخشی قرار دارید. طراحی سایت هایی که می تواند بیشترین تأثیر پذیری را داشته باشد باید شرایط زیر را دارا باشند. سایت هایی با سئو کلاه سیاه و تعداد زیادی لینک در مدت زمان کوتاه(لینک های خریداری شده) و نیز محتوای بی کیفیت و کپی شده، طراحی سایت هایی که جدیداً انجام شده اند، عدم رعایت اصول و قوانین سئو سایت، استفاده از کلمات کلیدی جدید و عدم تثبیت جایگاه آن کلمه در موتور جستجوی گوگل و ... ویژگی های عمده طراحی وب سایت هایی است که بیشترین تأثیر را از رقص گوگل می گیرند.

طراحی سایت ایمن از تغییر در رقص گوگل

اما در مقابل موارد بالا یک سری از طراحی وب سایت ها نیز با ویژگی های مثبتی که دارند در رقص گوگل جایگاهشان نه تنها تغییر نکرده و یا بسیار کم تغییر می کند بلکه مستحکم نیز می شود. ویژگی ها شامل: تولید محتوای قوی و هدفمند بر پایه نیاز کاربران و مورد پسند آنها، عدم استفاده از تکنیک های میانبر و مغایر با قوانین گوگل که به تکنیک های سیاه شهرت دارند، عدم استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی در متن ها و محتوای طراحی سایت، لینک های داخلی و خارجی بهینه شده و صحیح و معتبر که به صورت متداوم و سیستمی به سایت داده می شوند و بسیاری موارد مثبت دیگر.

 رقص گوگل چیست

نکاتی در مورد رقص گوگل

بازده زمانی رقص گوگل

به طور مشخص و با قطعیت در طراحی سایت و خصوصاً مباحثی که به سئو و بهینه سازی سایت ارتباط دارد نمی توان اظهار نظر کرد زیرا موتورهای جستجو اطلاعات دقیقی را از عملکرد الگوریتم های خود ارائه نمی دهند و تمامی اطلاعاتی که ارائه می شود نتیجه تجربه و بررسی کارشناسان سئو سایت می باشد. در مورد رقص گوگل نیز به همین شیوه است و به صورت تقریبی می توان گفن بروزرسانی و آپدیت های گوگل در سال ده بار اتفاق می افتد. تشخیص اینکه گوگل در چه زمانی در حال آپدیت می باشد دشوار نیست و از تغییرات ناگهانی در نتایج جستجو می توان آن را تشخیص داد.

رقص گوگل و مشابهت با سایر جستجوگرها

این اتفاق چند ساعت تا چند روز می تواند طول بکشد و نباید به اشتباه شروع به انجام تغییرات در طراحی سایت خود کرد زیرا تغییر ناگهانی جایگاه در این دوره طبیعی است. البته جدا از گوگل سایر موتورهای جستجو نیز چنین وضعیتی را دارند و مجبور هستند که برای آپدیت خود زمانی را اختصاص بدهند و ساختار جدید طراحی سایت ها را مورد بازبینی دقیق قرار دهند و این نیز با اشراف بر این مساله می باشد که همیشه کاربران فراوانی در حال استفاده از این موتورهای جستجو می باشند.

 رقص گوگل چیست

چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟

اگر صاحب سایت هستید قطعا مهمترین هدف شما قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می باشد که مدام این سوال ذهن شما را درگیر کرده که چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟ پاسخ به این سوال بسیار راحت است شما برای قرار دادن سایت خود در صفحه اول گوگل باید اقداماتی را در راستای بهینه سازی سایت انجام دهید و هر قوانینی که گوگل بیان کرده را به درستی در سایت خود به کار ببرید تا به راحتی رتبه‌ی بالایی را از گوگل دریافت کنید و در صفحه اول گوگل قرار گیرید.

رقص گوگل چیست

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

اگر می خواهید کارهایی انجام دهید تا به بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل کمک کنید با ما همراه باشید تا روش های مهم را برای شما بیان کنیم.
• نام دامنه مناسب
نام دامنه باید کوتاه، واضح و در عین حال مرتبط با موضوع کسب و کارتان باشد. توجه کنید که اولین موردی که کاربران با آن رو به رو می شوند نام دامنه می باشد بنابراین باید نامی را انتخاب کنید تا در خاطر کاربران بماند.
• سرعت سایت
یکی دیگر از موارد مهمی که در بالا آمدن سایت در گوگل بسیار اهمیت دارد سرعت سایت می باشد اگر سرعت بارگذاری سایت بالا باشد اعتماد افراد جلب شده و با خیال راحت به ادامه بازدید سایت می پردازند اما اگر سرعت بارگذاری پایین باشد افراد هیچ رغبتی برای بازدید از سایت نکرده و به سرعت سایت را می بندند.
• نقشه سایت
نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا به راحتی در سایت چرخیده و سایت را پیمایش کنند. نقشه سایت باید واضح، به روز و خوانا باشد از طرفی هم باید هر تغییری که در سایت خود لحاظ کردید در فایل Sitemap به روز شود.
• متا تگ عنوان
یکی از مهمترین متا تگ ها که تاثیر ویژه ای در سئو دارد متا تگ عنوان می باشد از آن جایی که متا تگ عنوان یا title اولین جایی است که توسط گوگل مورد بررسی قرار می گیرد باید عنوان جذاب کاربر پسند و حاوی کلمات کلیدی را داشته باشد.
• متا تگ توضیحات
یکی دیگر از متا تگ ها، متا تگ توضیحات می باشد. این متا تگ در صفحه سایت شما نمایش داده نمی شود اما یکی از مهمترین عوامل در بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل می باشد.

میتوانید برای آموزش سایر نکات بهینه سازی سایت از مقاله زیر استفاده کنید:
بیشتر بخوانید

• کلمات کلیدی داخل متن
مهمترین موردی که در افزایش رتبه سایت حائز اهمیت است کلمات کلیدی داخل متن می باشد چگونگی انتخاب کلمات کلیدی در سایت بسیار مهم است چرا که اگر بیش از حد آن را به کار ببرید موجب جریمه شدن سایت و استفاده کم آن تاثیری بر روی بالا آمدن سایت در گوگل نخواهد گذاشت.
• تگ alt برای تصاویر
یکی دیگر از تگ های مهم مانند تگ عنوان و تگ توضیحات که دارای اهمیت می باشد، تگ alt عکس ها هستند این تگ ها به گوگل نشان می دهند که محتوای عکس در رابطه با چه موضوعی می باشد تا در صورت نمایش ندادن عکس این تگ ها توضیح دهنده کاربری عکی ها باشند توجه کنید تا از کلمات کلیدی برای این تگ ها مورد استفاده قرار دهید و از طرفی هم حتما با سایت شما مرتبط باشد.
• کیفیت محتوا
محتوای سایت شما باید محتوایی مفید و جذاب باشد چرا که افراد برای خواندن محتوا و کسب اطلاعات وارد سایت شما می شوند بنابراین وجود مطالب باعث جذب کاربران و افزایش ترافیک سایت می باشد. کیفیت مطالب باید بالا باشد همچنین هرچقدر تعداد کلمات بیش تر باشد بهتر است اما مهمترین مساله کیفیت آن می باشد.
• استفاده از لینک های داخلی
لینک های داخلی در واقع متصل کننده صفحات داخلی سایت به هم می باشد مهمترین مزیتی که لینک های داخلی دارند این است که کاربران به راحتی می توانند در آن پیمایش شوند این موضوع تاثیر ویژه ای در بالا آمدن سایت در گوگل را دارد.
• لینک ها خارجی
لینک های خارجی لینک هایی می باشد که از دیگر سایت ها دریافت می کنید و یا شما به دیگر سایت ها می دهید این مورد در ارزش و اعتبار سایت شما بسیار تاثیر مثبتی را می گذارد. پس حتما توجه کنید تا سایت شما از محتوای مفیدی برخوردار باشد تا سایت های دیگر به سایت شما لینک دهند.

 رقص گوگل چیست

رقص گوگل بر روی چه سایت هایی تاثیر می گذارد؟

رقص گوگل یا Google Dance برای سایت هایی که تازه تاسیس می باشند یا از کلمات کلیدی جدید استفاده می کنند و یا از روش های کلاه سیاه استفاده می کنند تاثیرگذلر می باشد.

رقص گوگل با چه سایت هایی کار ندارد؟

رقص گوگل با سایت هایی که به طور طبیعی از اصول سئو مناسبی برخوردار می باشند و یا دارای محتوای مناسب و مفیدی هستند علاوه بر آن سایت های قدیمی و دارای اعتبار بالا کاری ندارند.

 رقص گوگل چیست

دانستنی های Google dance !؟

همانطور که می دانید ، اولین چیزی که بعد از طراحی سایت بسیار مهم است و مورد هدف قرار گرفته می شود ، افزایش رتبه در موتورهای جستجو است و صاحبان سایت ها اصرار دارند که نام وب سایت شان در صفحه اول نتایج قرار بگیرد . که این کار با استفاده از تکنیک های بهینه سازی سایت امکان پذیر می شود . گوگل برای محاسبه رتبه سایت ها تقریبا هر ماه صفحات را به روز رسانی کرده و به سایت ها سر می زند . طول این دوره بروز رسانی به دلیل نوساناتی که دارد google dance نام گرفته . محاسبات چند روزی وقت می برد و حدودا در چهل زمان انجام می شود چون فهرست بسیار طولانی است . در طول این مدت که معمولا آخر سوم هر ماه است نتایج معمولا لحظه به لحظه در حال تغییر است که به همین دلیل به این نام شهرت یافته . نحوه عملکرد اسپایدرهای موتور جستجوی گوگل این گونه است که به صورت هفتگی و یا روزانه از تعداد زیادی از مراکز داده قدرتمند برای واکشی صفحات وب که به میلیونها عدد می رسد استفاده می کند که هر مرکز یک منطقه خاص از جهان را تحت پوشش خود دارد و آنها را شناسایی (Index) می کند . محتوای هر کدام از صفحات وب سایت ها و لینک های موجود در آن را ثبت کرده و با استفاده از آن لینک های ورودی ، محتوا و متاتگ های آن شروع به بروز رسانی رتبه سایت ها می کند .
Google dance شامل ابزارهایی است که به شما کمک می کند بتوانید رتبه بندی سایت خودرا در آدرس های www,www2,www3 در تمام 9 دیتا سنتر به طور همزمان رویت کنید .
چیزی که جستجوی سازمان یافته با موضوع اینترنت را را برای دایرکتوری وب گوگل امکان پذیر ساخته ترکیبی از تکنولوژی جستجوی گوگل و پروژه netscape است .
و اما تکنولوژی page rank که این امکان را برای گوگل فراهم می سازد که صفحات را به ترتیب رتبه ای که دارند نمایش دهد که این بخش تنها توضیحات و عناوین وب سایت ها را جستجو نکرده بلکه تمامی محتوای سایت را بسته به طبقه مرتبط آن مورد جستجو قرار می دهد که نتیجه آن جستجوی وسیعی برای کاربران است . گوگل دارای یک سایت راهنمای کامل است که همه جستجو ها در آن مطابق دستور طبقه بندی می شوند.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید