طراحی سایت


رنگ ها در طراحی سایت

رنگ ها عناصری می باشند که به راحتی پیامی را به اشخاص منتقل می کنند. در طراحی سایت نیز رنگ ها همه ی جنبه های یک وب سایت را اعم از طراحی و بسته بندی محصولات، لوگوها و... را به کاربر انتقال می دهند.

مفاهیم رنگ ها در طراحی سایت

همه ی رنگ ها معانی خاص خود را دارند که متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی این معانی قابل تغییر می باشند. در زیر معانی چند رنگ را به طور مختصر بیان کرده ایم:
قرمز: انرژی، گرما، فعالیت
آبی: آرامش، صداقت، اعتماد
سبز: مثبت بودن، آرامش و خوشبختی، مناسب برای وب سایت های سلامتی
صورتی: زنانگی و لطافت، آرامش بخش
سیاه: کمال و جذابیت، تشریفات و رسمی، اقتدار و توانایی
سفید: سرما، پاکی و معصومیت، صداقت
نارنجی: محرک و شادی آور، گرمابخش
بنفش: ظرافت، تجمل و ثروت
زرد: درخشندگی و خشنودی، گرمی، احتیاط

یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در انتخاب رنگ ها برای طراحی سایت جنسیت می باشد که باید به آن توجه شود. به عنوان مثال اگر قصد طراحی وب سایتی آرایشی و بهداشتی و یا هر سایتی که مختص به بانوان می باشد را دارید بهتر است از رنگ های بنفش و صورتی استفاده کنید این رنگ ها رنگ های بسیار جذابی برای بانوان می باشد.

ترکیب رنگ مناسب برای طراحی سایت

برای استفاده از رنگ در طراحی سایت خود قادر خواهید بود از یکی از سه روش زیر استفاده کنید تا با انتخاب صحیح ترین و مناسب ترین رنگ تاثیر گذاری بیشتری را در مخاطب ها داشته باشید.
• روش سه گانه در طراحی سایت یکی از متعال ترین و اصولی ترین روش ها و متد های رنگی روش سه گانه می باشد که می توانید در طراحی از آن استفاده نمایید. به این صورت که با استفاده از چرخه 12 تایی رنگ ها می توانید 3 رنگ انتخابی خود را با فاصله های 120 درجه ای تحت شعاع یک مثلث انتخاب نمایید. • روش ترکیبی در طراحی سایت این روش در مقایسه با روش سه گانه کمی سخت تر می باشد و حتی ممکن است شما را مجبور به آزمایش کردن بر روی آن کند. ولی در صورتی که به طور صحیح از آن استفاده شود نتیجه ی خیلی خوبی را از آن خواهید گرفت. این روش به این صورت است که با انتخاب دو جفت رنگ متضاد و دو جفت رنگ مکمل در چرخه رنگی 12 تایی می توان به طراحی پرداخت. • روش رنگ های مکمل در طراحی سایت این روش فقط به انتخاب رنگ های مکمل می پردازد و در استفاده از این روش باید با دقت بیشتری رنگ ها را انتخاب نمایید، زیرا همه ی رنگ ها در یک طیف رنگی قرار داشته و همین استفاده از یک طیف رنگی خاص پیام ها را با شدت بیشتری به کاربران انتقال می دهد.

 

مطالب مرتبط:

طراحی سایت

تعرفه طراحی سایت

طراحی سایت کرمانشاه

طراحی سایت شیراز

طراحی سایت تبریز

سئو سایت شیراز

سئو سایت تبریز

طراحی اپلیکیشن در تهران

طراحی سایت تهران

طراحی سایت مشهد

طراحی سایت اصفهان


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید