طراحی سایت


طراحی سایت تک صفحه ای

همانطور که طراحی سایت برای گسترش کسب و کارها و پیشرفت روز افزون کار ها وارد دنیای اینترنت شد و تا در حال حاضر شاهد بسیار زیاد پیشرفت کسب و کارها از این طریق بوده ایم یکی از انواع روش های طراحی سایت ، طراحی سایت تک صفحه ای می باشد. طراحی سایت تک صفحه ای هم به نوبه ی خود از محبوبیت زیادی بر خوردار می باشد و افراد با سلایق خاص طراحی سایت تک صفحه ای را برای کسب و کار خود در نظرمیگیرند.

طراحی سایت

سایت تک صفحه ای چیست ؟

حال برویم سراغ این که ببینیم اصلا طراحی سایت تک صفحه ای چیست؟ طراحی سایت تک صفحه ای One Page Sites که رفته رفته بیش تر در دل افراد جای می گیرد و از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد در واقع طراحی سایت تک صفحه ای همه ی اطلاعات و محتویات خود را درون یک صفحه ی در حال حرکت به نمایش در می آورد.یعنی در یک صفحه زمانی که بخواهید به بخش های دیگر بروید به جای انتقال به صفحه های دیگر به بخش های دیگری منتقل می شوید.امروزه افراد با طراحی سایت های اسکرولی آشنا هستند صفحات اسکرولی از نسخه موبایل و تبلت ایده گرفته شده و وجود نسخه موبایل و تبلتی سایت تک صفحه ای بسیار حائز اهمیت می باشد و برای مشاهده مطالب باید به صورت عمودی اسکرول نمایند اسکرول کردن از کلیک کردن خیلی خوشایند تر می باشد.

طراحی سایت

طراحی سایت تک صفحه ای

مزایا و معایب داشتن صفحات تک صفحه ای: صفحات تک صفحه ای مانند سایر چیزها دارای مزایا و معایبی می باشد که ما در این بخش به آن ها می پردازیم:

مزایای داشتن صفحات تک صفحه ای
• سادگی در طراحی : با طراحی سایت تک صفحه ای شما تنها به طراحی یک صفحه می پردازید مانند دیگر سایت ها ، طراحی چندین صفحه را ندارید.
• دارای کیفیت بالا از نظر گرافیک و طراحی: چرا که فقط یک صفحه از سایت طراحی می شود همچنین همان یک صفحه از گرافیک و طراحی خوبی برخوردار می شود.
• راحتی دسترسی کاربران : اطلاعات در خواستی بازدید کننده به راحتی در همان یک صفحه به دست می آید.
• مدیریت آسان طراحی سایت تک صفحه ای: از آن جایی که این طراحی سایت ها از مطالب کمی برخوردار می باشند برای همین مدیریت این سایت ها به راحتی انجام می شود.

معایب طراحی سایت تک صفحه ای
• در طراحی سایت های تک صفحه ای به دلیل طولانی بودن و استفاده از تصاویر بزرگ باعث می شود حجم سایت افزایش پیدا کند و از آن سو سرعت بارگذاری سایت کاهش پیدا کند که این امر باعث می شود تا بر روی کاربران تاثیر منفی ایجاد کند.
• یکی دیگر از مشکل هایی که در طراحی سایت تک صفحه ای به وجود می آید آن هم محدود شدن تعداد کلمات کلیدی می باشد از آن جایی که برای هر صفحه می توان بر روی یک کلمه کار کرد و کلمه مورد نظر را بهینه سازی کرد در طراحی سایت های تک صفحه ای با این مورد به مشکل خواهید خورد.
• طراحی این سایت ها بسیار حساس می باشد چرا که همان یک صفحه باید حاوی اطلاعات پر بار و مفیدی باشد تا بازدید کننده را به نیازی که دارند تا به طراحی سایت شما آمده اند را برسانید شما باید از مطالب و المان همچنین قالب های تاثیرگذار استفاده کنید همچنین بدانید که در کجای سایت قرار دهید تا نتیجه ی مطلوبی را بگیرید.

طراحی سایت

ساخت سایت یک صفحه ای

با توجه به سلایق و خواسته ی بازدید کننده باید اقدام به طراحی سایت کرد به علاوه ، ساخت سایت یک صفحه ای از محبوبیت ویژه ای بین مشتریان و همچنین برنامه نویسان برخوردار می باشد. طراحان سایت بیش تر از این روش برای طراحی سایت یعنی ساخت سایت یک صفحه ای استفاده می کنند چرا که این روش از تاثیرگذاری بالا برخوردار می باشند همچنین وقت کمتری را صرف طراحی این چنین سایت ها می کنند هر چند بر روی مخاطبان هم تاثیر مثبتی را ایفا می کند چرا که در یک صفحه می توانند بدون خواندن متن های طولانی با متن های مختصر در عین حال مفید مواجه می شوند و به راحتی به بخش های مختلف می روند.حال برویم ببینیم که چطور باید به ساخت سایت یک صفحه ای بپردازیم؟اولین قدم باید بررسی کنید که برای کسب و کار شما مفید می باشد یا خیر؟در اولین قدم باید ببینید که کسب و کار شما به چه طراحی سایتی نیاز دارد؟ طراحی سایت استاندارد یا تک صفحه ای ؟ که می توانید با تحقیق و بررسی انواع سایت ها به استاندارد و یا ساخت سایت یک صفحه ای بودن طراحی سایت خود تصمیم بگیرید و ببینید کدام بیش تر به حوزه ی کاری شما نزدیک می باشد.
برنامه ای برای محتوای خود پیاده کنید
اگر تصمیم به ساخت سایت یک صفحه ای پرداخته اید حال باید قدم های بعدی را برداشت قدم بعدی ایجاد محتوای مختصر در عین حال مفید می باشد شما باید برنامه ی مفیدی را برای طراحی سایت خود پیاده کنید اول باید با قرار دادن متن های جذاب بازدید کننده را ترغیب به دیدن ادامه ی سایت کنید از پرداختن به حاشیه و کلمات اضافی به شدت پرهیز کنید و تنها از کلمات عبارات مفید استفاده کنید.
قالب مناسب برای ساخت سایت یک صفحه ای خود استفاده کنید
یک قالب مناسبی را انتخاب کنید و در آن مسیر حرکت کنید قالبی که دارای هدر ، بدنه ، فوتر مناسب باشد به علاوه این که به سلیقه شما هم بخورد.
از انیمیشن و افکت در سایت خود استفاده کنید
وجود متن های پی در پی جذابتی برای افراد ندارد و زود از دیدن متن ها خسته می شوند اما با قرار دادن یک انیمیشن برای ساخت سایت یک صفحه ای خود می توانید جذابیت سایت خود را چند برابر کنید برای مثال می توانید در پاراگراف اول با به نمایش در آمدن یک انیمیشن سایت را شروع کنید و سپس بعد از چند ثانیه پاراگراف دوم سپس سوم و.... به نمایش در آید.
به فوتر خود اهمیت دهید
یکی دیگر از مهمترین بخش موجود در ساخت سایت یک صفحه ای فوتر می باشد در این قسمت فوتر افراد به دنبال اطلاعات مهمی می باشند و شما هم می توانید اطلاعات مهم خود را در این قسمت قرار دهید اطلاعاتی شامل شماره تماس ، آدرس دقیق ، ساعت کاری ، اگر محل کارتان مکان فیزیکی دارد و مشتریان می توانند حضوری به محل کار شما بیایند می توانید با قرار دادن نقشه آدرس خود کار مشتریان را راحت کنید.
به شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی بدهید
شبکه های اجتماعی فضای بسیار مهمی می باشد که افراد بیش تر اوقات خود را در آن جا سپری می کنند و برای همین فعالیت در شبکه های اجتماعی و قرار دادن لینک در ساخت سایت یک صفحه ای می توانید تعداد زیادی از افراد را جذب سایت و کسب و کار خود کنید.
به سئو توجه ویژه ای کنید
سئو یعنی دیده شدن و جذب مشتریان در گوگل همانطور که می دانید گوگل یکی از منابع مهم برای افراد می باشند که زمانی می خواهند به جستجوی موردی بپردازند آن مورد را در گوگل جستجو می کنند برای همین در ساخت سایت یک صفحه ای به سئو ، انتخاب کلمات کلیدی مناسب توجه ویژه ای کنید تا به نتایج مطلوبی برسید.
ریسپانسیو بوذن ساخت سایت تک صفحه ای
ریسپانسیو بودن ساخت سایت یک صفحه ای یکی دیگر از موارد مهم در ساخت سایت تک صفحه ای می باشد افراد بسیاری جستجوی خود را با موبایل و تبلت انجام می دهند و برای همین هماهنگ بودن قالب سایت در نمایشگرهای کوچک دارای حائز اهمیت می باشد.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید