در این مقاله قصد داریم به بررسی وبلاگ مدرسه پسرانه و مزایای بهره بردن از آن بپردازیم؛ اگر قصد راه اندازی و طراحی وب سایت برای مدرسه را دارید توصیه می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

ابتدا لازم است به این سوال پاسخ گفته شود که وبلاگ چیست؟ چه موارد مصرفی دارد؟

به طور خلاصه وبلاگ را میتوان یک سری یادداشت دانست که مدیریت آن بر عهده یک فرد یا یک گروه است و مرتبا روزانه یا هر چند روز یک بار بروزرسانی می‌شود و به شبکه جهانی اینترنت متصل است. وبلاگ دامنه گسترده ای از مقالات و اخبار مختلف را شامل می‌شود شما در کنار آن میتوانید طراحی سایت مدرسه را نیز مطالعه کنید.

افرادی که قصد دارند درباره موضوعی که درباره آن اطلاعت دارند مطالبی را منتشر کنند و یا قصد دارند دیگران را از اخبار یا اطلاعات خاصی بهرمند سازند اقدام به ساخت وبلاگ می‌کنند.

چگونه یک وب سایت برای مدارس پسرانه می توان ساخت؟

وبلاگ مدرسه پسرانه چیست؟

وبلاگ مدرسه پسرانه همانطور که از نام آن مشخص است اخبار و اطلاعات مدرسه را در اختیار والدین و معلمان قرار می‌دهد و عموما توسط کادر اداری هر مدرسه مدیریت می‌شود.

با توجه به این که مدارس بودجه کافی برای تهیه یک وب سایت را ندارند و حتی در صورت داشتن این بودجه موارد مهمتری برای پرداختن به آن وجود دارد وبلاگ را میتوان یک انتخاب اقتصادی و مناسب دانست.

در بیشتر مواقع کنترل و مدیریت مدارس پسرانه نیاز به انرژی مضاعفی دارد، وبلاگ می‌تواند همانند یک دستیار کادر مدرسه را در این امر یاری رساند.

استفاده از وبلاگ برای مدرسه پسرانه چه فایده ای دارد؟

وبلاگ ها روز به روز پیشرفت بیشتری کردند و امروزه میتوان ظاهر یک وبلاگ را بسیار زیبا و کامل طراحی کرد. قرار دادن اخبار مدرسه در وبلاگ برای والدین، دانش آموزان و معلمان می‌تواند بسیار مفید باشد.

استفاده از وبلاگ برای مدرسه پسرانه چه فایده ای دارد؟

برای مثال در صورتی که تعطیلی ناگهانی و یا مسائل پیش بینی نشده اتفاق بیفتد و لازم باشد همه دانش آموزان و معلمان از آن آگاه شوند نیازی به تماس گرفتن با یک یک دانش آموزان نیست. در این صورت قرار دادن خبر تعطیلی در وبلاگ و یا هر خبر دیگری همه دانش آموزان و معلمان را مطلع خواهد کرد.

وبلاگ قابلیت طراحی بخش های مختلفی را دارد و این یک مزیت مهم برای آن محسوب می‌شود. برای مثال می‌توان بخشی را قرار داد که در آن به معرفی معلمان، مدیر و در کل کادر مدرسه پرداخت، این کار باعث می‌شود تا اولیای دانش آموزان نیز با کادر مدرسه آشنایی بیشتر و بهتری پیدا کنند.

گاهی لازم است فرم و یا فایلی برای استفاده کادر مدرسه و یا دانش آموزان برای همه و همیشه در دسترس باشد در این شرایط بازهم بلاگ کمک کننده است و می‌تواند از دوباره کاری جلوگیری کند.

قرار دادن محتوای مخصوص در دوره های خاص نیز یکی دیگر از مهمترین فوایدی است که وبلاگ برای شما به ارمغان می‌آورد. مطالبی مثل کنترل استرس در فصل امتحانات، بالا بردن بهروری آموزشی، مدیریت زمان و مطالعه موثر و ... در دوره امتحانات میتواند برای دانش آموزان شما مفید واقع شود.

به علاوه با استفاده از وبلاگ اولیا می‌توانند نمرات دانش آموزان را به صورت آنلاین مشاهده کنند. برای این کار لازم است هر دانش آموز شماره دانش آموزی مختص خود را داشته باشد تا حریم نمرات هرکس حفظ شود و هر فردی تنها قادر به اطلاع از نمرات فرزند خود باشد. مواردی که به آن ها اشاره شد مزایایی هستند که استفاده از وبلاگ برای تمام مدارس اعم از دخترانه و پسرانه به همراه خواهد داشت.

شبکه های اجتماعی جایگزین وبلاگ مدرسه

شبکه های اجتماعی جایگزین وبلاگ مدرسه

شاید این مساله توجه شما را جلب کند که با وجود شبکه های اجتماعی آیا باز هم استفاده از وبلاگ برا مدارس ضرورت دارد؟ پاسخ این است که با توجه به تاثیر شبکه های اجتماعی در طراحی سایت با وجودی که مزایای بسیاری دارند در برخی حوزه ها به هیچ عنوان نمی‌توانند جایگزین مواردی مثل وب سایت یا وبلاگ شوند.

در یک وبلاگ امکان دسترسی برای همه افراد وجود دارد، ممکن است شما مقالاتی را برای استفاده کادر مدرسه و دانش آموزان خود در وبلاگ منتشر کرده باشید. اما دانش آموزان و معلمان سایر مدارس نیز با جستجو در اینترنت می‌توانند به مقاله شما دست یابند و از نکات موجود در آن بهره ببرند. این امر سبب می‌شود تا دامنه مخاطبان شما گسترش یابد و مطالب منتشر شده گره گشای افراد بیشتری باشند.

عموما مدارس برای هر سال تحصیلی یک گروه و یا کانال جدید در شبکه های اجتماعی تشکیل می‌دهند اما اگر از وبلاگ استفاده شود نیازی به این کار نیست. هر مدرسه می‌تواند تا سالها از وبلاگ قدیمی خود استفاده کند و تنها کاری که لازم است انجام دهد بروزرسانی آن است. البته لازم به ذکر است که بسیاری از نیازهای مدرسه از جمله اطلاع رسانی دسته جمعی با استفاده از شبکه های اجتماعی نیز مرتفع می‌شود. در این شرایط مهم است که ابتدا به خوبی از قابلیت ها و نیازهای مدرسه آگاه باشید تا بتوانید تصمیم درستی در این باره اتخاذ نمایید.

ارتباط با ما

  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید