طراحی سایت


طراحی سایت MVC

با پیشرفت دنیای تکنولوژی ابزارهای مختلفی با پلتفرم‌های متفاوتی برای ساخت سایت وارد عرضه اینترنت شده است. یکی از این ابزارها mvc است که زیر نظر مایکروسافت می‌باشد. این ابزار که جهت جداسازی بخش‌های مختلفی به کار می‌رود یک پلتفرم بسیار کاربردی برای برنامه نویسان محسوب می‌شود. mvc که از مخفف Model View Controller تشکیل شده است هر کدام دارای وظایفی می‌باشند که در قسمت Model یعنی در این بخش اطلاعاتی که کاربران با آن کار دارند در این بخش بوده و فعالیت‌هایی روی آن انجام می‌شود. در قسمت View یا نمایشگر همانطور که از نامش پیداست با بخش ظاهری و نمایش دادن نتیجه عملیات به کاربران به کار می‌رود بخش دیگری کهبه Controller یا کنترل‌گر معروف است به کنترل کردن درخواست کاربران پرداخته یعنی با واسطه بین Model و View می‌تواند برنامه‌هایی را اجرا نماید و جریان‌های اطلاعاتی را مورد کنترل خود قرار دهد.طراحی سایت‌های زیادی با استفاده از این ابزار ایجاد شده مانند طراحی سایت دیجی کالا ، سایت سازمان سنجش، طراحی سایت بانک ملی، بلاگفا، ایرانسل، همراه اول، ورزش سه و... وجود بهترین شرکت طراحی سایت و سئو سایت با داشتن تیم مجرب و حرفه‌ای اقدام به طراحی سایت با استفاده از این تکنولوژی می‌کنند که می‌توانید با خیال راحت پروژه خود را در اختیار آنها قرار دهید.

مقایسه php با asp.net mvc

ممکن است بخواهید طراحی سایت انجام دهید و بین دو ابزار php و asp.net مانده باشید ما در این بخش به مقایسه این دو می‌پردازیم تا به راحتی اقدام به تصمیم گیری کنیداول از همه باید در مورد سرعت صحبت کنیم معمولا سرعت در asp.net mvc برای پروژه‌های بزرگ و نیاز به سرعت بالا به کار می‌رود. اما در پروژه‌های کوچک از php استفاده می‌کنند. از طرفی امنیت برای هر طراحی سایت مهم می‌باشد امنیت در php به دلیل متن باز بودن آن دارای ضعف می‌باشد. لازم به ذکر است که هر دوی این برنامه‌ها دارای سیستم پایداری می‌باشد که طراحی سایت‌های قوی و پر قدرتی مانند شبکه‌ اجتماعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به عنوان مثال شبکه اجتماعی مانند facebook که توسط php طراحی شده و myspace که توسط asp.net ایجاد شده است.در بحث یادگیری اگر بین این دو پلتفرم دو دل هستید جالب است بدانید که یادگیری PHP بسیار راحت‌تر از ASP.NET MVC می‌باشد php از کدهای بسیار راحتی برخوردار می‌باشد که در asp.net این چنین نیست. به علاوه مورد دیگری که در مقایسه این دو پلتفرم مهم می‌باشد بحث هزینه آن است هزینه php که زبان متن باز می‌باشد به صورت رایگان در اختیار افراد قرار داده می‌شود اما در استفاده از asp.net که زیر نظر مایکروسافت می‌باشد برای هر قدم استفاده از امکانات آن باید هزینه‌هایی را پرداخت کرد. برای استفاده از php به هاست لینوکس همچنین برای استفاده از asp.net به هاست ویندوز نیاز دارید.

طراحی سایت

مزایای استفاده از MVC

از مزایای که می‌توان با استفاده از ابزار نام برد می‌توان به سرعت بالای آن اشاره کرد در این ابزار همانند این می‌باشد که سه نیرو بر روی یک پروژه کار می‌کنند که سرعت ساخت سایت را چندین برابر می‌کند. mvc به دنیای برنامه نویسی نظم خاصی می‌دهد همچنین به برنامه نویسان انگیزه داده تا با قدرت بالایی به کار خود ادامه می‌دهند از طرفی می‌تواند برای هر Model چندین View یا نمایش ایجاد کرد. یکی‌دیگر از مزایایی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که برای طراحی وب سایت‌های بزرگ و پیچیده بسیار مناسب می‌باشد چرا که با قرار دادن بهترین ساختار در اختیار برنامه نویسان می‌تواند کار آن‌ها را به راحتی پیش ببرد.مهمترین مزایایی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که با اصول سئو بسیار سازگار می‌باشد یعنی می‌تواند طوری URL را مدیریت کند که کار موتورهای جستجو را راحت کرده و در قرار گرفتن رتبه یک گوگل کمک ویژه‌ای کند.

آموزش طراحی سایت mvc

اگر به طراحی با استفاده از این ابزار علاقمند هستید و می‌خواهید تا در این زمینه موفق شوید باید خود را با دنیای تکنولوژی مدرن به روز کنید این پلتفرم asp.net که جزو ابزارهای مدرن در دنیای اینترنت بوده که در ساخت سایت کمک ویژه‌ای می‌کند.شما برای یادگیری این پلتفرم می‌توانید به راحتی با دیدن ویدیوهای یا مقالات آموزشی به یادگیری این ابزار بپردازید همچنین سایت‌هایی که اقدام به آموزش این ابزار می‌کنند عبارتند از:
سایت faradars، سایت mizfa.com، سایت daneshjooyar


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید