ممکن است برایتان پیش آمده باشد که فروشگاه اینترنتی مربوط با کسب و کارتان را که راه اندازی کرده اید با شکست روبرو شود و فروش کمی داشته باشد یا اصلا فروش نداشته باشد. اما در حین حال طراحی سایت فروشگاهی را ببینید که بسیار موفق هستند و فروش بالایی دارند. عوامل تاثیرگذار برای موفقیت در یک فروشگاه اینترنتی در ادامه مقاله گفته شده است و شما میتوانید با رعایت این موارد فروش اینرنتی خود را بالا ببرید. روند ساده در خریدهای اینترنتی مهم ترین نکته برای موفقیت در دنیای تجارت الکترونیک است.

راهکار موفقیت فروشگاه اینترنتی چیست؟

1. توضیحات محصول در فروشگاه اینترنتی موفق

برای توضیحات مرتبط با یک محصول باید تمام جزئیات و مسائلی که مشتری به دنبال آن می باشد را به طور خلاصه قرار دهیم و ابهامی برای محصول نماند. برای گذاشتن توضیحات محصول حتما تحقیقات کامل را انجام دهید و مطمئن باشید که اطلاعات درست را در اختیار مشتری قرار میدهید. میتوانید سایت های مشابه با کسب و کارتان هم بررسی کنید و از اطلاعاتی که در دست دارید مطمئن شوید اما هیچ موردی را کپی نکنید. این کار به شدت به سایت شما آسیب می زند و باعث افت آن می شود. می توانید نحوه ایجاد محصول در طراحی سایت را با نونگار دنبال کنید.

توضیحات محصول در فروشگاه اینترنتی موفق، ساده و روان است و مشتری به راحتی متوجه میشود و خیلی سریع می فهمد که این محصول به درددش میخورد یا نه! اما اگر توضیحات طولانی، پیچیده و نامفهوم باشد خیلی سریع از سایت خارج میشود و هیچ خریدی انجام نمیدهد. میتوانید با استفاده از یک جدول دو قسمتی که نقاط ضعف قوت محصول را مقایسه کرده است استفاده کنید و کار را برای مشتری سریع تر کنید تا با یک نگاه کلی به این قسمت بفهمد که این محصول را میخواهد یا نه!

راهکار موفقیت فروشگاه اینترنتی چیست

2. قیمت محصول در فروشگاه اینترنتی موفق

در این قسمت بهتر است برای قیمت محصولات، فضای کاملا رقابتی را نسبت به فروشگاه های مرتبط ایجاد کنید و محصولات را کمی ارزان تر از آن ها به مشتری ها عرضه کنید. مشتری ها به سمت فروشگاهی جذب میشوند که قیمت مناسب تری نسبت به دیگر فروشگاه ها داشته باشد. اما فقط رقابت کنید و انقدر ارزان نکنید که مشتری فکرکند جنس شما از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. از تخفیفات فصلی یا مناسبتی هم حتما استفاده کنید که تاثیر خیلی خوبی روی مشتری ها میگذارد. چرا که باعث می شود پیش خودشان فکر کنند که مقداری از پول، که تخفیف داده شده است را برای خود نگه میدارند و برایشان به صرفه تر است. قیمت محصول در فروشگاه اینترنتی موفق مناسب با کیفیت جنس عرضه شده و به صرفه برای مشتری ها می باشد.

3. درج نظرات در فروشگاه اینترنتی موفق

اگر فروشگاه اینترنتی دارید حتما از قسمت درج نظرات استفاده کنید و این فرصت را به مشتریان بدهید که نظرات خود را آزادانه بیان کنند. ممکن است در کنار نظرات مثبت، نظرات منفی هم دریافت کنید اما هیچکدام را حذف نکنید و به دنبال حل مشکل به وجود آمده برای مشتری ناراضی باشید. در کنار آن از مشریانی که نظرات مثبت درج کرده اند تشکر و قدردانی کنید. همه ی نظرات را با صیر و حوصله بررسی کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگو باشید. این کار باعث می شود تا مشتری بداند که شما تحت هر شرایطی از او پشتیبانی میکنید و همیشه فعال هستید. فعال بودن قسمت درج نظرات در فروشگاه اینترنتی برای مشتریان به معنای پیگیر و پاسخگو بودن شماست پس از این قسمت غافل نشوید. برای اطلاع بیشتر از درج سیستم نظرسنجی در طراحی سایت وارد شوید.

4. پشتیبانی درفروشگاه اینترنتی موفق

یک پشتیبانی کامل و قابل قبول شامل پاسخگویی 24 ساعته ، گارانتی و ارسال سریع کالا است. چون مشتریان خرید را اینترنتی انجام میدهند مهم ترین کار جلب اعتماد آنهاست. اولین قدم برای این کار این است که در کوتاه ترین زمان ممکن کالای مورد نظر را به دست مشتری برسانید. پشتیبانی 24 ساعته نونگار باعث میشود خیال مشتری از سایت شما راحت شود و بداند که شما پاسخگوی سوالات و مشکلات او خواهید بود. گذاشتن گارانتی برای محصولات باعث می شود مشتری به شما وفادار باشد و باز هم از شما خرید کند چون میداند که اگر محصولی ایراد داشته باشد تنها نمی ماند و شما به سرعت کالا را تعویض می کنید. پشتیبانی درفروشگاه اینترنتی موفق همیشه فعال است و هر زمان که مشتری نیاز داشته باشد می تواند از پشتیبانی وب سایت مورد نظر استفاده کند.

5. درگاه پرداخت فروشگاه اینترنتی موفق

امروزه به دلیل افزایش کلاهبرداری های اینترنتی، مشتریان موقع خرید به این مورد فکر میکنند و لازم است که از درگاه پرداخت مطمئن شوند و با خیال راحت خرید کنند. حتما از درگاه های امن و مطمئن استفاده کنید و از سبد خرید ساده و مشخص برای این قسمت استفاده کنید. توجه داشته باشید که از دریافت هزینه های جانبی بی مورد و زیاد خودداری کنید و فقط هزینه های قانونی را در نظر بگیرید و حتما در قسمتی مشخص این هزینه را به مشتری نشان دهید. نحوه ی پرداخت آنلاین در طراحی سایت در فروشگاه اینترنتی موفق، یک درگاه امن و با کاربری ساده است.

درگاه پرداخت فروشگاه اینترنتی موفق

6. ارسال و بسته ‌بندی محصول در یک فروشگاه اینترنتی موفق

برای بسته بندی محصول سعی کنید تمیز و زیبا این کار را انجام دهید و نظر مشتری را جلب کنید. به کارگیری یک بسته بندی جذاب و در عین حال ساده حس خیلی خوبی را به مشتری منتقل میکند و باعث میشود در آینده بازهم از شما خرید کند. در صورتی که کارمندانی را برای ارسال و تحویل کالا دارید، حتما موقع تحویل کالا به مشتری خوشرو باشند و حتما مشتری مداری را رعایت کنند. ارسال و بسته‌بندی محصول در یک فروشگاه اینترنتی موفق اصولی و جذاب است.

7. ظاهر یک فروشگاه اینترنتی موفق

همان طور که در مقاله های قبلی گفتیم، امروزه سایت ها به سمت ساده تر شدن پیش میروند و دسترسی ها را برای مخاطبان شان راحت تر می کنند. با بررسی کلی بر روی فروشگاه های اینترنتی به این نتیجه خواهید رسید که ظاهر یک فروشگاه اینترنتی موفق به طوری است که همه چیز در جای خود است و شما میتوانید به آسانی محصول مورد نظر را بخرید موفق ترند. معمولا سایت هایی که با به کار گیری موارد غیر ضروری ظاهر سایت را شلوغ جلوه میدهند و کار را برای مخاطب پیچیده می کنند درزمینه فروش موفق نمیشوند.

حتما از می پرسید چگونه طراحی سایت ما ظاهر زیبا داشته باشد؟ اگر قصد دارید یک وب سایت در این زمینه طراحی کنید حتما وب سایت های موفق در زمینه فروش اینترنتی را بررسی کنید و از سادگی انها الگو بگیرید. برای طراحی ظاهر سایت وقت کافی بگذارید و همه جزئیات توجه کنید و سعی کنید یک ظاهر جذاب و در عین حال ساده داشته باشید. ظاهر یک فروشگاه اینترنتی تاثیر خیلی زیادی در جذب مشتری دارد.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
  • کد پستی : 1456963143
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید