حتی برای یک تصویر پسزمینه تمام صفحه طراحی سایت می توانید تصویر را تا یک یا دو درصد از این نوع اندازه فایل دریافت کنید و هنوز هم عالی می شود. برای مثال، تصویر بنر برای این پست در بالای صفحه فقط کیلوبایت است نکته تصویر طراحی سایت بنر مصرف چند کیلوبایت را به دلیل ساده بودن بصری مصرف می کند. پیچیدگی ویژوال حجم فایل تصویر را افزایش می دهد. بنابراین، به جای تصاویر دقیق، از تصاویر و گرافیک طراحی سایت استفاده کنید برای یادگیری نحوه ی یافتند.
و مدیریت منابع طراحی سایت زیبا از مقاله قبلی ما دیدن کنید پس چگونه می توانم اندازه تصاویرم را کاهش دهم مرحله اول این است که تصاویر خود را در فتوشاپ باز کنید و سپس روی طراحی سایت کلیک کنید. این پانل مخصوصی را با همه چیز مورد نیاز برای بهینه سازی تصاویر طراحی سایت خود برای کاهش اندازه فایل ها باز می کند یک عکس نمونه در بخش زیر ببینید.

فرمت مناسب تصاویر برای سئو سایت

انواع فرمت هایی که برای تصاویر دیجیتالی وجود دارد از نظر ساختار و روش شکل گیری به دو گروه کلی تقسیم می گردد تصاویری که به آنها شطرنجی می گویند که آنها را با پیکسل ها می شناسیم و تصاویر برداری که طراحان گرافیک آشنایی و سر و کار بیشتری با این تصاویر دارند فرمت هایی که برای تصاویر وجود دارد مانند png jpg و فرمتهای دیگر همه به دو دسته تقسیم می گردند.
در این تقسیم بندی می توان انواع فرمت هایی که برای تصاویر وجود دارد را مشاهده کرد تصاویر رستر از یک مجموعه متراکم از پیکسل ها می باشد که در کنار هم قرار گرفته و به آنها اضافه شده است، هر اندازه مقدار تراکم پیکسل های تصویر بیشتر باشد کیفیت آن هم بیشتر می‌شود و حجم آن هم بالاتر می رود به همین دلیل با بالارفتن ابعاد این تصاویر کیفیت تصویر هم پایین خواهد آمد.

نکته مهم درمورد تصاویر Raster:

وب سایت ها تصاویر را با ۷۲ dpi نمایش می گذارند که با پایین بودن این بردار همواره کیفیت نمایش در مرورگر کاملاً قابل قبول می باشد در نتیجه با بالا رفتن dpi تصاویر برای دیده شدن در وب تنها نتیجه ای که می گیرند بالا رفتن حجم تصویر و پایین آمدن سرعت بارگذاری آن می‌باشد که مغایر با تقاضا و خواسته ما برای سئو سایت خواهد بود.
در طرف دیگر تصاویر وکتور با بهره‌گیری از فرمولهای انعطاف پذیری خیلی بالا خواهند داشت و برای طراحی های که ابعاد بزرگتری دارند و پروژه های چاپی می‌باشند مناسب‌تر خواهد بود، این نوع فرمت های تصاویر در فضای وب کاربرد دارد.
یکی از بهترین کاربردهای تصاویر وکتور در وب استفاده کردن برای طراحی های برندینگ مانند لوگو می باشد یا به طور مثال تصاویری که دارای پسوند svg است کاربردهای گوناگونی در طراحی صفحات وب خواهد داشت.

فرمت مناسب تصاویر برای سئو سایت

با کدام ساختار تصاویر و فرمت‌ها برای سئو کار کنیم؟

عموماً عکس های که ما با آنها برای محتوای سایت‌های اینترنتی و وب سروکار داریم در دسته پیکسلی شطرنجی و رستر قرار خواهد داشت پسوندهایی مانند jpj و png از همین تصاویر می باشد؛ در ادامه پرکاربردترین پسوندهای تصاویر را برای استفاده کردن درست از آنها در وب سایت معرفی خواهیم کرد.

تصاویر JPEG، سازگار با سئو

فرمت جی پی جی مروج ترین و نام آشنا ترین فرمت عکس مورد استفاده میباشد و هردو پسوند معروف این شبیه می باشند و هیچ تفاوتی با همدیگر نخواهد داشت و هر دو مخفف یک عبارت هستند در گذشته چون محدودیت نمایش کاراکتر در پسوند بود از کلمات مخفف استفاده می‌شد.
تصاویر jpg یکی از انتخاب های درست برای استفاده در وبسایت و وبلاگ می باشد با این وجود نکته خیلی مهم در رابطه با آنها ossyبودن این فرمت می باشد در نتیجه رسیدن به یک توافق بین کیفیت و حجم برای آپلود تصاویر در سایت ها خیلی اهمیت دارد.
توصیه ما این است که با نگهداری dpi این فرمت بین ۱۵۰ تا ۷۲ حجم عکس برای آپلود در صفحات وب را کمتر از ۱۰۰ کیلوبایت حفظ نماید شکل انجام این کار و شیوه های پایین آوردن حجم تصاویر جی پی جی با نگه داشتن کیفیت در اینترنت وجود دارد پیشنهاد می شود حتما این محتوای خوب را مطالعه کنید.

از چه فرمت تصویری برای سایت استفاده کنیم؟

الان که با فرمت های تصاویر در وب و کاربرد آنها آشنا شدیم برای تصمیم‌گیری بهتر امکانات این فرمت ها را به شکل یک جدول در پایین برای شما آماده نموده ایم با توجه به اطلاعات این جدول خواهید توانست تصاویر سایت را مطابق با کاربرد آن ها به فرمت مناسب تغییر دهید.
فرمت تصویر کیفیت حجم زمان استفاده
JPG مناسب مناسب تصاویر واقعی و اسلایدر
PNG عالی عالی تصاویر گرافیکی با تنوع رنگ پایین
WEBP مناسب عالی همه تصاویر سایت
GIF پایین زیاد بنرهای تبلیغاتی
SVG عالی عالی لوگو و آیکون‌ها (یک یا دو رنگ)

چگونه فرمت تصاویر را تغییر دهیم؟

قبل از اینکه به سراغ شیوه‌های تغییر فرمت تصاویر برویم مقالاتی که در این رابطه وجود دارد و درک محتوای تصاویر را آموزش می دهد مطالعه شود، این مقالات به شما کمک خواهد کرد تا شکل محتوای تصویر را پیدا نموده و انتخاب کنید، به طور مثال در صورتی که محتوای عکس بلاگ شما عموماً تصاویر گرافیکی است استفاده از png نتیجه مناسب تری از نظر کیفیت و سرعت بارگذاری صفحه خواهد داشت.
بعد از اینکه فرمت عکس برای سایت را انتخاب نمودید نوبت به تغییر فرمت می‌رسد ۹۹ درصد از عکس هایی که برای بارگزاری در سایت انتخاب می‌شود نیاز به بهینه سازی دارد.
اولین مرحله قبل از هر بهینه سازی در حجم و کیفیت تغییر دادن تصویر به فرمت مناسب می باشد دو راه برای تغییر فرمت عکس در مقابل روی شما قرار دارد راه اول استفاده کردن از نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ می باشد و راه دوم استفاده از ابزار های آنلاین برای تغییر فرمت است.

نحوه بهینه سازی تصاویر طراحی سایت

یایید از طریق طراحی سایت آنها برویم و یاد بگیریم که چگونه آنها را بهینه سازی کنیم نوع فایل اصلی است که دوربین های دیجیتال استفاده می کند. این یک فرمت تصویر طراحی سایت است، به این معنی که ساده سازی داده های تصویر به منظور کاهش شدت حجم فایل تصویر انجام می شود. در این فرآیند، کیفیت تصویر کاهش می یابد گرچه با توجه به میزان تنظیمات طراحی سایت شما برای تعادل بین اندازه و وضوح، شما توانایی تنظیم کیفیت تصویر را در یک مقیاس از فتوشاپ برای فرمت فایل است.
کیفیت وضوح و تاری طراحی سایت را تنظیم کنید سپس پیش نمایش کنید که چگونه پس از بهینه سازی تصاویر طراحی سایت نگاه خواهد کرد. با توجه به انعطاف پذیری قابل اجرا دارای مزایای طراحی سایت استفاده از فایل های مهم در مقایسه با فرمت های دیگر است که من چرا باید درصد از تصاویر طراحی سایت خود از استفاده کنید تنها زمانی که شما به شدت تعداد رنگ محدود بیشتر در این کوتاه محدود است با این حال، به یاد داشته باشید که هنوز هم تصاویر زیبا و قابل قبول را می خواهید.

رزولوشن تصویر طراحی سایت

با تطبیق رزولوشن تصویر تا اندازه ای که در طراحی سایت نمایش داده می شود، با استاندارد سایز عکس ها در طراحی سایت شروع کنید. اگر تصویر را فقط در عرض پیکسل قرار دهید، پس چرا آن را در پیکا نگه دارید تقسیم کردن آن و استفاده از مزایای طراحی سایت استفاده از آن یک تصویر با نصف عرض حتی کمتر از نصف اندازه خواهد بود. شما می توانید اندازه از تا را دو برابر کنید تا تصاویر خود را روی صفحه نمایش طراحی سایت با وضوح بالا و غیره تیز کنید، اما نیازی به افزایش بیشتر نیست بعد از طراحی سایت من تکرار کنید رزولوشن بزرگتر اندازه فایل!
طراحی سایت به جز کاهش رزولوشن تصویر، چطور می توانیم اندازه فایل آن را کاهش دهیم راه اصلی این است که تصویر را به بهترین فرمت فایل برای شغل تغییر دهید و سپس کیفیت تصویر طراحی سایت را بدون کاهش وضوح تصویر کم کنید. تنها با چند کلیک ماوس، تنها کار راحتی است چهار فرمت اصلی فایل تصویری مورد استفاده در طراحی سایت هستند و هر یک از موارد استفاده خاص خود را دارد.

از چه فرمت تصویری برای سایت استفاده کنیم

افزایش کیفیت تصاویر طراحی سایت

بنابراین با کاهش کیفیت طراحی سایت خود، خیلی نادانید. به طور کلی می بینم که درصد کیفیت بین تا به زیبایی وضوح تصویر و اندازه فایل را متعادل می کند. در اطراف بازی کنید و ببینید چه چیزی برای تصویر خودتان بهتر است ترفند نینجا با استفاده از یک رزولوشن بزرگتر طراحی سایت با کیفیت تصویر پایین تر می توانید تصاویر واضح تر را در اندازه فایل های پایین تر دریافت کنید مثلا تصویر بالای پیکسل عرض با کیفیت و است. تصویر زیر آن پیکسل عرض طراحی سایت با کیفیت است و همچنین است.
و در هنگام نمایش در پیکسل آن بسیار واضح است متاسفانه ها برای شفافیت طراحی سایت اجازه نمی دهند. این یعنی چی بگو برای مثال، شما می خواهید یک پس زمینه تصویر شفاف باشد تا رنگ منطقه پشت سر آن از بین می رود این با امکان پذیر نیست در عوض، فضای خالی پشت آرم به طور پیش فرض روی سفید است برای داشتن یک پس زمینه شفاف طراحی سایت باید از یا استفاده کنید. به همین دلیل است که آرم شرکت ها اغلب طراحی سایت در قالب های و ذخیره می شود.

انتخاب رنگ در طراحی سایت

بر فرض دو تصویر طراحی سایت در مقابل یک پس زمینه خاکستری قرار دارند تصویر بالا با پس زمینه شفاف است، پس پس زمینه خاکستری در اطراف آرم مشاهده می شود. تصویر سمت راست طراحی سایت بدون شفافیت است. توجه داشته باشید که آن پیش فرض سفید است نیز یک فرمت از دست رفته است هیچ اطلاعات تصویری در خلق آن گم نشده است و در سراسر انجمن های طراحی سایت و در سراسر الگوهای اینترنتی در همه جا مورد استفاده قرار می گیرد ها برای شفافیت امکان پذیر است.
اما بزرگترین مزیت انتخاب رنگ در طراحی سایت آن این است که آنها از کوتاه مدت ها اغلب به عنوان مینی فیلم ها برای اهداف کمدی و یا توضیحی استفاده می شوند یک نمونه از یک متحرک و یک کارشناسی طراحی سایت است. با استفاده از اصطلاح مینی ویدیوها احساس عجیب و غریبی میکنم، اما نمیدانم چطور دیگر بتوانم آن را توصیف کنم اغلب به شکل دانه ای و عجیب و غریب رنگ می کنند.

کاهش حجم تصاویر طراحی سایت

زیرا طراحان به طور کلی تعداد رنگ های طراحی سایت را بین تا محدود می کنند کاهش تعداد رنگ ها می تواند به صرفه جویی در حجم فایل بزرگ منجر شود. بنابراین هنگام ایجاد ها اگر وضوح تصویر طراحی سایت مهم نیست، تعداد رنگ را تا حد امکان کاهش دهید تا حجم فایل آن کاهش یابد یک فرمت از دست رفته است و دارای بالاترین کیفیت تصویر در تمام فرمت های تصویری طراحی سایت می باشد بهتر است از آن استفاده کنید که منافذ اوباما برای شما مهم است همانطور که قبلا ذکر شد، ها از شفافیت پشتیبانی می کنند.
این دلیل اصلی استفاده از آنها در طراحی سایت شما می باشد ها در دو زیر فرمت هستند و دارای بالاترین نسخه با کیفیت است، در حالی که ها با کاهش تعداد رنگ تصویر، مانند ها، برای اندازه های کوچکتر امکان پذیر است. بنابراین اگر یک تصویر فقط چند رنگ برای شروع دارد مثلا یک آرم شرکت ساده به جای عکس دقیق یک گل از استفاده کنید به جای زمان صرفه جویی در افزایش طراحی سایت تعداد رنگ توسط چشم است.

اهمیت گرافیک در طراحی سایت

گرافیک در طراحی سایت چطور بین این همه طراحی سایت امکان پذیر است بر خلاف تصاویر دیگر که از پیکسل های خاص تعریف شده است، گراف بردارها از مجموعه ای از اشکال ایجاد شده در تشکیل شده است زبان نشانه گذاری طراحی سایت مانند مقیاس یک تصویر معمولی، پیکسل های پایه طراحی سایت را در شکوه زشت خود نشان می دهد، اما مقیاس بندی شکل های پایه را کاملا حفظ می کند نمونه هایی از آنچه شما می توانید با ها ایجاد کنید اما آنها راه حل کامل برای هر تصویر نیست. ها به طور کلی بصر طراحی سایت ی ساده هستند فقط با چند رنگ است.
از این رو، شما نمی توانید را برای عکس طراحی سایت استفاده کنید، اما می توانید عناصر رابط متحرک متحرک را با آنها بسازید زیرا می توانید از طریق و جاوا اسکریپت آنها را کنترل کنید توجه شما می توانید از بازار خلاق برای دیدن گرافیک بردار با کیفیت بالا چک کنید برای ایجاد یک طراحی سایت شما باید از یک برنامه طراحی سایت گرافیک برداری مانند یا استفاده کنید. برای کاهش حجم فایل یک تصویر در بالا و فراتر از آنچه می تواند به تنهایی انجام دهد.

سخن پایانی

خوشبختانه هر روز با کمک تکنولوژی های جدید علاوه بر پایین آمدن حجم و بالا رفتن کیفیت عکسها موتورهای جستجوگر هم درک مناسب تری از عکس های سایت ها پیدا می کنند، این قضیه برای کسانی که فعالیت های سایت را بر پایه تکنیک‌های درست سئو و رضایت مخاطبین قرار داده‌اند.
یک مژده به حساب می‌آید چون که نتیجه این تغییرات بالا رفتن سهم عکس ها در نتایج موتورهای جستجوگر می‌باشد و پایبندی ما به سوی تصاویر سهممان از این بازار را بیشتر می‌کند.
فراموش نکنیم که عکس قسمت خیلی مهمی از محتوای یک صفحه می باشد به همین خاطر در دوره هایی که برای تولید محتوا برگزار می‌شود تکنیک‌های جذاب و کاربردی برای استفاده کردن درست از عکس ها و تاثیر آنها بر سئو ارائه می گردد.

ارتباط با ما

  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید