طراحی سایت


آموزش هک کردن وب سایت

شاید وقتی که اسم هک و یا هکر به گوش شما می خورد به فکر هکر های مخرب و مجرم بیفتید، اما بهتر است بدانید که تسلط به روش های هک کردن سایت و همچنین دیدن آموزش های لازم در این زمینه می تواند جلوی بسیاری از جرایم را گرفته و شما را قادر سازد تا وب سایت خود را در برابر عوامل مخرب و هکر های مجرم محافظت نمایید.
در این مقاله قصد داریم تا شما را با آموزش هک کردن وب سایت به صورت کاربردی آشنا کرده و شما را برای دریافت آموزش های کاملا تخصصی آماده کنیم.
در ادامه خواهید فهمید که تسلط بر دانش هک کردن یک مسئله کاربردی است که شما به وسیله آن هم می توانید از وب سایت و اطلاعات خود محافظت کنید و هم اگر به صورت تخصصی و پیشرفته کار کنید می توانید یک موقعیت شغلی خوب در سازمان ها و شرکت ها به عنوان مسئول امنیت سایت، به دست بیاورید.

 آموزش هک کردن وب سایت

هدف از آموزش هک

آیا شما هدف خود را از دریافت آموزش های مختص این موضوع تعیین کرده اید؟ اگر هدف خود را هنوز مشخص نکرده اید پس در ابتدا بهتر است در مورد هکر هایی که این کار را انجام می دهند کمی صحبت کنیم تا شما بتوانید هدف خود را از یادگیری هک مشخص نمایید.
در حقیقت هکر ها را با نوع قصد و هدفی که از کار خود دارند نام گذاری می کنند. هکر ها هم به صورت قانونی، اخلاقی و مفید و هم به صورت غیر قانونی، غیر اخلاقی و مخرب فعالیت می کنند.
بهتر است شما هدف خود از آموزش هک وب سایت را قبل از دریافت این آموزش ها تعیین نمایید. اما توصیه می شود که هک را به منظور استفاده غیر قانونی یاد نگیرید و به کار نبرید زیرا قطعا پلیس فتا هکر هایی قدرتمند تر از شما دارد و امکان دارد در چنگال قانون گرفتار شوید.

دسته بندی انواع هکر ها و دامنه فعالیت آن ها

• هکر کلاه سیاه: بهتر است بدانید که نام هکر کلاه سیاه به آن دسته از هکر هایی اطلاق می شود که به صورت غیر قانونی فعالیت کرده و با استفاده از دانش و توانایی که دارند اقدام به دزدیدن اطلاعات وب سایت های دیگر و آسیب زدن به آن ها می کنند.
• هکر کلاه سفید: این دسته از هکر ها در حقیقت اصلی ترین هدف خود را در تامین امنیت وب سایت ها قرار داده و از ورود هکر های کلاه سیاه به وب سایت جلوگیری می کنند. همچنین در مواردی که هکرهای کلاه سیاه به سایتی حمله کنند، این هکر ها دسترسی آن ها را از وب سایت قطع کرده و امنتی را به وب سایت باز می گردانند. بهتر است بدانید که پلیس فتا هکر های بسیار ماهری در این زمینه دارد که با خلاف کاران و مجرمان مجازی یا به اصطلاح هکر های کلاه سیاه مبارزه می کنند.
• هکر کلاه خاکستری: این دسته از هکر ها در اصل فقط نسبت به ورود غیر اخلاقی به وب سایت های دیگر اقدام می کنند اما خطری برای وب سایت ها نداشته و اثرات مخرب روی آن ها بر جای نمی گذارند.
• هکر کلاه صورتی: این اسم به آن دسته از هکر ها گفته می شود که در اصل هیچ دانشی برای هک کردن وب سایت ها ندارند و این عمل را با استفاده از برنامه هایی که به این منظور طراحی شده اند انجام می دهند. آن ها هیچ هدف خاصی از انجام هک نداشته و اغلب تفریحی این کار را انجام می دهند.
• هکر کلاه قرمز: این نوع هکر ها عموما افراد خبره ای هستند که در زمینه شبکه و برنامه نویسی بسیار متبحر هستند. هم چنین این ها کسانی هستند که برنامه های هک را ساخته و آموزش می دهند.

 آموزش هک کردن وب سایت  | طراحی سایت

برای هک وب سایت چه مهارت هایی نیاز است؟

برای این که یک هکر موفق باشید می بایست مهارت ها و دانش های کاملا اختصاصی را در خود تقویت کنید و این مسئله یک شبه امکان پذیر نیست.
آموزش هایی وجود دارند که شما باید به صورت پله پله آن ها را یاد گرفته و به آن ها مسلط شوید. در حقیقت بعد از آموزش نیز شما می بایست به صورت مداوم تلاش کنید و در این زمینه ها خود را همیشه به روز نگه دارید؛
1. یادگیری شبکه و تسلط کامل به شبکه: اولین قدم این است که به شبکه کاملا مسلط شوید و هیچ مشکلی در کار کردن با آن نداشته باشید. بنابر این دریافت آموزش شبکه به صورت تخصصی به عنوان قدم اول شناخته می شود. همچنین خود را همیشه به روز نگه داشته و اموزش های جدید را در این زمینه رها نکنید.
2. یادگیری و تسلط کامل به سیستم عامل ها: وقتی نام سیستم عامل ها می آید در اصل منظور سیستم عامل های لینوکس و ویندوز هستند. از آن جایی که سیستم عامل ها هر چند وقت یک بار آپدیت می شوند، شما نیز باید خود را با آن ها جلو برده و از آپدیت های جدید غافل نشوید.
3. تسلط بر انجام تست نفوذ با کالی لینوکس: برای این که به یک هکر قدرتمند و البته قانونمند تبدیل شوید می بایست حتما این توانایی و دانش را به صورت کاملا حرفه ای در خود تقویت کنید. در ادامه به کالی لینوکس و اهمیت یادگیری آن در آموزش هک وب سایت بیشتر خواهیم پرداخت.
4. تسلط به زبان های برنامه نویسی: زبان های برنامه نویسی جزو اصلی ترین مسئله در آموزش هک وب سایت هستند. به این منظور حداقل تسلط به یک زبان برنامه نویسی واجب است. اما تسلط بر همه آن ها می تواند شما را به یک هکر قوی تبدیل کند. در ادامه به انواع زبان های برنامه نویسی و کاربرد آن ها در هک کردن سایت بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اهمیت یادگیری کالی لینوکس برای هک کردن سایت

قبلا در مورد کالی لینوکس و اهمیت یاد گیری آن صحبت کرده ایم. تسلط کامل بر کالی کینوکس باعث می شود تا شما به نرم افزار های رقیب آن نیز کاملا مسلط شوید. اما شاید برای شما این سوال مطرح شود که کالی لینوکس چیست و چه کاریردی دارد؟
در واقع کالی لینوکس یک سیستم عامل است که به منظور هک، امنیت و تست نفوذ ساخته و بیان شده است. به منظور تسلط به این سیستم عامل شما می بایست آموزش کالی لینوکس را به صورت کاملا حرفه ای از مبتدی تا پیشرفته طی کنید. در زیر به برخی از آپشن ها و یا به عبارتی ابزار های کالی کینوکس اشاره کرده ایم:
1. یکی از ابزار های بسیار مهم و کاربردی که در کالی لینوکس وجود دارد در زمینه جرم شناسی است. به این گونه که این ابزار می تواند هکر و یا به عبارتی نفوذ گر را در یابی و شناسایی کند.
2. ابزار بسیار کاربردی دیگر در این نرم افزار به شما کمک خواهد کرد تا از آسیب پذیر ها و یا اکسپلویت ها استفاده نمایید.
3. شبکه های وایرلس و وای فای یکی از راه هایی هستند که هکر ها به وسیله آن ها می توانند وب سایت شما را هک کنند، و یا برعکس شما می توانید از این طریق دیگران را هک کنید. در این سیستم عامل ابزاری وجود دارد که مربوط به تست نفوذ شبکه های وایرلس است.
4. ابزار کاربردی به منظور مهندسی معکوس نیز یکی از دیگر ابزار های کاربردی این سیستم عامل است. البته ابزار های بسیار دیگری همچون شنود ترافیک در شبکه و بسیاری ابزار های مفید دیگر نیز در کالی لینوکس وجود دارند که در صورت تمایل برای دریافت آموزش های کاربردی در این زمینه با آن ها آشنا خواهید شد.

زبان های برنامه نویسی و کاربرد آن ها در هک وب سایت

قبلا هم به این مسئله اشاره کرده ایم که زبان های برنامه نویسی جزو اصلی آموزش هک وب سایت هستند که شما می بایست حداقل برای شروع به یکی از آن ها مسلط باشید. اما در ادامه لیست این زبان ها را به همراه کاربرد آن ها در هک کردن وب سایت ها برای شما شرح داده ایم.
1. زبان Python : این زبان برنامه نویسی جزو زبان های محبوب بین هکر ها است. بسیاری از هکر ها از این زبان به منظور برنامه نویسی کردن برنامه های مخصوص هک استفاده می کنند. این زبان یکی از زبان های آسان است که شما به عنوان یک هکر قانونی می توانید با یاد گیری آن در این راه قدم بگذارید.
2. زبان SQL : اگر می خواهید توانایی مقابله با حملاتی که به وب سایت شما می شود را به دست آورید می بایست این زبان را به صورت مفصل و تخصصی آموزش ببینید. این زبان نیز یک ابزار بسیار کاربردی برای ارتباط با پایگاه های داده شناخته می شود.
3. زبان C و C++ : این زبان ها جزو اولین زبان هایی هستند که به دانش جویان رشته های آی تی آموزش داده می شوند. علاوه بر آن بسیاری از سیستم عامل های معتبر همچون لینوکس با کمک این زبان برنامه نویسی می شوند. به همین دلیل تسلط به این زبان در آموزش هک وب سایت بسیار مهم است.
4. زبان PHP : زبان پی اچ پی از مهم ترین زبان های برنامه نویسی برای هک کردن انواع وب سایت ها است که با کمک آن هم به آسانی می توانید وب سایت های دیگر را هک کنید و هم اینکه جلوی حملات به وب سایت خودتان را به طور موثری بگیرید.
5. زبان Assembly : این زبان به منظور هک کرن سیستم های سخت افزاری به کار می رود و این دسترسی را به هکر ها می دهد تا زیر بنای سیستم ها را به صورت مستقیم دستخوش تغییر کنند. این زبان کاربرد بسیار گسترده ای برای نوسعه ویروس های مخرب کامپیوتری دارد.

بخش های مختلف هک و امنیت

در این قسمت می خواهیم به معرفی شاخه های مختلفی بپردازیم که شما بعد از آموزش هک و تسلط کامل به ابزار های هک وب سایت می توانید بر اساس علاقه خود یکی از ان ها را انتخاب کرده و در آن شاخه فعالیت خود را ادامه بدهید؛
1. اکسپلویت نویسی: در واقع اکسپلویت نویسی به تسلط بر ایجاد و شناسایی کد های مخرب به کار می رود. با این دانش شما قادر خواهید بود به عنوان یک مسئول امنیت در برابر هکر های کلاه سیاه فعالیت کنید و دستمزد خوبی بابت آن دریافت نمایید.
2. جرم شناسی: این بخش با نام فارنزیک هم شناخته می شود و با دزیافت آموزش از طریق تست نفوذ با کالی لینوکس می توان به آن مسلط شد. در اصل با این شاخه شما می توانید تکنیک های خاصی را به منظور نگهداری و نحلیل داده های دیجیتا و در نهایت دست یابی به مشکل به وجود آمده به کار بگیرید.
3. وب هکینگ: اگر به این شاخه مسلط شوید می توانید در بخش اکسپلویت نویسی نیز فعالیت قوی داشته باشید. و همچنین به یک هکر قوی تبدیل شوید.
4. جمع آوری اطلاعات: مبحث جمع آوری اطلاعات جزو مباحث بسیار گسترده در مبحث هک است. شما در این شاخه با به دست آوردن آدرس یک وب سایت می توانید اطلاعات کامل مدیر آن سایت را به دست آورید و همچنین اطلاعات را از طریق سیگنال ها بررسی نمایید.
5. تست نفوذ و امنیت شبکه: اگر شما در این شاخه فعالیت کنید می توانید به سایت ها و شرکت های بزرگ رفته و در آن جا صاحبان این سایت ها به شما اجازه تست نفوذ سایت خود را بدهند. شما در این مرحله از دید یک هکر به سایت نگاه می کنید و نسبت به پیدا کردن آسیب پذیری ها و تامین امنیت سایت تلاش می کنید. در این شاخه شما با هدف اطمینان از درست بودن پیکر بندی و به روز بودن سیستم، اطمینان از ایمنی سایت، پیدا کردن نقاط ضعف وب سایت و جلوگیری از حمله هکر های کلاه سیاه وارد کار می شوید.
6. رمز نگاری: این مبحث نیز مربوط به شکستن رمز ها و گذر واژه ها به منظور ورود به وب سایت ها می باشد که خودش به صورت تخصصی یکی از شاخه های مختلف هک و امنیت می باشد.

روش هایی که هکر ها برای هک وب سایت از آن ها استفاده می کنند

هکر ها تقریبا به تمامی روش های هک کردن سایت مسلط هستند و به هر طریقی که بتوانددو برای آن ها آسان تر باشد یک وب سایت را هک می کنند. از جمله روش هایی که به این منظور به کار برده می شوند می توان به موارد زیر اشاره نمود؛
1. هک کردن به روش مهندسی اجتماعی: در این روش هکر ها به جای داشتن دانش هک کردن و رمز گشایی وب سایت ها از روش انسانی استفاده می کنند. به این صورت که با نزدیک شدن به افرادی همچون مدیر سایت اطلاعات آن وب سایت را دریافت کرده و سپس به آن نفوذ می کنند.
2. هک کردن با استفاده از وای فای: یکی از روش های بسیار معمول و پر کاربرد برای هک کردن استفاده از وایرلس و یا وای فای است که صاحبان وب سایت از آن استفاده می کنند. برای جلوگیری از حملات به وسیله مودم می بایست افراد مودم را به صورت امن پیکر بندی نمایند.
3. هک کردن سایت با استفاده از هک کردن هاست: بسیاری از شرکت های بزرگ از هاست های اختصاصی استفاده می کنند. اگر یک مسئ.ل امنیت نسبت به پیکر بندی است و امنیت آن اقدامات لازم را انجام ندهد امکان هک کردن آن وب سایت بسیار بالا خواهد رفت.
4. حمله به وب سایت از طریق ربات های کامپیوتری: در این روش اگر که وب سایت مورد نظر دارای url های امن نباشد به راحتی هک می شود. هکر ها در این روش از ربات های کامپیوتری استفاده می کنند و چندین هزار یوزر و پسورد را در عرض چند دقیقه بر روی وب سایت مورد نظر امتحان می کنند و پس از وارد کردن آدرس وب سایت به راحتی به آن دسترسی پیدا می کنند. این روش جزو راحت ترین روش های ممکن است ولی بر روی همه وب سایت ها قابل اجرا نیست و فقط بر روی وب سایت هایی که امنیت آن ها ضعیف باشد و توسط اشخاص آماتور طراحی شده باشند قابل اجرا است.

بعد از هک کردن سایت چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

اگر شما پس از دست یابی به دانش هک توانستید یک سایت را هک کنید قدم بعدی داشتن توانایی و دانش لازم برای ماندگار شدن در آن وب سایت است. برای این منظور می بایست اقداماتی از قبیل موارد زیر را انجام بدهید:
• سعی کنید از دید مسئول امنیت سایت مخفی بمانید. برای این منظور همیشه در هنگام هک کردن یک سیستم و یا پس از خروج از سیستم رد پای خود را از سیستم پاک کنید. رد پای شما و تغییراتی که در وب سایت ایجاد می کنید در فابل های لاگ ذخیره می شوند. حتما در هر مرحله این فایل ها را پاکسازی کنید تا متوجه حضور شما نشوند.
• به عنوان مورد دوم بهتر است این را بدانید که اگر متوجه حضور شما بشوند و پسورد وب سایت را عوض کرده و آن را پاکسازی کنند دیگر قادر به ورود نخواهید بود. بنابر این بهترین راه برای پایدار ماندن در آن وب سایت، ساختن یک در پشتی برای خودتان است. این نکته را به خاطر داشته باشید که به گونه ای در پشتی را بسازید که متخصص امنیت سایت متوجه آن نشود و یا اینکه خیلی دیر تر متوجه شود.
• نکته قابل ذکر دیگر این است که همیشه دانش زبانی خود را بالا نگه دارید. منظور از دانش زبانی، دانش زبان انگلیسی است. تمامی سیستم عامل ها و دانش هک و موارد مربوط به آن با زبان انگلیسی ساخته و پشتیبانی می شوند. بنابر این در صورتی که زبان شما قوی نباشد امکان دارد یا موفق به هک نشوید و یا اینکه بعد از هک وب سایت به مدت بسیار محدودی در آن پایدار بمانید و به اهداف خود نرسید.

نتیجه گیری : در این مقاله سعی کرده ایم یک نمای کلی از آموزش هک کردن وب سایت در اختیار شما قرار بدهیم و شما را به استفاده از آموزش های اختصاصی و لازم در این زمینه هدایت کنیم. به یاد داشته باشید که صرفا طی کردن این آموزش ها برای اینکه یک هکر خوب باقی بمانبد کافی نیست و باید به صورت مرتب خود را با به روز رسانی های جدید پیش ببرید. از طرفی داشتن خلاقیت و هوش بالا و همچنین تسلط کامل بر زبان انگلیسی برای این منظور بسیار ضروری هستند.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید