طراحی سایت


ویژگی های صفحه اول سایت

اگر می‌خواهید که کسب و کار شما گسترش پیدا کند و ترافیک سایت خود را افزایش دهید باید بر روی سایت خود وقت بگذارید و به همه‌ی موارد ریز و درشت آن توجه کنید یکی از مهمترین موارد موجود در طراحی سایت صفحه اصلی سایت می باشد این صفحه به جذب بازدید کنندگان زیادی می‌انجامد. ویژگی های صفحه اول سایت شامل موارد زیادی می باشد که بتواند بر روی کاربران تاثیرات ویژه‌ای داشته باشد مانند سرعت بارگذاری سایت، گرافیک و ظاهر سایت، ریسپانسیو بودن و....

طراحی سایت

ویژگی های یک سایت موفق

• برنامه مشخصی دارند
اولین ویژگی از ویژگی‌های یک سایت موفق داشتن یک برنامه مشخص است. اگر شما صاحب سایتی هستید یا می خواهید سایتی طراحی کنید توجه کنید که قبل از شروع به طراحی سایت اول از همه باید یک برنامه ریزی مشخص داشته باشید که بر اساس آن پیش روید شما باید کاربران و بازدید کنندگان سایت خود را شناخته و بر اساس نیازهای آن‌ها پیش روید مانند این که ببینید آن‌ها بیشتر به دنبال چه محتوایی هستند؟ معمولا چه پرسشی برای آن‌ها پیش می‌آید؟ تا برای جذاب تر شدن سایت آن‌ها را رعایت کنید.
• محتوایی مناسب در سایت خود قرار می‌دهند
قطعا این جمله معروف را زیاد شنیده اید که محتوا پادشاه است. یکی از اصلی ترین مواردی که باید در سایت به آن بپردازیم وجود محتوای ارزشمند می باشد. افراد برای خواندن محتوا وارد سایت شما می شوند اگر محتوایی که قرار داده اید پاسخ نیازهای افراد را دهند قطعا کاربران سایت شما افزایش پیدا می کنند اما اگر محتوایی که قرار می دهید از اهمیت کمتری برخوردار باشد نه تنها ترافیک سایت شما افت می کند. بلکه در نظر موتورهای جستجو هم از اهمیت کمتری برخوردار می باشد.
• سرعت بارگذاری بالایی دارند
بالا بودن سرعت سایت یکی دیگر از ویژگی‎‌های یک سایت موفق می باشد از آن‌جایی که افراد صبر و حوصله کمی را نسبت به گذشته دارند دوست دارند بدون اتلاف وقت به هر سایت و بخش های مختلفی دسترسی داشته باشند بنابراین زمانی که یک سایت از سرعت بارگذاری پایینی برخوردار باشد بدون شک کاربران بی شماری را از دست خواهد داد. به همین منظور سرعت سایت خود را در مرورگرهای مختلف چک کنید تا در صورت بروز مشکل، به رفع آن بپردازید.
• دکمه های شبکه‌های اجتماعی را در سایت خود قرار می‌دهند
یکی دیگر از ویژگی‌های یک سایت موفق داشتن لینک‌های شبکه اجتماعی می باشد یکی از فضای مهمی که افراد وقت خود را در آن می گذرانند شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک ، توییتر، لینکدین، اینستاگرام و... می باشد. در شبکه‌های اجتماعی توجه کنید که بعد از انتهای هر پستی دکمه اشتراک گذاری را قرار دهید تا افرادی که رضایت کافی را از مطالب شما داشتند آ‌ن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
• به ظاهر سایت خود اهمیت می دهند
افراد زیادی با چشم خود جذب سایت می شوند داشتن گرافیک جذاب یکی دیگر از ویژگی‌های یک سایت موفق می باشد اگر سایت شما از طرح و رنگ بندی مناسب وهمچنین مرتبط با موضوع سایت برخوردار باشد افراد زیادی را جذب سایت خود می کنید. اگر فکر می کنید که انجام هر موضوعی مانند تغییر شکل فونت‌ها یا قرار دادن تصاویر زیبا به جذابیت سایت شما می‌افزاید به هیچ عنوان از انجام آن دریغ نکنید.
• از پرداختن به موارد اضافی پرهیز می‌کنند
توجه کنید زمانی که سایت خود را طراحی می‌کنید به هیچ عنوان موارد خارج از موضوع را به سایت خود اضافی نکنید همچنین از انیمیشن های سنگین و بی‌ربط استفاده نکنید چرا که باعث شلوغ شدن سایت شده و می‌تواند صدمات مهمی مانند کاهش سرعت بارگذاری سایت و سنگین شدن سایت وارد کند. توجه کنید شما تنها 8 ثانیه فرصت دارید تا بر روی بازدیدکنندگان تاثیر بگذارید. بازدید کنندگان خود توضیحی راجع به سایت و موضوع کلی آن را دهید
• سایت‌ها از قابلیت ریسپانسیو برخوردار می باشند
برخوردار بودن از قابلیت ریسپانسیو یعنی نمایش درست سایت در نمایشگرهای دیگر از ویژگی‌های یک سایت موفق می باشد. نیمی از افراد کارهای خود را با استفاده از گوشی و تبلت هوشمند خود انجام می دهند.بنابراین اگر سایت مورد نظر به خوبی در نمایشگرهای کوچک نمایش داده نشود بازدید کننده اعتمادی به سایت مربوطه نکرده همچنین به سرعت آن را می بندند و به سراغ سایت‌های دیگری می رود.

چیدمان صفحه اول سایت

همانطور که از اهمیت صفحه اول سایت گفته شد متوجه شدید که افراد زیادی با بازدید از صفحه اول جذب سایت مورد نظر می شوند بنابراین اگر صاحب سایت می باشید حتما در چیدمان صفحه اول سایت توجه کنید که هر کدام از بخش ها را در جایگاه مناسبی قرار دهید تا افراد در پیدا کردن آن ها دچار سردرگمی نشوند موارد مهمی که در صفحه اول سایت باید قرار داده شود عبارتند از:
لوگو، منوی سایت، اطلاعات تماس، قابلیت جستجو، قرار دادن لوکیشن و آدرس در فوتر، استفاده به جا از فضای سفید و...


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید