طراحی سایت

معماری سایت در فاکتورهای موفقیت SEO

معماری سایت

چارچوب و ساختار مناسب وب سایت، می تواند در بهبودSEO سایت نقش موثر داشته باشد همانطور که قالب نامناسب می تواند سایت را خراب کند. زمانی که شما به جستجو در صفحات وب می پردازید به مانند جستجو در کتاب بزرگی می ماند و بدیهی ست برای اینکه در این جستجو انتخاب شوید می بایست در ابتدای این کتاب قرار گیرید. پس بدین منظور می بایست مواردی را در نظر گرفت برای مثال جاوا اسکریپ یا فلش به طور بالقوه می تواند لینک ها را پنهان نماید و این موجب می شود که کلمات در صفحات پنهان شوند.

لینک دهی

لینک دهی وب سایت

زمانی که کاربران در سایت ها صرف می کنند و صفحاتی که مشاهده می نمایند مبتنی بر اعتماد و اعتبار سایت می باشد. استفاده از robots.txt و ساختار لینک های داخلی، به موتور جستجو بیان خواهد داشت که پارامتر با URL خاص می تواند کارایی جهش بین لینک ها را بهبود دهد و در اکثر اوقات استفاده از sitemaps به منظور هدایت موتورهای جستجو در جهش و حرکت در بین لینک ها، در قالب HTML و XML سودمند خواهد بود.
اگر موتور جستجو را به مانند کتابی نگاه کنیم آنگاه این نقطه نظر را باید در نظر بگیریم که امکان دارد این کتاب با تعداد زیادی صفحات دچار شلوغی شود، در اینصورت یافتن صفحه مناسب با محتوای مورد نظر، برای موتور جستجو سخت خواهد بود. گاهی در طراحی سایت افراد به نسخه های متفاوت از صفحه لینک می کنند که لینک دهی بدین روش، لینک دهی ضعیفی خواهد بود و تاثیر منفی بر سئو سایت خواهد داشت پس می بایست این نکته را در نظر گرفت که تنها یک نسخه از هر صفحه در دسترس موتور جستجو قرار گیرد.

سرعت در لود شدن صفحه نیز می تواند فاکتور دیگری در تقویت بهینه سازی وب سایت ما باشد.

نام گذاری صفحات

نام گذاری صفحات پیج می بایست متناسب با محتوای صفحه و هدف ایجاد آن باشد. اگر از نامی که دربردارنده توصیفی از صفحه باشد استفاده نماییم، در رتبه بندی سایت تاثیرگذار خواهد بود. قابل توجه است که تمامی موتورهای جستجوگر URL را در بالای عنوان در لیست موتور جستجو قرار می دهد. موتورهای جستجو سعی خود را بر این نهاده اند که URL مناسب را به کاربر پیشنهاد و به صفحه مورد نظرش هدایت نماید.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید