بازاریابی دیجیتال چیست و چرا مهم است


تعریف بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ


امروزه به صورت وسیعی می توانید مشاهده کنید که کاربرد واژگان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال افزایش یافته است. تعریف بازاریابی دیجیتال به این صورت است که روشی برای ترویج و تبلیغ برند و یا محصولات و کالاها توسط راهکارهای الکترونیک و دیجیتال را بازاریابی دیجیتال می گویند و چنانچه مشخص است ارتباط مستقیمی با افزایش استفاده از اینترنت و گسترده شدن آن در سطح جوامع دارد. این نوع بازاریابی با نوع سنتی بازاریابی بسیار تفاوت دارد.
اما کاری که در بازاریابی دیجیتال می توانند برای شما انجام بدهند به صورت خلاصه این است که به شما مشاوره می دهند. آنها می گویند که چه چیزی بازدید دارد و چقدر برای بازدید آن زمان گذاشته شده است. همچنین زمان هایی که بازدید داشته است و .. را به شما می دهند. سپس اطلاعات فروش را آنالیز کرده و تصویری از آنها در اختیار شما می گذارند. مهمترین کانال برای بازاریابی دیجیتال اینترنت است و ابزاری نظیر برنامه های گوشی و پیامک و غیره. تلویزیون های دیجیتال و کانال های رادیویی نیز از دیگر ابزار بازاریابی دیجیتال هستند.


چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟


از مزایای بازاریابی دیجیتالی فراگیری رسانه های دیجیتال است که به همین خاطر مشترین در هر جا و مکانی و هر زمانی که بخواهند می توانند از اطلاعات استفاده نمایند. اکنون دیگر نمی توان مطالب و پیام ها را به صورت یک طرفه و گلچین شده به مخاطبین ارسال کرد. امروزه با سرعت بسیار زیادی رسانه های اجتمای در حال رشد می باشند و به عنوان بزرگترین منبع برای فعالیت های مختلف از جمله خرید و تفریح و سرگرمی و هر نوع فعالیت اجتماعی به حساب می آیند. موردی که باید در بازاریابی دیجیتال به آن اهمیت دهید این است که امروزه دیگر کاربران به یک منبع محدود اکتفا نمی کنند و اگر شما صاحب کالای خاصی هستید ترجیح می دهند به حرف های شما اکتفا نکنند و از منابع دیگری در مورد کالا و کسب و کار شما تحقیق کنند. اعتماد امروزه یکی از شروط اساسی در بازاریابی دیجیتال، برای مردم به حساب می آید و به دنبال کسب و کارهایی می گردند که قابل اعتماد باشند و برندی موفق می شود که این اعتماد را جلب نماید. برندها باید خود را با نیازهای کاربران و مشتریان هماهنگ سازند ارتباط مناسبی با آنها برقرار سازند.

 بازاریابی دیجیتال چیست و چرا مهم است


فعالیت مفید و روابط عمومی خوب در همه کانال های ارتباطی


یکی از موارد مهم دیگری که در بحث بازاریابی دیجیتال مطرح می شود این است که واضح است این نوع بازاریابی و کانال هایی نظیر وب، رسانه های اجتماعی و گوشی های هوشمند و غیره که به آن وابسته می باشند بسیار اهمیت دارند اما با این وجود نباید تصور کرد که دیگر موارد باید کاملا حذف شوند. در بازاریابی دیجیتال صرف شناخت مشتری کفایت نمی کند و در واقع شما باید بیشتر از هر شرکت و شخص دیگر مشتری خود را بشناسید و با آنها به گفتگو پرداخته و نظرات آنها را جویا شوید و طبق خواسته ها و علایق آنها اقدام به تولید نمایید.
نتیجتاً اینکه نیاز است در بازاریابی دیجیتال اولویت ها و خواست مشتریان را در نظر گرفته و در تمامی کانال ها به آنهال بپردازید. این کاری است که کارشناس بازاریابی دیجیتال برای شما انجام داده و اطلاعات خام را استخراج و به راهکارهای قابل انجام تبدیل می کنند و به همین خاطر مشتریان به محصولی که طبق خواسته و نیاز آنها تولید شده واکنش مثبت نشان می دهند. هر میزان که توانایی درگیر کردن مشتریان با فرایند بازاریابی خود را بیشتر داشته باشید بیشتر می توانید موفق شوید که به اهداف خود برسید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید