چگونگی آنالیز سایت و تعریف آن

آنالیز سایت


در مقالات مختلفی تأکید کردیم که در طراحی وب سایت فرقی نمی کند در چه رابطه و حوزه ای باشد سئو سایت اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا در نهایت هدف هر سایتی بازدید است و بدون کسب رتبه مناسب در گوگل و دیگر موتورهای جستجو این مهم شدنی نمی باشد. اما نکته مهم در کار سئو سایت این است که قبل از این کار باید سایت را به دقت مورد آنالیز و بررسی قرار داد. در واقع با آنالیز سایت است که می توان نکات مثبت و منفی و ضعف و قوت سایت را تشخیص داد و با بهینه سازی آنها را تقویت یا برطرف نمود. در صورتی که سایت به درستی آنالیز نشود سئو سایت یک اشتباه است زیرا ممکن است مواردی که رنک سایت را بهبود بخشیده اند از بین رفته و به سایت ضربه بخورد.


مزایای آنالیز سایت


در کنار مزایایی که در بالا ذکر کردیم مدیران سایت ها با آنالیز سایت و بررسی آن می توانند متوجه شوند که چه میزان کار بر روی کدام قسمت های سایت باید انجام شود و طبق اهداف و برنامه های از پیش تعیین شده اقدام به انجام تغییرات کنند. مواردی را که با توجه به آنالیز سایت می توان فهمید شامل میزان بازدیدکنندگان سایت و حتی صفحات سایت به صورت جداگانه، میزان نمایش و کلیک کردن آگهی های تبلیغاتی و برآورد هزینه های آنها، تعداد بازدیدکننده هایی که در سایت اقدام کرده اند و به عبارتی تبدیل به مشتری شده اند، مشخص نمودن صفحات ضعیف و محبوب، تشخیص علایق کاربران و برنامه ریزی طبق آن و بسیاری موارد مفید دیگر که در تعیین یک استراتژی و برنامه ریزی برای ادامه کار شما بر روی طراحی وب سایت کمک بسیاری به شما خواهد کرد. باید دقت کنید که صفحه اول سایت و یا همان صفحه فرود که اولین صفحه مورد مشاهده کاربران است اهمیت زیادی دارد و می تواند تأثیر زیادی بر سایت شما و تعداد کاربران داشته باشد.

چگونگی آنالیز سایت و تعریف آن

چگونگی آنالیز سایت


باید دقت داشته باشید که اطلاعات کلی در مورد طراحی سایت و عوامل موفقیت ان که در مقالات متعددی در سایت قرار داده ایم را حتماً مطالعه کنید و. سپس اقدام به طراحی سایت و مدیریت آن کنید. باید این توانایی را داشته باشید که سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و در صورت مشاهده مشکل به کارشناس فنی اطلاع دهید. مورد مهم سرعت سایت است. هر میزان سرعت لود شدن صفحات بالاتر باشد کاربران حس بهتری خواهند داشت و بیشتر در سایت خواهند ماند. بعد از آنالیز سرعت صفحات باید کلمات کلیدی را نیز بررسی و آنها را به صفحات داخلی لینک دهید و نیز لینک های خارجی سایت را نیز بررسی کنید و دقت داشته باشید که حتماً به سایت های معتبر لینک بدهید. آنالیز سایت های رقیب و محتوای مناسب برای بهینه سازی سایت و انتخاب کلمات کلیدی مناسب از دیگر مواردی است که باید بررسی و آنالیز شود.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید