اشتباهات عجیب در طراحی سایت ریسپانسیو


عدم وجود امکان ZOOM


متاسفانه امروزه بسایاری از طراحان وجود دارند که در طراحی سایت بر حسب عادت های گذشته فعالیت می کنند و خود را به روز رسانی نمی کنند. بنابراین کماکان اشتباهات رایج قدیمی را به صورت زنجیره ای تکرار می کنند. برای مثال زمانی که قصد دارند یک طراحی وب سایت ریسپانسیو انجام دهند از  کد “User-scalable=no”>” استفاده می کنند و در حالی که برخی اوقات حتی دلیل آن را نیز نمی دانند. این کار بسیار اشتباه است و با انجام این کار علاوه بر اینکه امکان زووم کردن را از کاربران خواهید گرفت کنترل را نیز از دست آنها خارج کرده و می توان گفت به نحوی به آنها اهمیت نمی دهید که در طراحی سایت و سئو سایت یک نمره منفی برای شما می باشد.


عدم شناخت و درک از کاربران


یکی دیگر از موارد مهم در طراحی سایت ریسپانسیو این است که برای شناخت خواسته های کاربران و بازخورد تغییرات سایت در آنها بررسی های لازم را انجام دهید. عدم اختصاص زمان به بررسی رفتار کاربران توسط وبمسترها یک مشکل بزرگ است. کاری که باید انجام دهید این است که بعد از انجام طراحی سایت ریسپانسیو باید بررسی ها و آنالیزهای مورد نیاز را در مورد کاربرانی که از ان استفاده می کنند انجام دهید. مثلاً می توان CR سایت را به صورت جداگانه برای کاربران کامپیوتر و دیگر دستگاه ها آنالیز کرد. این آنالیز برای این است که اطمینان یابید که کاربران از طراحی سایت ریسپانسیو شما رضایت کافی را دارند.


کپی کدهای یکنواخت در سایت های گوناگون


امروزه برای کاهش هزینه های طراحی سایت ریسپانسیو اقدام به ساخت برنامه های نرم افزاری کرده اند که در سایت های گوناگون نصب شود. اما استفاده از این برنامه ها باعث بروز مشکلاتی می شود. ابتدا اینکه طبیعتاً استفاده از یک برنامه برای سایت های گوناگون شدنی نیست زیرا پلتفرم های گوشی نیاز به توجه بیشتری دارند و نمی توان برای مثلا گوشی های با سیستم عامل اندروید یا آی.او.اس که از کدهای خاصی استفاده می کنند استفاده کرد و بهتر است که برای هر سایت منحصراً برنامه ای را نوشته و کاهش هزینه در طراحی وب سایت را به هر قیمتی خواستار نباشید.

اشتباهات عجیب در طراحی سایت ریسپانسیو


توجه نکردن به مسیر سایت برای کاربران


در طراحی وب سایت طراحی منو اهمیت بسیار زیادی دارد سعی کنید در منوهای اصلی خود سعی کنید از گزینه های متعدد که خسته کننده می باشد خود داری کنید و برای گزینه هایی که منو بیشتر دارد از منوهای رو به جلو و درختی استفاده کنید که از شلوغی بیش از حد و غیر لازم خود داری شود و در عین حال در فضای مورد نیاز هم صرفه جویی کرده باشید. از دستگاه های مختلف طراحی سایت را چک کرده و از نمایش تمامی منو ها و گزینه ها بر روی دستگاه های مختلف اطمینان حاصل کنید. مورد دیگر مهم در این قسمت این است که از صفحه آرایی خاص موبایل و نیز مبتنی بر آیکون در طراحی سایت ریسپانسیو استفاده کنید.


عدم انجام تست عملکرد سایت


زمانی که کار طراحی سایت ریسپانسیو انجام شد قبل از اینکه آن را منتشر کنید بسیار اهمیت دارد که آن را بررسی و تست کنید. عدم انجام آنالیز دقیق و بررسی سایت توسط برخی از طراحان امری است که به دلایل مختلف از جمله فراموشی، اعتماد به نفس بیش از حد و یا دلایل دیگر انجام نمی گیرد که باید از آن اجتناب و دوری کرد. در صورتی که زمان کافی را در اختیار ندارید می توانید حداقل از نحوه عملکرد سایت در مرور گرهای مشهور و پر کاربرد و چند دستگاه رایج تلفن همراه اطمینان حاصل کنید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید