تعامل دیجیتال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی

ارتباط دیجیتال مارکتینگ با شبکه های اجتماعی


حضور در شبکه های اجتماعی به صورت شخصی یا فعالیت شرکتی و تجاری امروزه به امری عادی تبدیل شده است. اصولاً افراد برای پیدا کردن نیاز های مختلف خود به سراغ شبکه های اجتماعی رفته و از آنها کمک می گیرند. به همین دلیل نیز فعالیت معمولی برای کسب و کارها کافی نیست و باید به صورت برنامه ریزی شده و هدفمند در شبکه های اجتماعی حضور یابند. برای اینکه با موفقیت در شبکه ها اجتماعی در عرصه دیجیتال مارکتینگ آشنایی بیشتری پیدا کنید شما را دعوت به مطالعه این مبحث کوتاه می کنیم.


توجه به کاربران در دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی


ابتدا برای اینکه بتوانید حضور موفقی در شبکه های اجتماعی داشته باشید باید صبور باشید و هدفمند. طبیعتاً برای اینکه بتوانید تعداد زیادی دنبال کننده داشته باشید باید به مرور زمان این کار را انجام دهید و کار یک شب و دو روز نیست. هر میزان کاربران بیشتری شما را دنبال کنند می تواند بر روی هدف گذاری دیجیتال مارکتینگ و حتی محتوای شما مؤثر باشد. برای اینکه بتوانید محتوای مورد علاقه آنها را ارائه بدهید باید از نظرات آنها آگاه باشید و این کار را با برقراری ارتباط از طُرق مختلفی نظیر ایمیل و نظر سنجی می توانید انجام دهید. همچنین باید از عکس العمل مخاطبین خود آگاهی پیدا کنید و بنا بر نوع محتوایی که نیاز دارند مثلا تصویری یا متن یا ویدئو بر روی شبکه های اجتماعی خاص مرتبط به ان مانور داده و تمرکز کنید. برای مثال برای ارسال ویدئو می توانید از یوتیوب استفاده کرده و تمرکز خود را بر روی این شبکه اجتماعی مهم در دیجیتال مارکتینگ بگذارید.

 


پیشنهاداتی برای تعامل با کاربران شبکه های اجتماعی


همانگونه که در مورد قبل و سایر مقالات طراحی سایت اشاره کردیم در دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی باید طبق سلیقه کاربران نوع مطالب خود را مشخص کنید و در شبکه های اجتماعی مختص به آن انتشار دهید. بیشتر از اینکه به فکر افزایش تعداد دنبال کنندگان خود باشید به فکر ثبات آنها و کیفیت مطالب و سپس افزایش آنها باشید. چند شبکه اجتماعی معروف و تأثیر گذار در بازاریابی دیجیتال مانند: یوتیوب و گوگل پلاس و نیز لینکدین و فیس بوک و توئیتر را حتماً در نظر داشته و فعال باشید. هر کدام از این شبکه های اجتماعی مخاطبین خاص خود را دارد و فعالیت در آنها به نحوی متفاوت از هم می باشد پس سعی کنید قبل از شروع به فعالیت حتماً اطلاعات کافی را در مورد آنها و نحوه فعالیت مفید در آنها را جمع آوری نمایید.

 تعامل دیجیتال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی

امروزه در زندگی اکثریت مردم شبکه های اجتماعی نقش دارند و ما می توانیم هر ایده ، فکر و حتی  هر عکسی از زندگی خود را با دوستان خود به اشتراک بگذاریم و کامنت و لایک دریافت کنیم . اگر در استراتژی های کار خود می خواهید از بازاریابی اینترنتی هم استفاده کنید باید گفت که می توانید به موفقیت خود امیدوار باشید و این کار می تواند برای شما و طراحی سایت شما و همچنین سئو سودآور باشد، فقط باید نکاتی را مد نظر داشته باشید .
با معرفی سایت خود در شبکه های اجتماعی می توانید محصولات و فعالیت خود را به کاربران  هرچه بیشتر و بهتر انتقال دهید تا آنها با کسب و کار شما آشنا شوند  و اینکه در سالهای اخیر گوگل این گونه شبکه ها را در نتایج جستجو نمایش می دهد. در نتیجه این کار موجب بهبود سئو وب سایت شما می شود . در یک صفحه اجتماعی نام برند خود را بسازید و می توانید آدرس سایت خود را در تصویر کاور صفحه قرار دهید و در صفحه وب سایت خود از آیکون های شبکه های اجتماعی استفاده کنید .شما می توانید پست هایی با محتویاتی مانند مقاله و ویدئوهای جذاب که حاوی اطلاعات مفید باشند در صفحه خود بگذارید تا کاربران برای دیدن بقیه مطالب به صفحه شما برگردند و در هر پست از نام برند خود استفاده کنید . ولی بدانید که چه پستی را با چه محتوایی در چه زمانی از روز و یا هفته قرار می دهید . از طرفداران خود سوال های بپرسید که برای آنها جالب و تفکر بر انگیز باشد و خیلی عمیق نباشد که جواب دادن به آن سخت به نظر برسد با این کار می توانید کاربر را به فعالیت و کامنت  گذاشتن و لایک کردن ترغیب کنید . هرچه تعاملات کاربران با برند شما در این شبکه ها بیشتر باشد، برند شما شانس بیشتری در جستجوی شبکه های اجتماعی خواهد داشت و به سئو سایت کمک زیادی خواهد کرد.

 
بعد از طراحی سایت، معرفی وب سایت در شبکه های اجتماعی موجب بهبود سئو سایت می شود.


برنامه ریزی و تدارک استراتژی ها رئالیسم


در دیجیتال مارکتینگ یکی از موارد همیشه با اهمیت این است که با مخاطبین خود ارتباط برقرار نموده و نظرات آنها را در مورد محتوای سایت جویا شوید. به همین دلیل برای راضی نگه داشتن کاربران باید استراتژی خاص خود را تعریف کرده و مطابق با ان جلو بروید. با استفاده از بازاریابی دیجیتال در شبکه های اجتماعی قطعاً می توانید موفقیت های خوبی در عرصه کسب و کار خود به دست بیاورید و به همین دلیل باید منطبق بر واقعیت و به دور از شعارها و رویا ها به جلو حرکت کنید. سعی کنید در عرصه دیجیتال مارکتینگ از دیگران جلو باشید و خود را با تغییرات روز این عرصه هماهنگ کنید و تا جایی که می توانید مرتباً به تجزیه و تحلیل محتوای خود و نیز عکس العمل و بازخورد آن نزد کاربران بپردازید. در صورتی که از واقعیات در بازاریابی دیجیتال به هر دلیلی دور شوید نخواهید توانست در این عرصه موفقیتی را به دست بیاورید. 

 
ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید