آموزش طراحی سایت و ساخت نقشه سایت گوگل

ساخت نقشه سایت گوگل


در مقالات قبلی بخش آموزش طراحی سایت اهمیت نقشه سایت گوگل در سایت و سئو سایت توضیح دادیم. در این قسمت به آموزش نحوه ساخت نقشه سایت گوگل خواهیم پرداخت. در گام اول می توانید به سایت www.Google.com/webmaster/sitemap مراجعه کنید. در این سایت قالب هایی برای استفاده قرار گرفته است. گام بعدی این است که فرمت مربوطه را اجرا نمایید. در قسمت اجرای آن به سادگی می توان تمامی موارد خواسته شده را انجام داد و برای ساخت فهرست نیز همین کار را باید تکرار کرد یعنی با استفاده از فرمت مربوطه استراتژی مورد نظر را تعریف کنیم.


فشرده سازی نقشه سایت گوگل


نکته دیگری که در این قسمت از آموزش طراحی سایت باید به آن اشاره کنیم این است که گوگل این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا نقشه سایت خود را فشرده سازی کنید تا در هنگام بارگذاری در سایت حجم کمتری را اشغال کرده و سایت سنگین نشود. همچنین پهنای باندی که گوگل هنگام دریافت اطلاعات باید مصرف کند را کاهش می دهد. البته دقت کنید که در طراحی سایت و به طور مشخص ساخت نقشه سایت گوگل، فشرده سازی به معنای زیپ کردن فایل نیست و اگر آن را زیپ کنید دچار مشکل خواهید شد. برای فشرده سازی باید از پسوند gz بهره ببرید.

آموزش طراحی سایت و ساخت نقشه سایت گوگل

ارسال نقشه سایت به گوگل


در نهایت آخرین قسمت آموزش طراحی سایت و ساختن نقشه گوگل این است که نقشه سایت را به گوگل ارسال کنید. برای اینکه این کار را انجام دهید نیاز است به نقشه سایت گوگل خود رفته و وارد دسترسی گوگل شوید. دقت کنید که باید حتماً از قبل دسترسی شخصی گوگل برای خود بسازید زیرا هم در ارسال نقشه سایت و هم در سایر مراحل طراحی سایت و سئو سایت به آن نیاز دارید. زمانی شما اجازه ارسال نقشه سایت به گوگل را خواهید داشت که از طریق دسترسی شخصی وارد گوگل شوید و سپس مجاز شناخته می شوید. اصولاً زمان دقیقی ندارد اما می توان گفت که در بازده زمانی کمتر از 24 ساعت از ارسال نقشه سایت شما، گوگل یک گزینه در اختیار شما قرار می دهد که یک فایل HTML کم حجم را در سایت قرار می دهد و همچنین خواهید توانست به گزینه ویرایش نیز دسترسی پیدا کنید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید