نقاط ضعف طراحی سایت خود را بشناسید

دلیل از دست دادن ارزش طراحی سایت


افراد زیادی هستند که بنا به شرایط شغلی و یا دلایل دیگری تصمیم می گیرند که اقدام به طراحی سایت کنند. ساخت سایت هم می تواند زمان بر باشد و هم هزینه بر. البته این موارد بستگی به میزان حرفه ای و سفارشی بودن سایت دارد. با این حال بعد از گذشت مدتی در می یابید که سایت شما به هیچ وجه آن چیزی که فکر می کنید نیست و بازدیدکننده ای ندارد و در واقع یک سایت بی ارزش تلقی می شود. دلایل زیادی وجود دارد که بعد از طراحی سایت باعث می شود یک سایت بی ارزش باشد. حتی ممکن است در یک بازده زمانی نیز کمک زیادی به شما کند ولی بعد از مدتی دیگر کارایی نداشته باشد. در این نوشته به این می پردازیم که چه دلایلی می تواند باعث شود سایت شما بی ارزش شود.

اطلاعات بیش از اندازه در طراحی سایت یا TMI

 

تبدیل شدن به یه سایت محبوب برای کاربران نه تنها کار دشواری نیست بلکه می توانید با رعایت قوانین کلی و صحیح، سایت خود را بسیار محبوب سازید. زمانی که کاربران و بازدید کنندگان به سایت شما مراجعه می کنند در می یابند که سایت شما ارزش ماندن دارد یا خیر. در طراحی وب سایت برای دست یابی به اعتماد مشتریان، باید سعی کنید برای کالاها و خدمات خود توضیحاتی را ارائه بدهید اما این توضیحات نباید بی ربط و بسیار زیاد باشد. زمانی که اطلاعات کافی در مورد محصولات وجود نداشته باشد و یا صفحه مملو از اطلاعات زاید باشد، کاربران نیز مجاب نخواهند شد که سایر محصولات را دیده و در سایت بمانند و طبیعتاً ترجیح می دهند برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر به سایت دیگری مراجعه کنند و نه اینکه با شما تماس بگیرند. با چند کلمه نمی توانید آنچه کاربران نیاز دارند به آنها انتقال دهید. به همین دلیل در طراحی سایت باید تلاش کنید که اعتماد کاربران را با توضیحات کافی و مناسب جلب کنید و این توضیحات نه زیاد و نه کم باشد.

نقاط ضعف طراحی سایت خود را بشناسید

عدم ارائه اطلاعات کافی در طراحی سایت


با توجه به مورد قبلی که گفتیم باید دقت کنید که به اصطلاح از این طرف بام هم نیفتید. یعنی توضیحات زیاد و بیش از حد نا مناسب است و در طراحی سایت و گاهاً در سئو سایت تأثیر منفی می گذارد اما به همان صورت نیز عدم ارائه توضیحات کافی هم در سئو سایت و هم در میزان بازدید ها تأثیر منفی دارد. کم بودن توضیحات و گنگ نگه داشتن کاربران و به همین صورت دسترسی سخت و حرکت کند در سایت همگی از دلایلی است که می تواند باعث شود یک طراحی سایت بی ارزش باشد و تعداد زیادی از بازدیدهای خود را از دست بدهد.

طراحی سایت بی نظم و ترتیب


شاید برای خود شما نیز پیش آمده باشد که در هنگام مراجعه به یک سایت با یک سایت شلوغ و گیج کننده یا نا زیبا برخورد داشته اید. در ساخت سایت یک اصل وجود دارد که سادگی بیشتر زیبایی و کارایی بیشتر. بی نظمی سایت صرفاً به شلوغ بودن آن نیست و برخی اوقات با توجه به طراحی سایت غیر حرفه ای و عدم تطابق رنگها و فونت های به کار برده شده در طراحی وب سایت ممکن است شلوغی و بی نظمی را القا کند. در صورتی که سایت شما نیز چنین شرایطی را دارد حتماً برای آن فکری کنید زیرا با وجود میلیون ها سایت مشابه کسی وقت خود را در چنین سایتی هدر نخواهد داد. انجام تغییرات در طراحی سایت دشوار نیست و می توانید با صرف مدت زمان کمی سایت خود را اصلاح کنید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید