آموزش طراحی سایت و سیستم مدیریت محتوای وردپرس

آموزش وردپرس


در مقالات مختلفی که در طول این مدت برای شما عزیزان در بخش آموزش طراحی سایت قرار دادیم در مورد سیستم های مختلف مدیریت محتوا صحبت کردیم و جوملا و وردپرس را توضیح دادیم. اکنون نیز در مورد وردپرس مطالبی تکمیلی را عرضه می کنیم. ایجاد یک کاربر در وردپرس کار ساده ای است و در بخش پنل مدیریت قسمت افزودن کاربر باید کلیک کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایید. قسمت های مختلف فرم را قبلاً توضیح داده ایم و کاملاً نیز واضح و مشخص است. اما در آموزش طراحی سایت امروز به گزینه های پیش فرضی که برای مشخص کردن نقش کاربر در طراحی سایت گنجانده شده است می پردازیم که نیاز به توضیحات بیشتر دارد.

طراحی سایت و گزینه مدیر در بخش کاربر وردپرس


نقش یا گزینه پیش فرض مدیر در ورد پرس یکی از گزینه هایی است که می توان در فرم اشاره شده انتخاب کرد. این نقش از اهمیت بسیار زیادی نسبت به سایر نقش ها برخوردار می باشد. اهمیت آن در طراحی وب سایت نیز به این دلیل است که دسترسی کامل به همه بخش های سایت دارد. مدیر می تواند هر کاری در سایت انجام دهد و بدون محدودیت ادمین اصلی سایت باشد. امکاناتی که مدیر می تواند از آن استفاده کند شامل ویرایش تمامی محتواهای موجود در سایت و تغییر یا ویرایش در پوسته های نصب افزونه ها و کارهای بسیار دیگری می باشد.

طراحی سایت و گزینه مشترک در بخش کاربر وردپرس


نقش یا گزینه انتخابی مشترک گزینه دیگری است که به صورت پیش فرض در اختیار ما قرار می گیرد. می توان گفت که این نقش در نقطه مقابل نقش مدیر قرار گرفته است و عملا کار خاصی را نمی تواند انجام بدهد و پیشنهاد ما این است که در طراحی سایت خود این نقش را به کاربران عادی اختصاص دهید که فقط بتوانند مشخصات و اطلاعات خود را تغییر داده و یا نظرات خود را بنویسند. این نقش البته یک سری مزیت ها را نیز در اختیار شما قرار می دهد از جمله اینکه می توانید برای ارسال کد تخفیف از آن بهره ببرید و البته فراموش نکنید که این امکان در طراحی وب سایت نیازمند نصب افزونه ای جداگانه و یا یک کد نویسی جزئی می باشد.

 6451 wordpress themes

طراحی سایت و گزینه مشارکت کننده در بخش کاربر وردپرس


گزینه سوم در طراحی وب سایت نقش پیش فرض مشارکت کننده می باشد که می توان در توضیح آن گفت که همان نقش مشترک است با یک امکان اضافه تر. این نقش دارای این قابلیت است که در عین دارا بودن امکانات نقش مشترک می تواند دیدگاه ها و نظرات را در پنل مدیریت مشاهده کند و اقدام به ساخت مطلب به صورت منتشر نشده کند اما دقت کنید که امکان انتشار مطلب را ندارد. برای اینکه بتواند مطلبی که نوشته است را منتشر کند نیاز دارد که مجوز آن را از مدیر دریافت کند. این نقش برای کاربران فعال بسیار مناسب است و کسانی که می توانند در تولید و نوشتن محتوای جدید به شما کمک کنند و در عین حال می خواهید بر کار آنها نظارت کنید نقش مناسبی می باشد.

طراحی سایت و گزینه های نویسنده و ویرایشگر در بخش کاربر وردپرس


در ادامه مباحث آموزش طراحی سایت به توضیح نقش نویسنده می پردازیم که البته با توجه به مورادی که بالا ذکر کردم تا حد زیادی مشخص شده است و نقش مشارکت کننده با این امکان که بتواند مطالب و محتوای تولید شده را مستقیماً ارسال کند همان نقش نویسنده می شود. اصولاً نقش نویسنده را به کاربران مورد اعتماد و قدیمی سایت می دهند که می خواهند در تولید مطالب طراحی سایت مشارکت نمایند. گزینه بعدی نیز نقش ویرایشگر است که ترکیبی است از نقش نویسنده با امکان ویرایش مطالب دیگران.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید