اشتباه ارائه محتوای تصویری در سئو


یکی از دغدغه های مدیران سایت های گوناگون پس از طراحی سایت این است که محتوا را چگونه در سایت قرار دهند و چه میزان وقت برای آن اختصاص دهند و این محتوا را چگونه ارائه دهند. محتوا به صورت های مختلفی نظیر تصویر، متن، فایل های زیپ، برنامه و پی.دی.اف و غیره قابل بارگذاری در سایت می باشد. اما نکته مهم این است که کدامیک در سئو سایت تأثیر بیشتری دارد و مفید تر است. موتورهای جستجو نظیر گوگل نمی توانند در حالت عادی تشخیص دهند محتوای تصویر چیست و آن را بخوانند. بنابراین نباید محتوای سایت را به صورت عکس منتشر کرد زیرا تأثیر مثبتی در بهینه سازی سایت شما نخواهد داشت. حتی در صورتی که عکس و متن را نیز با هم انتشار دهید باز هم نیاز است برخی از ویژگی ها را برای تصاویر در نظر بگیرید که در بخش مقالات آموزش طراحی سایت و بهینه سازی تصاویر اشاره کرده ایم و مهم ترین آنها حجم تصویر و تعریف ویژگی های Alt و Title می باشد.

ارائه محتوا به صورت تصویر در بهینه سازی سایت 

هدف از ارائه محتوا در سایت


طبیعتاً دو هدف کلی از ارائه محتوا در طراحی سایت دنبال می شود. هدف اول این است که بتوان کاربران را به سایت جذب کرد و آنها این مطالب شما را مطالعه کنند و به همین دلیل نمی توان از محتوایی استفاده کرد که ارزشی ندارد و کاربر با دیدن آن از سایت خارج می شود و در واقع بازدید کننده انتظار دارد محتوای طراحی وب سایت شما برایش جذابیت داشته باشد. هدف دوم نیز سئو سایت است. با توجه به اینکه تمامی موتورهای جستجو محتوای سایت شما را می خوانند و طبق آن (در کنار چند مؤلفه دیگر) سایت شما را در لیست خود قرار می دهند، به همین دلیل باید محتوای سایت برای آنها نیز بهینه سازی شده باشد. با توجه به این توضیحات و اینکه گوگل نمی تواند محتوای تصاویر را خوانده و ایندکس کند، استفاده از تصویر به جای متن اشتباه می باشد.

ارائه محتوا به صورت تصویر در بهینه سازی سایت 

مشکلات ناشی از ارائه تصویر در محتوا


در کنار مشکلاتی که در بالا اشاره کردیم مانند ایندکس نشدن محتوا و عدم تشخیص توسط موتورهای جستجو باید به مشکلات دیگری نیز اشاره کنیم که آنها نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر کیفیت سایت و سئو سایت تأثیر می گذارند. ارائه تصاویر به مرور زمان باعث سنگین شدن صفحات و دیر لود شدن آنها می شود که در نتیجه، ترافیک سایت را کاهش داده و گوگل نیز سایت هایی که دیر لود می شوند را با امتیاز منفی خواهد دید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید