در مطالب مختلفی نقش فوتر و اهمیت آن در طراحی سایت را به صورت کوتاه یادآور شده بودیم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم در نوشتار امروز به فوتر و دلایلی که باعث اهمیت آن در سئو سایت می شود بپردازیم. در تعریف فوتر می توان گفت که در صورتی که به انتهای هر کدام از صفحات سایت دقت کنید بخشی را خواهید دید که در تمامی صفحات تکرار شده است. این بخش به خاطر وجود در همه صفحات سایت می تواند کمک زیادی به بهبود بهینه سازی سایت شما داشته باشد و از این رو باید اهمیت ویژه ای را برای آن قایل شوید و از فوتر سایت نهایت استفاده را برای سئو سایت خود ببرید.

نکات مهم فوتر در بهینه سازی سایت 

سئو کلمات کلیدی و لینک ها در فوتر


موارد مهم و تأثیر گذار در سئو را در بخش آموزش سئو سایت توضیح داده ایم و حال به نقش این معیارها در فوتر می پردازیم. لینک دهی و کلمات کلیدی همانگونه که اشاره کردیم مهم ترین بخش بهینه سازی سایت هستند. در لینک دهی داخلی باید یک زنجیره میان تمامی مطالب مرتبط در محتوای سایت خود به وجود بیاورید و کلمات کلیدی را به صفحات مرتبط لینک بدهید. استفاده از کلمات کلیدی در فوتر سایت می تواند کار لینک سازی داخلی را بهترین نحو و به طور مستمر انجام دهد. سعی کنید هنگام طراحی وب سایت لینک صفحات مهم و نیز کلمات کلیدی اصلی خود را در فوتر سایت قرار دهید، با این کار به بازدید کنندگان و کاربران سایت خود کمک خواهید کرد که صفحات اصلی سایت شما را شناسایی و به آن مراجعه کنند و در عین حال سئو سایت شما نیز از کیفیت بهتری برخوردار باشد.

نکات مهم فوتر در بهینه سازی سایت 

موارد قابل درج در فوتر سایت


در بالا اشاره کردیم که در فوتر سایت باید از آدرس صفحات مهم سایت خود و نیز کلمات کلیدی اصلی استفاده کنید، اما در کنار این دو مورد از آدرس و موقعیت مکانی خود نیز می توانید در فوتر استفاده کنید. دلیل این کار این است که با درج موقعیت مکانی خود در فوتر هنگام سرچ شدن توسط کاربران در موتورهای جستجو تأثیر گذاری مستقیمی در یافتن سایت شما و معرفی به آنها دارد. درج آدرس در فوتر همچنین می تواند در کلمات کلیدی نظیر اسم شهر و استان و محله ای که در آن قرار دارید نیز ترافیک مناسبی را برای شما ایجاد کند و در عین حال اعتماد مشتریان را برای شما به همراه داشته باشد و روند بهینه سازی سایت شما را نیز به صورت مشخص بهبود بخشد.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید