طراحی سایت سال های پر تلاطمی را سپری کرده و در هر بازده زمانی کارشناسان طراحی سایت بر ابعاد و مؤلفه های جدیدی در طراحی وب سایت تمرکز می کنند و به عبارتی علم طراحی سایت را تکمیل تر و پیشرفته تر می کنند. از بهره گیری از انیمیشن ها و شلوغ کردن سایت گرفته تا طراحی های واقعی همه مواردی هستند که در زمان های قبل تر باعث می شد کارشناسان طراحی سایت به کارهای خود ببالند و توجهات را جلب کنند. بعد از پیشرفت های انجام شده و ایجاد تغییرات در علایق کاربران امروزه شیوه جدیدی از طراحی وب سایت به نام طراحی مسطح در حال رقابت با روش های قبلی است. طراحی سایت مسطح بر روی کاربران و خواسته ها و علایق آنها تمرکز می کند و از فنون طراحی مصنوعی دوری میکند. این نوع از طراحی سایت به اصول زیبایی شناختی از دید کاربران اهمیت داده و خروجی آن می توانند کاربران را تحت تأثیر قرار دهد.

طراحی سایت مسطح چیست 

طراحی سایت مسطح و ویژگی های آن


در مورد طراحی سایت مینیمال پیش از این مباحثی را مطرح نمودیم، باید اشاره کنیم که طراحی مسطح نیز نوعی از طراحی سایت مینیمال می باشد و بر امکانات استفاده کاربران تمرکز دارد. این نوع طراحی نیز به مانند سایر طراحی ها ویژگی های عمومی و اختصاصی خود را دارد. از جمله این ویژگی ها، استفاده از عکس های دو بعدی مسطح و فضاهای خالی و نیز نحوه استفاده از رنگ ها به صورت درخشان می باشد. نمونه مشخص و ملموس استفاده از این نوع طراحی سایت در نرم افزارهای تقویم مشخص است که تصاویری ساده را به شکل آیکون استفاده کرده اند. طراحی سایت مسطح بدون هیچ برنامه قبلی به نوعی یک طراحی مینیمال محسوب می شود زیرا استفاده از گزینه های تزیینی در آن جایی ندارد و ممکن است منجر به نارضایتی بازدیدکنندگان و کاربران سایت شود. عدم شلوغی سایت و عدم استفاده از گزینه های و المان های زیادی نه تنها خسته کننده نیست بلکه با شیوه استفاده از رنگ ها و تصاویر می تواند بسیار جذاب تر نیز باشد. همچنین از دیگر ویژگی های طراحی وب سایت مسطح این است که کار انتقال مفهوم ها آسان تر انجام می شود.

طراحی سایت مسطح چیست 

نحوه طراحی سایت به روش مسطح


در طراحی وب سایت مسطح همانگونه که گفتیم می توان به شیوه مینیمالیسم اقدام به طراحی کرد و رعایت اصول سادگی و ساده گرایی و توجه به علایق کاربران و زیبا بودن و متفاوت بودن سایت در کنار کاربردی بودن آن می تواند معیارهای بسیار مهمی باشد و از الزامات طراح مسطح باشد. در بخش هایی از سایت که قصد تأکید و جلب توجه کاربران را دارید باید از رنگهای تند تر بهره بگیرید تا جزئیات به چشم بیایند و همچنینی استفاده از تایپوگرافی را نیز نباید فراموش کنید زیرا می تواند طراحی مسطح شما را تکمیل کند. استفاده از متون کوتاه و دقیق و نیز وضوح و مشخص بودن تمامی آیکون هاو لینک های سایت شما از دیگر ضرورت های طراحی وب سایت مسطح می باشد. با استفاده از طراحی سایت مسطح می توانید یک سایت بسیار کاربردی، جذاب و زیبا و مورد استقبال کاربران بدون استفاده از گزینه های خسته کننده و شلوغ و نا منظم کننده ای مانند انیمیشن ها، داشته باشید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید