نقش غیر قابل انکار موتور های جستجو در طراحی سایت بر کسی پوشیده نیست. در واقع فلسفه اصلی بهینه سازی سایت، موتور جستجو و پیشرفت در رتبه بندی آن آن است. هر مدیر سایتی برای اینکه در گوگل دیده شود و در کلمات کلیدی مورد نظرش به عنوان اولین سایت هایی که گوگل و دیگر موتورهای جستجو به کاربران پیشنهاد می دهند حضور داشته باشد هزینه و زمان زیادی را حاضر است صرف کند، زیرا یقیناً بیشترین بازدیدکنندگان و ترافیک مفید را از این طریق جذب خواهد کرد.

دانستنی های بهینه سازی سایت برای موتور جستجو 

عملکرد موتور جستجو در سئو سایت


اما برای کارشناسان سئو سایت اهیمت زیادی دارد که بدانند شیوه کار موتورهای جستجو چگونه است و مطابق با آخریت تغییرات آن سایت ها را سئو کنند. موتورهای جستجو از برنامه ای به نام "بوت" برای جستجوی محتوای سایت ها در اینترنت کمک می گیرند. پارامترها و شاخص های زیادی نیز در هنگام خواندن مطالب سایت ها، مورد استفاده ی موتور جستجو قرار می گیرد و مطابق آنها محتوای سایت های مختلف نمایه می شود. در نمایه محتوا لینک ها نیز اهمیت زیادی دارند و در واقع ربات ها موتور جستجو این لینک ها را پیگیری کرده و زنجیره ای از سایت ها می سازند. برای اینکه سایت شما در موتور جستجو عملکرد بهتری داشته باشد پس از طراحی سایت آن را در موتور جستجو ثبت کنید. ثبت سایت نیز بسیار آسان است و در چند مقاله پیشین در بخش آموزش طراحی سایت نحوه آن را توضیح داده ایم. البته اشاره کنیم که عدم ثبت سایت نیز مشکل زیادی پیش نخواهد آورد و در نهایت سایت شما توسط موتورهای جستجو پیدا می شود ولی ثبت توسط خود شما پیشنهاد می شود.

دانستنی های بهینه سازی سایت برای موتور جستجو 

معیارهای مشترک موتورهای جستجو در سئو سایت


همانگونه که در بالا ذکر کردیم موتورهای جستجو اهمیت زیادی در ورود ترافیک به سایت شما خواهند داشت و ترافیک بالا و البته هدفمندی را در راستای کلمات کلیدی سایت شما برایتان به ارمغان خواهند آورد. این که بتوانید در این زمینه موفق باشید صرفاً به بهینه سازی سایت شما بستگی دارد و محتوای ارائه شده در سایت.  در زیر برخی از معیار های مشترک موتورهای جستجو برای رنکینگ خود را مرور می کنیم. این معیارها صرفاً حاصل تجربه کارشناسان سئو بوده و مشی گوگل و دیگر موتورهای جستجو بر این استوار است که در این مورد اظهار نظر رسمی نکنند. این موارد و معیارهای مشترک به این شرح است: عناوین صفحات، محتوای صفحات و نام دامنه یا URL سایت شما، متا تگ کلید واژه ها و نیز تگ های کامنت ها، هدرهای صفحات شما و نیز تگ Alt مؤلفه هایی هستند که در اکثر موتورهای جستجو مشترکند.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید