یکی از موارد بسیار مهمی که همواره مورد تأکید و پیشنهاد گوگل نیز می باشد طراحی سایت به صورت responsive است که اهمیت زیادی از نظر گوگل دارد زیرا این نوع طراحی سایت می تواند استقبال و رضایت کاربران را به همراه داشته باشد. از مزایای طراحی وب سایت به صورت ریسپانسیو در مقالات مختلفی گفته ایم و مهمترین مزیت و شاخصه ای آن نمایش سایت در صفحه نمایش با سایزهای گوناگون بدون به هم ریختگی و نا منظم شدن است. در طراحی سایت responsive نکته ای که وجود دارد این است که URL و HTML با یکدیگر یکسان می باشند.

طراحی سایت responsive و تفاوت با موبایل سایت 

موبایل سایت و تفاوت با طراحی سایت ریسپانسیو


زمانی که ما برای دستگاه های تلفن همراه و موبایل های هوشمند اقدام به طراحی سایت جداگانه می کنیم بر خلاف طراحی سایت responsive از  و  به صورت اختصاصی برای تلفن همراه بوده و با سایتی که برای کامپیوتر طراحی کرده ایم تفاوت دارد و یکسان نمی باشد. این کار باعث می شود گوگل مجبور شود برای نسخه های مختلف یک سایت چند بار اقدام به سازمندهی و نشانه گذاری کند و طبیعتاً چنین موردی مورد استقبال گوگل قرار نخواهد گرفت و حتی ممکن است در رتبه دهی گوگل تأثیر منفی گذاشته و سایت ما اُفت کند. قرار گرفتن محتوای در یک آدرس چه برای موبایل و جه برای کامپیوتر باعث می شود که کاربران رضایت بیشتری را از سایت ما داشته باشند و ترافیک سایت ما نیز تقسیم نشده و به صورت واحد به یک URL هدایت شود. بنابراین در طراحی وب سایت و رتبه بندی که گوگل برای سایت های مختلف در نظر می گیرد، طراحی سایت ریسپانسیو اهمیت بسیار زیادی دارد و تأثیرات زیادی در بهینه سازی سایت شما خواهد گذاشت.

 طراحی سایت responsive و تفاوت با موبایل سایت

تشخیص طراحی سایت responsive


اگر به دستگاههایی با سایز های مختلف دسترسی ندارید و می خو اهید که ریسپانسیو بودن یک سایت را از طریق کامپیوتر خود چک کنید چند راه حل وجود دارد. ابتدا اینکه به صورت آرام و آهسته عرض مرورگر را کم و زیاد کنید. این کار باعث می شود که اگر سایت مورد نظر ریسپانسیو باشد با توجه به تغییری که شما در عرض مرورگر به وجود می آورید سایز و چیدمان موارد موجود در سایت نیز تغییر یابد و بدون اینکه نیاز به حرکت به سمت چپ و راست سایت باشد بتوالنید تمامی اجزا را مشاهده کنید اما در طراحی سایت هایی که ریسپانسیو نیستند این اتفاق نخواهد افتاد. البته چند سایت نیز وجود دارد که می تواند در این زمینه به شما کمک کند و نحوه نمایش سایت بر روی دستگاههای مختلف را به شما نشان دهند.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید