اشتباهات ساختار اطلاعاتی را می تواند به فراوانی در سایت های مختلف مشاهده نمود. یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند سایت را بر خلاف انتظار شما از عرش به فرش برساند همین جزئیاتی است که در طراحی سایت به آن کم توجهی می کنید. ایراد در ساختار اطلاعاتی طراحی سایت ها می تواند یاعث عدم پیشرفت سایت شما در زیر ساخت های کاربردی و پایه شود. به همین دلیل در این نوشتار از محجموعه مقالات آموزش طراحی سایت به اشتباهات ساختار اطلاعاتی سایت ها می پردازیم. مواردی که می تواند جزئی از اشتباهات ساختار اطلاعاتی سایت ها باشد هم می تواند به صورت محسوس و هم می تواند به صورت نا محسوس و غیر قابل لمس باشد بنابراین علاوه بر مواردی که در این نوشتار اشاره می کنیم ادامه مطلب را نیز در مقالات آتی دنبال کنید.

طراحی سایت و نکاتی در باب ساختار اطلاعاتی 

طراحی سایت و چند اشتباه ساختاری


IA یکی از موارد قابل ذکر می باشد که هر چند به صورت مجزا در رابط کاربری نمایش داده نمی شود اما می تواند در تجربه کاربری شما تأثیر گذار باشد. اما در مورد این نوع ساختار با ذکر یک مثال بهتر می توان مفاهیم ذهنی را انتقال داد. فرض کنید که شما یک کاربر می باشید و قصد ورود به یک سایت را دارید. IA در واقع تجربه کاربر است که در برخورد با عوامل موجود در سایت به وجود آورده است و طبیعتاً کاربران نمی توانند در حالت عادی ux ساختار اطلاعاتی سایت شما را مشاهده نمایند. بنابراین با یک پیش زمینه ذهنی و یک کُلیت وارد سایت می شود. اگر الگوهای موجود در سایت با تصورات و پیش ذهنیت های وی هماهنگ نباشد و آنها را قبل از ورود به سایت شما تجربه نکرده باشد در مدت زمان کمی از سایت خارج می شود و در این حالت است که با وجود تلاش های شما و کارشناسان طراحی وب سایت شما گفته می شود که این سایت دارای سازمان یافتگی و ساختار مناسبی نمی باشد.

طراحی سایت و نکاتی در باب ساختار اطلاعاتی 

تطابق ساختار اطلاعاتی طراحی سایت با کاربران


یکی از مهم ترین کارهایی که در جهت بهبود ساختار اطلاعاتی طراحی وب خود باید انجام دهید این است که مطابق با ذهنیات کاربران سایت اقدام به ساخت سایت کنید، به صورتی که آنها قادر باشند با ذهنیات خود به اهداف مورد نظرشان در سایت دست پیدا نمایند. ارتباط مناسب بین بخش های مختلف سایت با یکدیگر و با قسمت های مرتبط و لینک دهی داخلی مناسب همگی می تواند بر کاربران تأثیر گذار بوده و باعث استقبال آنها و یا برعکس باعث خروج و عدم استقبال آنها از سایت شما شود.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید