یکی از موارد بسیار مهم در طراحی سایت و تولید محتوای سایت نوع و کیفیت مطلبی است که می نویسید. یکی از مؤلفه های کیفیت محتوا، ارتباط با سایر محتواها می باشد. همچنین گوگل و دیگر موتورهای جستجو علاقه زیادی به طراحی سایت هایی دارند که به صورت مداوم و منظم به روز رسانی می شوند و محتوای جدید و با کیفیت بارگذاری می کنند. نیز موتورهای جستجو تمایل زیادی به لینک های عمومی دارند. برای اینکه محتوای شما کاربرد بیشتری در جلب نظر کاربران و موتور جستجو داشته باشد استفاده از بلاگ و راه اندازی آن بر روی طراحی وب سایت شما امری ضروری بوده و پیشنهاد می کنیم که حتماً بلاگ را برای سایت خود در نظر بگیرید. بلاگ ها می توانند مزایای زیادی را در طراحی سایت شما ایجاد کنند از جمله اینکه شرایط خوبی را برای مدیریت محتوا در اختیارتان قرار دهند.


ارتباط محتوا و ترافیک در طراحی سایت 

اهمیت بلاگ ها و صفحات در طراحی سایت


دلایل زیادی را می توان در ارتباط با اهمیت بلاگ ها در طراحی وب نام برد. همچنین بلاگ ها در بهینه سازی سایت نیز اهمیت زیادی دارند. امکان مشارکت فعال در رسانه های اجتماعی را فراهم کرده و با ارائه محتوا و ارسال لینک به پایه کار شما یعنی صفحه اصلی سایت می توانند تأثیر خوبی بر سایت داشته باشند. لینک دهی متداوم و مستمر به سایت می تواند باعث شود که استحکام و اعتبار سایت شما نزد گوگل افزایش قابل توجهی پیدا کند. مورد بسیار مهم که مشاهده می شود نسبت به آن غفلت شده، این است که رنک برای صفحه در نظر گرفته می شود و نه برای سایت. بنابراین در هنگام سئو آن.پیج خود باید دقت کنید که کلمات کلیدی نظیر طراحی سایت حرفه ای، طراحی سایت پزشکی، طراحی اپلیکیشن و .. را برای صفحات مورد نظر اختصاص دهید، زیرا آن صفحه است که برای آن کلمه کلیدی خاص رنک می گیرد و نه کل سایت.

ارتباط محتوا و ترافیک در طراحی سایت 

صفحه اصلی در طراحی سایت


نوشتن مقالات بسیار با یک کلید واژه خاص نظیر ساخت سایت و اضافه کردن آن کلید واژه به title ضروری است ولی نمی تواند بدون وجود یک صفحه مرکزی قدرتمند یا صفحه هدف که مرکز لینک های شما باشد و از هر نظری عالی و بدون نقص باشد کمکی به شما و سایتتان کند. محتوای مهم شما که این قابلیت را دارد یک صفحه به صورت اختصاصی به آن اختصاص دهید باید به گونه ای باشد که با کمترین کلیک قابل دسترسی بوده و کاربران بتوانند به محتوای آن صفحه دست پیدا کنند. تلاش کنید برای هر کلید واژه در سایت خود یک صفحه هدف داشته باشید تا بیشترین تأثیر را گرفته و رنک بهتری نیز داشته باشد.


ایجاد لینک داخلی در طراحی سایت

لینک های داخلی در طراحی سایت همواره یکی از مواردی بوده که موتورهای جستجو و به طور خاص گوگل نظر مثبتی بر روی آنها دارند. لینک های داخلی که به اینترنال لینک شهرت دارند در بهینه سازی سایت و سئو سایت نیز از مؤلفه های اصلی محسوب شده و تأثیر خوبی بر رنکینگ سایت دارند. در ادامه مقاله قبلی که در بخش آموزش طراحی سایت قرار دادیم و اشاره کردیم که چگونه باید صفحه اصلی و هدف خود را بسازید، حال نیاز است که اقدام به ایجاد لینک های داخلی در محتوای سایت خود کنید. بر ای ایجاد لینک های داخلی باید از صفحات ایندکس شده سایت که موتورهای جستجو آنها را به کلمات کلیدی خاصی شناسایی کرده اند و آن کلمات اکنون در محتوای شما وجود دارد استفاده کنید. برای شناخت صفحات ایندکس شده مهم طراحی سایت شما می توانید از جستجوی گوگل کمک بگیرید. به این صورت که عبارت (site: www.npco.net) را سرچ کنید. اما نکته ای که اهمیت دارد این است که صرفاً از لینک های فوتر استفاده نکنید و از لینک های داخل محتوا که ارزش بسیار بیشتری دارند کمک بگیرید. در میان لینک های داخلی شما بهتر است در تمامی صفحات به صفحه اصلی سایت نیز لینک ارسال شود.

 

ارتباط محتوا و ترافیک در طراحی سایت بخش دوم

 

محتوای صفحات اصلی در طراحی سایت


زمانی که شما محتوای صفحات اصلی طراحی وب سایت خود را به بهترین شکل ممکن نوشتید و مطابق با همین مطلبی که در حال مطالعه آن هستید؛ لینک های داخلی آن را ساختید، می توان گفت که شما یک محتوای شاخص و منحصر به فرد در صفحات بنیادی خود دارید. این محتوا هم قابلیت اشتراک دارد و هم قابلیت اینکه لینک هایی را به سمت خود جذب کند. ممکن است برخی از مدیران و گردانندگان سایت ها نگران این باشند که محتوایشان ممکن است به دست برخی افراد برسد که در این زمینه فعالیت می کنند. اما اگر محتوای شما عالی باشد قطعاً آنها را به چالش کشیده و ممکن است آنها مطالبی را نوشته و به شما لینک بدهند. یکی از اصول طراحی سایت و سئو سایت این است که افراد به دنبال محتوا می گردند تا به آن لینک بدهند. موتورهای جستجو و خصوصاً گوگل نیز ارزش این محتواها را می دانند.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید