در مقالاتی که در بخش آموزش طراحی سایت قرار می دهیم نکات مختلفی را مد نظر قرار داده ایم و سعی کرده ایم برای طیف های مختلفی از کاربران با میزان اطلاعات مختلف از مبتدی تا متوسط و حرفه ای مطالبی را ارائه دهیم. در همین راستا در مطلبی که به صورت سه بخش پیوسته در اختیار شما قرار خواهیم داد هاست و دامنه را برای افرادی که پیش زمینه ای در مورد طراحی سایت و سئو سایت ندارند ارائه می دهیم.

هاست و دامنه در طراحی سایت بخش اول 

دامنه در طراحی سایت چیست


به زبان ساده دامنه همان بخشی از url یا آدرس سایت است که در نوار آدرس مرورگر خود وارد می کنید تا سایت مورد نظر باز شود. برای مثال با وارد کردن یو.آر.ال (www.npco.net) سایت شرکت نونگار پردازش باز خواهد شد. دامنه این url قسمت npco.net می باشد و دامنه مهمترین قسمت url نیز هست. هر دامنه از پسوند های مختلفی تشکیل شده است که در سئو سایت شما و شناسایی سایت اهمیت دارد. برای مثال پسوند دامنه .com در طراحی سایت یک دامنه جهانی می باشد و از اعتبار زیادی برخوردار است. پسوند دامنه .ir نیز به کشور ایران اختصاص دارد. اگر قبل از این پسوندها ac وجود داشته باشد مانند ac.ir به موسسات آموزشی و دانشگاه ها اختصاص دارد. برای اخذ چنین دامنه هایی افراد حقیقی نمی توانند اقدام کنند و باید حتماً شرایطی را دارا باشند.

هاست و دامنه در طراحی سایت بخش اول 

DNS دامنه در طراحی سایت


یکی دیگر از اجزای تشکیل دهند هر طراحی سایتی DNS می باشد که آدرس های مختلفی دارد و برای مثال می تواند به صورت ns1.server.ir باشد و کاربرد آن در طراحی سایت نیز این است که تنظیم شود تا هاست شما به دامنه اتصال پیدا کند. DNS کاربردهای دیگری نیز دارد که می توان آنها را به مباحث امنیتی و غیره تقسیم بندی کرد و در مجموع بهتر است قبل از اقدام به طراحی سایت در مورد دامنه و هاست و DNS اطلاعات کافی را داشته باشید زیرا هر کدام می تواند در مراحل بعدی هم در طراحی وب سایت شما و هم در سئو سایت و بهینه سازی سایت شما اهمیت داشته باشد.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید