مطالب زیادی در مورد مؤلفه های مؤثر در بالا رفتن سرعت سایت و لود شدن صفحات در بخش مقالات آموزش طراحی سایت قرار دادیم و در هر کدام نیز اشاره کردیم که مجموعه این عوامل در کنار یکدیگر می تواند سرعت لود شدن صفحات طراحی سایت شما را تضمین کنند بنابراین کماکان هر مؤلفه ای که بتواند در سرعت  طراحی سایت شما تأثیر گذار باشد را توضیح خواهیم داد. AMP هم کدهای سایت را بهینه سازی می نماید و می تواند از این طریق بر افزایش سرعت سایت شما تأثیر گذار باشد. این نوع فریم ورک که در مقاله پیشین نیز در مورد آن صحبت کردیم ساختار منحصر به فردی دارد که از طریق آن کد نویس را در شرایطی قرار می دهد که از یک مجموعه کدهای خاص استفاده کند. به این معنا که برای مثال از برخی کدهای جاوا فقط در برخی جاها که خود AMP اجازه دهد می توانید استفاده کنید و نه در هر سایت که بخواهید. برای مثال در طراحی سایت ریسپانسیو برنامه نویسان و کد نویسان را اجبار می کند که بر اساس ساختار AMP کد نویسی کنند و به صورت جداگانه همه چیز را مد نظر قرار دهند.

نقش AMP در افزایش سرعت طراحی سایت 

طراحی سایت واکنشگرا و AMP چه تفاوتی دارند


با توجه به مواردی که در بالا ذکر کردیم بین فریم ورک AMP و طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا تفاوت هایی وجود دارد از جمله اینکه در طراحی سایت واکنش گرا صرفاً نحوه نمایش سایت تغییر پیدا می کند در حالیکه کدها در مرورگر موجود است. به این صورت که زمانی باز کردن سایت با تلفن همراه یا دستگاه هایی در سایز های کوچکتر از کامیوتر معمولی برخی تصاویر و موارد دیگر برای کاربران مخفی می شود تا هنگام نمایش سایت در سایز کوچکتر به خوبی نمایش داده شود در حالی که ترافیک و حجم کماکان در پشت زمینه درگیر می باشند اما در فریم ورک AMP این گونه نیست و اطلاعات محدودی ارسال می شود و حجم کمتری نیز در پشت زمینه مصرف می شود بنابراین سرعت لود شدن صفحات نیز افزایش می یابد.

نقش AMP در افزایش سرعت طراحی سایت 

کاربرد AMP در بهینه سازی سایت


با بررسی و تحلیل اطلاعات گوگل و مدیران آن استفاده از فریم ورک AMP باعث می شود گوگل اعتبار بیشتری به طراحی سایت داده و رتبه بهتری نیز کسب کنند. از نتایج استفاده از AMP در طراحی سایت این است که با توجه به سرعت بالای صفحات کاربران کلیک بیشتری را انجام می دهند و این خود به بهبود بهینه سازی سایت و سئو سایت کمک می کند و نیز کابران را مجاب می کند که باز هم به آن سایت مراجعه کنند.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید