در مورد گوگل آنالیتیک و کاربرد آن در طراحی وب سایت و سئو سایت در مقاله ای با عنوان "راهنمای گوگل آنالیتیک" مباحث اولیه را مطرح کردیم و کُلیات و کاربرد و چرایی اهمیت آن را توضیح دادیم. اما مهم تر از هر چیزی برای مدیران سایت ها و نیز کارشناسان سایت نحوه استفاده از گوگل آنالیتیک google Analytics است و این موضوع که چگونه می توانند از آن استفاده کرده و سایت خود را تجزیه و تحلیل کنند. در ادامه نحوه کار با این ابزار کاربردی طراحی سایت و بهینه سازی سایت را در چند مقاله توضیح می دهیم.

کار با گوگل آنالیتیک بخش اول 

شروع به کار با google Analytics در سایت


زمانی که کد ردیابی به نحو صحیح نصب شده باشد شما توانایی این را خواهید داشت که اطلاعات ورودی طراحی وب سایت خود را در قسمت فوقانی و در بخش گزارش مشاهده کنید. البته در استفاده از گوگل آنالیتیک باید به جزئیات نیز دقت کنید برای مثال در ساعات اولیه شما فقط قادر خواهید بود اطلاعات واقعی همان لحظه را مشاهده کنید و البته چیزی که احتمالاً نظر شما را جلب خواهد کرد یک منو یا داشبورد در صفحه اصلی گوگل آنالیتیک می باشد. کاربرد این داشبورد بررسی و تجزیه و تحلیل مخاطبین می باشد. فراموش نکنید که ابزار گوگل آنالیتیک یک ابزار برای استفاده در طراحی سایت و سئو سایت شما می باشد و باید از اطلاعات آن استفاده کنید و نه اینکه فقط به مشاهده آنها بسنده کنید. بنابراین با استفاده از این اطلاعات یک دید کُلی از سایت خود و کلمات کلیدی و نظر کاربران به دست خواهید آورد. این داشبورد را می توانید برای خود به صورت سفارشی تنظیم کرده و با رفتن به هر بخش از آن جدولی از ریز اتفاقات سایت خود را ببینید.

کار با گوگل آنالیتیک بخش اول 

قابلیت های مختلف گوگل آنالیتیک


در google Analytics کلیدهایی را به عنوان کلید میانبر برای دسترسی سریع تر به منو ها و بخش های مورد نظر شما پیش بینی شده است که می توانید برای صرفه جویی در وقت خود از آنها استفاده کنید. همچنین یک صفحه به عنوان اطلاع رسانی رویدادها و موارد ضروری وجود دارد که از قابلیت های آن آگاه سازی شما از ترافیک آماری بازدید شما هنگامی که معنا دار باشد است. این هشدارها می تواند کمک کند که مدیریت و کنترل بهتر و بیشتری بر سایت خود داشته باشید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید