طراحی سایت دو زبانه و یا چند زبانه یکی از انواع طراحی سایت است که روز به روز بر اهمیت آن نه تنها در ایران بلکه در نقاط مختلف جهان افزوده می شود و افراد و شرکت های بسیاری که قصد دارند طراحی وب سایت و کسب و کار خود را توسعه داده و از مرزهای ملی گذر کنند و در نقاط مختلف دنیا بازاری برای فروش پیدا کنند نیاز مبرمی به طراحی سایت دو زبانه یا چند زبانه دارند. البته در نظر داشته باشید در کشورهایی که دارای تنوع قومی و زبانی است نیز طراحی سایت دو زبانه و یا چند زبانه می تواند از نیازهای مبرم و ضروری طراحی وب سایت به شمار بیاید. با این امکان می توانید تعداد بیشتری از کاربران را به سمت سایت خود سوق داده و بدون محدودیت کسب و کار خود را گسترش دهید.

طراحی سایت دو زبانه

زبان اصلی در طراحی سایت دو زبانه


در طراحی سایت دو زبانه مهم ترین تفاوت با دیگر انواع طراحی وب سایت و مهم ترین ویژگی همین پشتیبانی از دو یا چند زبان مختلف می باشد. برای مثال می توانید از زبان های فرانسه و انگلیسی و یا اسپانیایی و انگلیسی یا فارسی و عربی استفاده کنید. اصولاً در طراحی سایت دو زبانه از زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی بهره برده می شود و زبان دومی نیز در آن استفاده می شود خصوصاً در سایت های مرتبط به شرکت ها و کارتل های بین المللی. اما نکته اشاره شده به معنی این نیست که حتماً باید از زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی استفاده کنید و یا اصلاً استفاده کنید و می توانید ترکیبی از هر زبانی که مد نظر شما باشد را در طراحی سایت خود به کار ببرید.

طراحی سایت دو زبانه

سئو طراحی سایت دو زبانه


اما افراد دو شرکت ها قبل از طراحی سایت دو زبانه یک دغدغه بزرگ دارند و آن این است که با توجه به اصول سئو سایت و کلیاتی که مطرح شده است آیا سئو طراحی سایت دو زبانه به مشکل برخورد خواد کرد یا خیر و برای اینکه مشکلی پیش نباید ساختار این سایت ها باید به چه نحوی باشد. سوال کاملاً بجایی است و در این مقاله و مقاله بعدی به موارد و اصولی می پردازیم که باید برای بهبود سئو طراحی سایت دو زبانه رعایت کنید. از بهره بردن از زبان های مختلف در کنار هم خودداری کنید و تلاش نکنید با محتوایی ترجمه گونه، این گونه سایت ها را سئو کنید زیرا کاری اشتباه است. برای هر زبان صفحه ی خاصی را در نظر بگیرید و مشخص کنید. از متا تگ ها سعی کنید حتماً به نحو احسنت بهره ببرید تا به ربات های موتور جستجو بگویید که در طراحی سایت خود از چه زبان هایی استفاده کرده اید. در لینک های داخلی نباید به گونه ای عمل کنید که در پیگیری زبان های مختلف دچار مشکل شود به این معنا که ترجمه فارسی یک کلمه را به صفحه ای لینک بدهید که کاملا انگلیسی بوده و این کار در بهینه سازی سایت اشتباه است. صفحه ورودی سایت خود را نیز به گونه ای طراحی کنید که کاربران در نگاه اول بتوانند تشخیص دهند که زبان مورد نظر آنها نیز در این سایت وجود دارد و برای بازدید صفحات می توانند از آن استفاده کنند.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید