در ادامه مجموعه مباحث طراحی سایت و گوگل آنالیتیک و تفاوت هایی که میان معیارها و ابعاد در نتایج آنالیتیک وجود دارد در این نوشتار چند مورد دیگر را نیز بیان می کنیم که لازمه درک بهتر و یادگیری این موارد مطالعه مقالات قبلی و نیز راهنمای گوگل آنالیتیک است که در بخش مقالات آموزش طراحی سایت قرار داده ایم. در زیر سه دسته از گزارش متریک ها در GA را با همدیگر مرور می کنیم که با ابعاد تفاوت دارد.

تفاوت در نتایج آنالیتیک در طراحی سایت 

گزارش دسترسی Acquisition در طراحی سایت


در گزارش های یاد شده که در بخش معیارها وجود دارد گزارش دسترسی Acquisition به این معنا می باشد کاربران و بازدید کنندگان طراحی سایت شما از چه طریقی وارد سایت شما شده اند. این بخش متریک های گوناگونی دارد که چند مورد از آنها Sessions، % New Sessions و New Users می باشند که اشاره به چگونگی دسترسی کاربران و بازدیدکنندگان به وب سایت شما دارد و بیانگر این است که تعداد کاربرانی که به وسیله نشست و نشست های جدید و کاربر جدید به سایت شما آمده اند چگونه می باشد.


گزارش رفتار Behavior در گوگل آنالیتیک


گزارش دیگری که در این بخش وجود دارد دسته ای از معیار ها به نام Behavior می باشد که بیانگر چگونگی ارتباط و تعامل کاربران و بازدید کنندگان با سایت شماست. در متریک هایی که در این قسمت وجود دارد میزان نرخ پرش سایت و صفحات و ... یا میانگین حضور کاربران در هر نشست قابل بررسی می باشد. متریک هایی که با نام های Bounce Rate، Pages/Sessions  و Avg. Session Duration مشخص است و می توانید در گوگل آنالیتیک مشاهده نمایید و مطابق نیاز خود از آنها استفاده نمایید.

تفاوت در نتایج آنالیتیک در طراحی سایت 

گزارش دستیابی به هدف Conversions


بخش دیگری از معیار ها نیز با نام Conversions یا گزارش دست یابی به هدف یا اهداف وجود دارد که بیانگر این است که کاربران و بازدید کنندگان تا چه اندازه ای به اهدافی که از جستجوی خود داشته اند و به سایت شما وارد شده اند دست پیدا کرده اند و نیز به چه صورتی از سایت شما خروج کرده اند. به مانند معیار هایی که در بالا اشاره نمودیم این معیار نیز دارای متریک هایی است نظیر Goal Conversion Rate، Goal Completions و Goal Value که نشان دهنده میزان دستیابی به هدف و همینطور نرخ افرادی که به طور کامل به اهداف خود در ورود به سایت شما دست پیدا کرده اند و نیز ارزش دسترسی ها اشاره دارد.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید