در مورد فریم ورک AMP در دو مقاله قبل که در بخش آموزش طراحی سایت قرار دادیم به صورت مفصل صحبت کردیم و شاید بهتر بود که این مقاله را قبل از آنها بارگذاری می کردیم. در صورتی که به این مبحث طراحی سایت علاقه مند بودید مقاله « AMP چیست و کاربرد آن در طراحی سایت» را نیز مطالعه کنید. فریم ورک AMP مخفف واژگان انگلیسی با ترجمه «شتاب دهنده سرعت موبایل» می باشد و از برنامه ها و پروژهای شرکت گوگل در جهت افزایش سرعت لود شدن و بالا آمدن صفحات طراحی سایت در تلفن های هوشمند انجام شده است.

AMP در طراحی سایت 

ضرورت AMP در طراحی سایت


در تحقیقات مختلفی که در زمینه طراحی وب سایت و سئو سایت انجام گرفته است نتایج نشان دهند این است که بالا بودن سرعت لود شدن صفحات خصوصاً در تلفن های همراه هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو نظیر گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد به این صورت که اکثر کاربران سایت هایی که سرعت بالا آمدن صفحات آنها بیشتر از سه ثانیه باشد را می بندند. اما AMP در اینجا به یک صفحه HTML بسیار ساده گفته می شود که در آن مجموعه ای از کانفیگ ها و تنظیمات وجود دارد که کاربرد آنها تأثیر گذاری بر افزایش سرعت صفحات طراحی سایت می باشد. البته این تنظیمات هیچکدام باعث نمی شود که ظاهر و نحوه نمایش صفحات تغییر کنند و در حالت عادی کاربران متوجه نخواهند شد که صفحه دارای AMP می باشد یا خیر و فقط سرعت لود شدن آن افزایش پیدا می کند.

AMP در طراحی سایت 

AMP چگونه کار می کند


کارشناسان و متخصصین طراحی وب همواره در حال تلاش و فعالیت برای بالا بردن سرعت صفحات وب سایت می باشند و در این مسیر از روش های گوناگونی استفاده می کنند. فریم ورک و یا فایل های AMP نیز خود دارای معماری خاصی هستند که مهمترین معیار در این معماری سرعت سایت است و همواره تلاش می شود که برای اجزای مختلف وب سایت مانند نحوه نمایش تبلیغات و یا فایل ها تصویری و چگونگی ذخیره سازی آنها توانایی کافی را داشته باشند و در مجموعه بتوانند یه هسته مرکزی بسیار قدرمند و گسترده در سایت به وجود بیاورد که سرعت بالا آمدن تمامی بخش های سایت را افزایش دهد. همانگونه که در مقالات پیشین نیز تأکید کردیم این فریم ورک کد باز است و دلیل اصلی این کار نیز جدای از عمومیت آن و اهمیت گوگل به کاربران این است که از قدرت برنامه نویسان مختلف برای پیشرفت و ایجاد کد های جدید در آن استفاده شود.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید