طراحی سایت فرصتی برای ایجاد اولین تاثیر خوب برای یک وب سایت فروشگاهی است. این امر بر میزان زمانی که کاربران قرار است در آنجا صرف کنند و میزان خرید آنها تأثیر مستقیم دارد. این نشان می دهد که همه جنبه های طراحی چقدر مهم هستند از رابط کاربری زیبا تا UX پیچیده.

علاوه بر برنامه ریزی دقیق استراتژی بازاریابی و آشنایی با اصول بازاریابی در طراحی سایت لازم است که آن را در یک بسته بندی جذاب و قابل استفاده قرار دهید. فقط چند ثانیه طول می کشد تا شخص تصمیم بگیرد که باید بماند یا نه. در زمینه رقابتی تجارت الکترونیک، وب سایت ابزاری است برای نشان دادن ارزش محصولات و درگیر نگه داشتن آنها. باید دلیلی برای استفاده افراد از یک وب سایت خاص وجود داشته باشد و طراحی می تواند به این دلیل تبدیل شود.

با این وجود، تا همین اواخر، تنها درصد کمی از مشاغل کوچک وب سایت داشتند. این تعداد هر ماه در حال افزایش است، زیرا کسب و کارهای بیشتری اهمیت داشتن وب سایت را تشخیص می دهند. وضعیت ویروس کرونا COVID-19 فقط آن را تشدید کرد. خرید آنلاین به شدت افزایش یافته است و صاحبان مشاغل دیگر نمی توانند آن را نادیده بگیرند.

به همین دلیل مهم است نکات مهم در سایت فروشگاه آنلاین را بدانید که چگونه وب سایت های تجارت الکترونیکی خوبی را که فروش می کنند طراحی کنید. بیایید عوامل اصلی را که هنگام طراحی وب سایت تجارت الکترونیک باید در نظر بگیریم، بررسی کنیم.

سلسله مراتب بصری را حفظ کنید

مهمترین بلوک های اطلاعاتی باید در بالای صفحه قرار داشته باشند. به عنوان مثال، تقریباً در هر صفحه اصلی فروشگاه آنلاین، می توانید عناصر زیر را مشاهده کنید که به درک وب سایت در مورد آنها کمک می کند:

  • لوگو و نام در سربرگ
  • نوار جستجو
  • منوی ناوبری
  • مخاطب
  • منطقه ای با محتوای اصلی
  • پاورقی

طرحی که به موفقیت می رسد که دارای سلسله مراتب بصری واضحی است. ساختار ساده و سلسله مراتب بصری قابل درک به بازدیدکنندگان کمک می کند تا در فروشگاه آنلاین حرکت کنند. با توجه به انتخاب CTA ها، شخص بلافاصله می بیند که برای رفتن به قسمت مورد نظر، روی کجا کلیک کند و در آن فقط چند متن با اطلاعات مفید وجود دارد. هنگامی که به بخش فروش یا جدیدترین محصولات خود توجه بصری (با کمک رنگ یا تایپوگرافی) می کنید، می تواند به عنوان محرکی برای مشتریان عمل کرده و احساس فوریت برای خرید را ایجاد کند. اهمیت محتوای بصری در طراحی سایت در اینجا نمایان می شود.

 نکات مهم طراحی سایت فروشگاهی

به سادگی پایبند باشید

مرور وب سایت تجارت الکترونیک باید هضم آن آسان باشد. یک وب سایت برای جذاب بودن نیازی به طراحی چشمگیر ندارد. چیزی که باعث می شود طراحی وب سایت تجارت الکترونیک خوب انجام شود، مینیمالیسم و ​​تمیزی است که باعث می شود کاربران را جذب کنید.

بسیار مهم است که از بارگذاری بیش از حد اطلاعاتی که وب سایت ها طیف گسترده ای از محصولات را ارائه می دهند اجتناب کنید. بهترین طراحی تجارت الکترونیکی سبک و جادار است.

همچنین این خطر وجود دارد که کاربر در مورد وب سایت های تجارت الکترونیک ایده های جدید یا گزینه های ابتکاری را نپذیرد. هرچه طراحی فروشگاه آنلاین پیچیده تر باشد، احتمال اینکه خریدار آن را درک نکند بیشتر است. بهتر است الگوهای اثبات شده ای را که در سایت های دیگر آزمایش شده اند، انتخاب کنید.

فضای سفید زیاد، بیش از سه رنگ در هر صفحه، فونت های ساده و خواندنی چیزی است که وب سایت های فروشنده را متمایز می کند. این امر ضروری است تا خریدار جنگل پشت درختان را ببیند و مفیدترین اطلاعات در پشت طرح درخشان گم نشود. 

زیبایی را اضافه کنید

به نظر می رسد این نکته با نکته قبلی مغایرت دارد، اما اینطور نیست. 38 درصد از کاربران وب سایت را ترک میکنند در صورتی که طرح را جذاب نبینند. جذابیت یک امر ذهنی است، اما ایده اصلی این است که فقط به دلیل ساده بودن وب سایت به این معنا نیست که باید از زیبایی و شخصیت خالی باشد. یکی از مواردی که هنگام طراحی وب سایت تجارت الکترونیک باید در نظر بگیرید این است که بین زیبایی شناسی و مفید بودن تعادل ایجاد کنید. در شرایطی که تعداد زیادی از وب سایت ها عملاً موارد مشابه را میفروشند، ارائه قیمت رقابتی کافی نیست.

یک کاربر همه متن ها را نمی خواند. و گاهی اوقات حتی مطمئن نیستند که کدام مورد خاص را انتخاب کنند. آنها فقط "به سشوار نیاز دارند". بنابراین آنها بدون آشنایی زیاد با سشوارها به صفحه می آیند، و این مرحله طراحی است. صفحه چقدر راحت تر، همه چیز در دسترس و واضح، CTA ها برجسته و فرایند خرید ساده و راحت است. اگر دوست دارند، آن را می خرند. در غیر این صورت ، آنها به وب سایت دیگری می روند یا نظر خود را تغییر می دهند.

آن را ثابت و مارک دار نگه دارید

طراحی وب سایت باید با محصولات مطابقت داشته باشد، آنها را منعکس کند، نام تجاری را تکمیل کند، احساس منحصر به فردی برای محصولات ایجاد کند. یک وب سایت تجارت الکترونیکی بخش مهمی از هویت یک نام تجاری است و وظیفه یک طراح است که ویژگی ها و ارزش هایی را که می خواهند محصولات تجسم دهند منتقل کند.

 نکات سایت خوب فروشگاه آنلاین

راه های متعددی برای برقراری ارتباط ارائه دهید

اگر مشتریان در مورد راه های ارتباطی در صورت مواجه شدن با هر مشکلی مطمئن باشند، زودتر روی دکمه "سفارش" کلیک می کنند.

  • یک صفحه تماس با ایمیل، شماره تلفن و مکان فیزیکی فروشگاه اضافه کنید.
  • پیوندهایی به پروفایل رسانه های اجتماعی قرار دهید.
  • یک صفحه پرسش و پاسخ اضافه کنید.

برای خریداران بالقوه مهم است که بفهمند شخصی در وب سایت وجود دارد. ساده ترین راه برای نشان دادن این امر این است که یک چت زنده را فعال کنید تا به مشتریان کمک کنید محصولات مناسب را پیدا کرده و انتخاب کرده و با ارائه خدمات و محصولات اضافی، میانگین چک را افزایش دهند.

مدرک اجتماعی اضافه کنید

حتی اگر یک شرکت صادق باشد، این بدان معنا نیست که مشتریان نیز چنین فکر می کنند. یکی از راههای موثر برای جلب اعتماد مشتری استفاده از مدرک اجتماعی است. در بخش های نظرات مشتریان، جوایز و مطبوعات می تواند باشد.

اما همه را یکجا اضافه نکنید. بسیاری از شرکت ها وب سایت های خود را با شواهد اجتماعی بمباران می کنند و گاهی اوقات کمی خودخواه به نظر می رسد. مهمترین و مناسب ترین شواهد را در نظر بگیرید. خودتان را جای مشتری بگذارید و به این فکر کنید که چه چیزی ممکن است بخواهد در وب سایتی که هنوز برایش ناشناخته است پیدا کند.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید