طراحی سایت در حال حاضر به جهات مختلف عرصه رقابت شده است، رقابت میان کارشناسان طراحی سایت، مدیران طراحی سایت فروشگاهی و کارشناسان سئو سایت و بسیاری افراد دیگر نیز در حال رقابت بر سر برتری و جلب توجه بازار و کاربران هستند. شرکت هایی که اقدام به طراحی ماژول ها و برنامه های مختلف برای وب سایت ها می کنند همگی در حال تلاش هستند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار گسترده طراحی سایت را کسب کنند. اما در این بخش به یکی از شاهکارهای مایکروسافت اشاره و توضیحاتی را ارائه می دهیم. یک آیکون بسیار مهم در طراحی وب سایت وجود دارد که به اسامی مختلف شناخته می شود ولی در اصل Favicon نام دارد که به معنای نمادک یا نماد کوچک و فیو آیکون می باشد.

نمادک یا Favicon در طراحی سایت 

Favicon در طراحی سایت


اما سوال اول این است که Favicon چیست و به چه دردی می خورد و در طراحی سایت چه نقشی دارد. اگر به سراغ مرورگر خود رفته و چند سایت مختلف را مانند تصویر فوق باز کنید خواهید دید که در نوار مرورگر شما و در کنار تیتر عنوان سایت یک نماد کوچک قرار گرفته است و بیشتر طراحی سایت های مهم این آیکون را دارند. هر چند ابعاد این نمادک بسیار کوچک است اما جلوه بسیار زیادی در نوار مرورگر کاربران داشته و به دفعات در ذهن کاربران نماد سایت شما را ثبت و مرور می کند. Favicon در ریشه متشک از دو کلمه است (Favorite و Icon) و همان تصویر و نماد کوچک نوار مرورگر می باشد.

نمادک یا Favicon در طراحی سایت 

مزایای  و کاربرد Favicon در تلفن های همراه


بزرگترین مزیتی را که می توان برای فیو آیکون نام برد تأثیر گذاری بر ذهن کاربران می باشد و این مورد در طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن و دیجیتال مارکتینگ همواره یکی از اصول مهم است که بتوان بدون اینکه کاربران را اذیت کرد به صورت ناخودآگاه نام و نماد خود را در ذهن آنها حک کرده و به خاطر آنها بسپارید. در صورتی که تا کنون اقدام به ساخت Favicon نکرده اید همین الان شروع کنید زیرا علاوه بر مهم بودن کار بسیار آسانی بوده و زمان زیادی را از شما نخواهد گرفت. Favicon یا نمادک را می توان به صورت های مختلف طراحی کرد تا در دستگاه های مختلف در سایزهای متفاوت دیده شوند و علاوه بر طراحی سایت در طراحی اپلیکیشن اندروید و آی.او.اس نیز بتوانید از آن استفاده کنید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید