همانطور که در هر پروژه ای رعایت اصول و استانداردها از مهم ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد در طراحی سایت نیز رعایت اصول و توجه به استانداردها از فاکتورها و زیر بناهای کار به شمار می آید. یک کار ساختمانی را در نظر بگیرید. اگر استانداردها در ساخت و معماری ساختمان رعایت نشود هر لحظه امکان ریزش ساختمان وجود دارد. در طراحی سایت نیز اگر استانداردهای جهانی رعایت نشود بروز مشکلات متعدد و عدم توانایی در رقابت با دیگر سایت ها امری بدیهی به نظر می آید. بنابراین اصول و استانداردهای روز در طراحی سایت بسیار مهم می باشد، در متن زیر به چند مورد از این استانداردهای طراحی سایت اشاره می کنیم.

استانداردها در طراحی سایت 

نیازسنجی در طراحی سایت


با تاکید باید گفت که نیازسنجی مهم ترین بخش طراحی سایت می باشد. نیازسنجی در طراحی سایت به این معنی است که شما در ابتدای کار باید مشخص نمایید که برای چه شرکت و کسب و کاری قصد طراحی سایت را دارید. طراحی سایت برای یک نهاد دولتی با یک طراحی سایت فروشگاهی تفاوت های بسیار زیادی دارد. نوع طراحی سایت برای شرکت هایی که صرفاً نیاز به یک کاتالوگ دارند که به نُدرت آپدیت و بروز رسانی می شود با یک طراحی سایت خبری که هر لحظه بروز رسانی می شود تفاوت زیادی دارد و یکی دینامیک و دیگری استاتیک است. شناخت مشتریان دیگر مولفه ی نیاز سنجی در طراحی سایت می باشد. همچنین شناخت رقبا و اهداف شرکت نیز نقش مهمی در موفقیت یک طراحی وب سایت و نحوه ی برنامه نویسی آن دارد.

استانداردها در طراحی سایت 

طراحی سایت و معیار ابزار سنجی


استاندارد دیگری که در طراحی سایت باید به آن توجه نمایید ابزارسنجی می باشد. ابزار سنجی به این معنا قبل از شروع به طراحی سایت طرح ذهنی آن را داشته باشید و بدانید که چه برنامه ها و ماژول ها و کامپوننت هایی مورد نیاز می باشد. بنابراین با اطلاع از ابزارهایی که در طول مسیر به آنها نیاز خواهید داشت قادر خواهید بود تا طراحی سایت بهتری را انجام دهید و مجبور نخواهید بود که در میانه راه تغییر رویه داده و یا از برخی امکانات مورد نیاز چشم پوشی کنید و کار ناقصی را تحویل بدهید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید