در بخش پیشین مقالات آموزش طراحی سایت در مقاله ای با عنوان «استانداردهای طراحی سایت» مواردی را مطرح نمودیم که به علاقه مندان طراحی سایت توصیه می کنیم ابتدا به آن مطلب مراجعه و سپس ادامه مباحث را در این نوشتار دنبال کنند. طراحی سایت هم مانند هر علم دیگری اصول و قواعدی دارد که تحت عنوان استانداردهای طراحی سایت مورد تأکید قرار می گیرد. استانداردهای طراحی وب سایت به مجموعه ای از نکات و دستورالعمل ها اشاره دارد که رعایت آنها در طراحی سایت موجب می شود که شما به اهداف از پیش تعیین شده خود دست پیدا کنید و کاربران نیز از سایت شما رضایت داشته باشند.

استانداردهای طراحی سایت بخش دوم 

تهیه چارجوب مناسب قبل از طراحی سایت


این مورد در ادامه موارد قبلی است و به نوعی به پروپزال طراحی سایت شما مربوط می شود. اکثر افراد و شرکت هایی که قصد طراحی سایت برای خود دارند هنگام مراجعه به طراحان و برنامه نویسان دقیقاً نمی دانند که چه چیزی می خواهند و سر درگم هستند. در این شرایط یک کارشناس طراحی سایت با تجربه باید یک پروپزال با توجه به نوع کسب و کار و اهداف و برنامه ها و کُلیات کسب و کار متقاضی به وی ارائه دهد. برای تهیه پروپزال باید سایت های مشابه هم در ایران و هم سایت های موفق جهان را بررسی کرده و نمونه کارهای مختلف را به مشتری نشان داده و سپس با ایجاد نوآوری ها و ایده های جدید اقدام به طراحی سایت مورد نظر مشتری نماید.

استانداردهای طراحی سایت بخش دوم 

مرحله نهایی طراحی سایت


اما در نهایت با شکل گیری چارچوب طراحی سایت باید اقدام به پیاده سازی و اجرای پروژه کرد. در واقع مهم ترین بخش استانداردهای طراحی سایت نیز در همین بخش باید رعایت شود. چگونگی طراحی قالب اختصاصی و یا اختصاصی سازی سایر قالب ها پیش زمینه یک طراحی سایت فوق العاده است. در مورد گرافیک و ظاهر طراحی سایت شاید نتوان با قاطعیت نظر داد زیرا سلیقه ای و وابسته به نوع کسب و کار است، اما قالب سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اصولاً قالب سایت از چهار یا پنج بخش اصلی تشکیل می شود. هدر سایت که به طور خاص لوگو سایت و بنر و شعار یا اسم شرکت شما درج می گردد و در بالای صفحه نشان داده می شود. منو سایت که در عناوین صفحات اصلی مانند درباره ما و تماس با ما و غیره قرار داده می شود. اسلاید بار و کانتنت بار نیز از دیگر بخش های قالب در طراحی سایت هستند که توضیحات هر صفحه و لینک های صفحات داخلی و تبلیغات مهم در آن نمایش داده می شود. و در پایین ترین قسمت صفحه نیز فوتر قرار گرفته است. اصولاً در فوتر قوانین و شماره تماس ها و لینک شبکه های اجتماعی گنجانده شده است.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید