فرض کنید نقاشی علاقه به رنگ آبی دارد و بخواهد در همه ی آثار خود از این رنگ استفاده کند. استفاده از این رنگ باعث می شود ، دیگر آثار این نقاش چشم را تحریک نکند و برای بیننده تماشای آثار جذاب نباشد، طراحی سایت نیز دقیقا به همین صورت است. طراح سایت باید طوری سایت خود را طراحی کند که برای تمامی بازدید کنندگان متفاوت و جذاب به نظر برسد. طراحان وب سایت از اشتباهات رایجی که باعث می شود بازدید کننده توجه اش از محصولات و اهداف  اصلی سایت دور شود،جلوگیری کنند. هنگام طراحی سایت باید از مناسب بودن وب سایت خود برای مشتری اطمینان حاصل کنید.

 

ما در این مقاله به ۵ مورد از تکنیک های اشتباه رایج در طراحی وب سایت میپردازیم:

استفاده از موسیقی های پس زمینه در طراحی سایت

هیچ چیز آزاردهنده تر از این نمیباشد، زمانی که سایتی را باز میکنید،از ابتدا به صورت دائم در حال پخش یک موزیک باشد و با کلیک کردن و باز کردن صفحه ای جدید،دوباره این موزیک از ابتدا مجددا پخش شود. زیرا تکرار دائم یک آهنگ در وب سایت ، باعث دلخوری بازدیدکننده و کاربران میشود.

 

٢- استفاده از رنگ های آزار دهنده در طراحی سایت

شما به عنوان یک طراح باید در طراحی وب سایت خود حداکثر ٣ رنگ را  به کار ببرید و بهتر است از رنگهای بسیار روشن و بسیار تیره استفاده نکنید. زیرا برای  پیشبرد کار مشتریان اصلاً مناسب نمی باشند حتی اگه مشتری شما اصرار به استفاده این رنگ ها در سایت خود باشد ، شما باید مشتری خود را مجاب کنید تا از این کار صرفه نظر کند.

 

اشتباهات املایی در طراحی سایت

شما با استفاده از یک کامپیوتر و با به کار گیری یک دکمه “بررسی املایی” می توانید از محتوای وب سایت خود مطمئن شوید. هیچ چیز بدتر از اشتباه بودن دستور زبان، نشانه گذاری های نادرست و یا تلفظ نادرست در طراحی سایت نمیباشد. قبل از بارگزاری و به روز رسانی هر متن، چندین بار تمامی متنها را به صورت چند نفره چک کنید. حتی اگر مشتری متنی برای وب سایت خودش فراهم کرده، به درست بودن آن اکتفا نکرده و آن را مجدداً بررسی کنید.

اندازه فونت در طراحی سایت

ادر طراحی سایت اگر در تمامی محتوای صفحه سایت از حروف بزرگ استفاده شود، بازدید کننده احساس بدی به سایت پیدا خواهد کرد، و چنین به نظر میرسد که وب سایت شما در حال فریاد زدن است همچنین به کار بردن حروف متن با سایز کوچک به صورتی که تمام متن به صورت سرتاسری با حروف کوچک باشد، احساس کاربر این است که شما در حال نجوا کردن هستید. بهترین روش استفاده از سایز و فونت معمولی با نشانه گذاری به موقع در طراحی سایت است. به همین خاطر با استفاده از سایز و فونت مناسب در متون سایت، کاربر احساس راحتی کرده و از برقراری ارتباط با سایت شما لذت خواهد برد.

 

استفاده از لینک های چشمک زن و pop up های ویندوز در طراحی سایت

این مورد در وب سایت مانند دریافت ایمیل های ناخواسته در صندوق پستی شماست. از استفاده کردن از pop up های ویندوزی و لینک های چشمک زن برای جلب توجه مخاطب در طراحی وب سایت جداً خودداری کنید. زیرا این روش فقط باعث ایجاد مزاحمت برای بازدیدکننده میشود.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید