طراحی سایت باید جوری انجام شود که سایت در موتورهای جستجو به راحتی پیدا شود.  استفاده از URL در آدرس سایت برای بهینه سازی سایت موجب بروز خطای 404 می شود.

علل بروز خطای 404 و راه های جلوگیری از آن

پیغام خطای 404 یا همان "صفحه یافت نشد" هنگامی ظاهر می شود که وب سرور نمی تواند آدرس وب سایت یا URL درخواست شده را بیابد. این پیغام خطا این موضوع را به کاربر منتقل می کند که سایت در حال حاضر فعال نیست . در هنگام ساخت وب سایت و طراحی سایت باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در موتورهای جستجو به سادگی پیدا شده و به خوبی کار می کند ، زیرا مهمترین چیزی که کاربران از یک وب سایت انتظار دارند این است که در تمام مدت 24 ساعت فعال و در دسترس باشد ، اگر آنها به سایت شما رجوع کنند و با این پیغام خطا روبرو شوند به سایت شما مانند یک وب سایت خراب نگاه خواهند کرد . و اما چه دلایلی باعث ایجاد این خطا می شود؟  
در جواب باید بگوییم یکی از شایع ترین آنها کلیک بر روی لینک های ناقص و شکسته می باشد، یکی از دلایل شکسته شدن این لینک ها این است که افراد هنگامی که افراد مجددا طراحی وب سایت می کنند URL صفحات را بازنویسی می کنند و یا اینکه از کلمات کلیدی در URL در بهینه سازی سایت استفاده می کنند ، و هنگامی که باز نویسی یک URL انجام شد لینک های موجود در آن صفحه از URL قدیمی و شکسته شده استفاده می کنند که باعث می شود کسی نتواند آن صفحه را مشاهده کند .
نکاتی که باید رعایت کرد تا از ایجاد این خطا جلوگیری شود به شرح زیر است:
در ابتدا صفحاتی را که جدید بازنویسی شده اند سریعا به موتورهای جستجو ارسال و ثبت کنید ، و همینطور اطمینان حاصل کنید که تمامی لینک های صفحه قدیمی به صفحه جدید متصل شده باشند . اگر شما URL یکی از صفحات خود را تغییر داده اید ، بازدیدکنندگان صفحه قدیمی توسط کد تغییر مسیر 301 به صفحه جدید منتقل خواهند شد ،  البته این کار می تواند با ایجاد تغییراتی در URL صفحه قدیمی به صورت دستی نیز انجام شود به این صورت که کاربران را برای بازدید از صفحه جدید دعوت کنید و مطمئن شوید که لینکی که اصلاح شده در صفحه جدید قرار گرفته باشد .
بهتر است برای اینکه برای بازدیدکنندگان اعتمادسازی شده و آنها بتوانند در مواقعی که به اشتباه برخوردند بتوانند با شما در تماس باشند اطلاعات تماس خود را در لینک جدید قرار دهید .
همچنین می توانید توسط شرکتی که میزبان وب سایت تان است تغییر مسیر و خطای 404 را در وب سایتتان مورد بررسی قرار داده که چنانچه کاربری از طریق URL قدیمی وارد می شود میزبان وب بازدیدکنندگان را به صفحه جدید هدایت کرده و این خطا را رفع کند .
آدرس جدید باید در Google  و Bing نیز ثبت شود . با ایجاد این تغییرات می توانید همیشه سازمان یافته بوده و بعد به عقب برگشته و مشکلات لینک ها را برطرف نمائید .
این خطا می تواند در صورت وجود اشتباهات تایپی نیز بوجود بیاید به این صورت که آدرس نامه دامنه در هنگام جستجو اشتباه تایپ شده باشد که در این صورت پیغام 404 رخ خواهدداد . اگر نامه دامنه شما طوری است که به آسانی تلفظ نشده و غلط تایپ می شود برای این که بازدیدکنندگان گمراه به سایت تان بازگشته و هدایت شوند ، این اشتباهات معمول را می توانید به عنوان نام دامنه خریداری کنید و پس از آن کد 301 را در هرکدام از این اشتباهات تایپی که اکنون تبدیل به نام دامنه شده اند را به وب سایت اصلی متصل کنید .

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید