طراحی سایت و سئو سایت موضوع حساسی است که اگر هنگام طراحی وب سایت از نقشه استفاده کنیم بسیار مقبول می باشد.

چگونه می توان نقشه تعاملی با استفاده از API Google Maps  را در طراحی وب سایت خود ایجاد نماییم! وجود نقشه در برخی سایت ها، فاکتور ضروری تلقی می شود و موجب جلب نظر کاربران سایت می شود که در نتیجه امر سئو سایت را تحت تاثیر خود قرا خواهد داد  پیش از شروع، شما نیازمند کلید خاص API از گوگل می باشید.  API واسط برنامه کاربری است و به منظور تعامل بین کامپوننت های یک نرم افزار استفاده می شوند و می تواند توصیفی از روش انجام یک وظیفه باشد. با ورود به لینک https://code.google.com/apis/console/  و ورود به حساب گوگل خود می توانید در لیست خدمات Google Maps API v3 را بیابید و به صورت رایگان کلید API را تهیه نمایید.حال شما آماده هستید که یک نقشه گوگل ساده را در طراحی سایت خود ایجاد و درج نمایید.کد زیر مثالی از نقشه شهر لندن می باشد.


<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<script src="http://maps.googleapis.com/maps/api/js?key=AIzaSyDY0kkJiTPVd2U7aTOAwhc9ySH6oHxOIYM&sensor=false">
</script>

<script>
function initialize()
{
var mapProp = {
  center:new google.maps.LatLng(51.508742,-0.120850),
  zoom:5,
  mapTypeId:google.maps.MapTypeId.ROADMAP
  };
var map=new google.maps.Map(document.getElementById("googleMap")
  ,mapProp);
}

google.maps.event.addDomListener(window, 'load', initialize);
</script>
</head>

<body>
<div id="googleMap" style="width:500px;height:380px;"></div>

</body>
</html>

معرفی سایت به گوگل مپ


اولین تگ  <script>مثال بالا، دربردارنده  کلید Google Maps API می باشد. شما می بایست کلید Google Maps API خود را درج نمایید.
متغییر sensor نشان دهنده این مهم است که برنامه کاربری از سنسور( مانند GPS) استفاده می کند یا خیر.
<script src="https://maps.googleapis.com/maps/api/js?key=YOUR_API_KEY&sensor=TRUE_OR_FALSE"></script>

در مثال زیر پس از بارگذاری کامل صفحه سایت گوگل مپ بارگذاری می شود:


function loadScript()
{
var script = document.createElement("script");
script.src = "http://maps.googleapis.com/maps/api/js?      key=AIzaSyDY0kkJiTPVd2U7aTOAwhc9ySH6oHxOIYM&sensor=false&callback=initialize"; document.body.appendChild(script);
}

window.on-load = loadScript;

حال می خواهیم به بررسی متغییرهای موجود در کد بپردازیم. قطعه کد یزر را در نظر بگیرید.


var mapProp = {
  center:new google.maps.LatLng(51.508742,-0.120850),
  zoom:7,
  mapTypeId: google.maps.MapTypeId.ROADMAP
};

متغییر center تعیین کننده این مورد است که کدام نقطه را مرکز قرار دهیم. متغییر Zoom درجه بزرگنماییی نقشه را مشخص  می نماید. MapTypeId نوع نمایش مپ را تعیین می نماید. حال می بایست محل درج کد نقشه را در طراحی سایت خود مشخص نماییم.قطعه کد زیر بیان گر این مطلب است.


<div id="googleMap" style="width:500px;height:380px;"></div>

معرفی سایت به گوگل مپ

معرفی سایت به گوگل مپ یکی از مهم ‌ترین اقداماتی است که برای سئو و بهینه ‌سازی سایت باید انجام داد. یکی از بهترین روش‌ های معرفی سایت به گوگل، ثبت سایت در گوگل وب مستر است. شما می ‌توانید به ‌راحتی از گزارش نقشه سایت وب مستر برای معرفی نقشه سایت خود به گوگل استفاده کنید. همچنین در صورت نیاز به معرفی یک نقشه سایت جدید یا تغییر آن می ‌توانید از این طریق اقدام کنید. علاوه ‌براین داده ‌های مربوط به تاریخچه ارسال نقشه سایت و خطاهای رخ داده هنگام تجزیه نقشه سایت توسط گوگل به شما اطلاع داده می ‌شود. به ‌همین دلیل استفاده از گوگل سرچ کنسول برای معرفی سایت یک امکان بسیار مناسب برای افراد فعال به ‌صورت آنلاین می‌باشد. اگر از ضرورت استفاده از سایت مپ اطلاع ندارید وارد لینک شوید.

نقشه سایت چیست؟

نقشه سایت چیست؟

نقشه سایت در واقع یک فایلی است که تمام صفحات مهمی که گوگل باید از آن‌ ها اطلاع  داشته باشد را به موتور جستجو نشان می‌دهد. زمانی ‌که شما سایت خود را معرفی می‌کنید، گوگل راحت ‌تر و سریع ‌تر می‌تواند صفحات وب ‌سایت شما را بررسی کند. این ‌موضوع باعث می‌ شود تا سرعت ایندکس شدن محتواهای وب ‌سایت شما افزایش پیدا کند. نکته مهمی که وجود دارد این است هرچه نقشه سایت شما کوچک ‌تر باشد سرعت ایندکس شدن صفحات نیز بیشتر خواهد شد. اما این موضوع نباید به این معنی باشد که برخی از صفحات سایت را در نقشه قرار ندهید. در ادامه ساخت سایت مپ برای طراحی سایت را آموزش میدهیم.

معرفی نقشه سایت از طریق سرچ کنسول

با توجه به این که شما نمیتوانید به صورت مستقیم فایل مربوط به وب سایت خود را در گوگل آپدیت کنید، باید از روش های پیشنهادی استفاده کنید. یکی از این روش ها استفاده از سرچ کنسول است. برای استفاده از این روش باید مراحلی را طی کنید.

  1. ابتدا صفحات مورد نظر خود را برای معرفی به گوگل بررشی کنید. بعد از بررسی نسخه کانونیکال هر صفحه را مشخص کنید.
  2. در مرحله دوم باید در م.رد فرمت نقشه سایت خود تصمیم گیری کنید. حتما بررسی کنید که فرمت شما مطابق با فرمت های مورد تایید باشد. شما می وانید سایت مپ خود را به صورت دستی آماده کنید و یا برای انجام این کار از ابزار های اماده استفاده کنید.
  3. بعد از انجام این مرحله از طریق سرچ کنسول اقدام به ثبت نمایید. برای این کار از طریق پیشخوان وب مستر خود، گزارش سایت مپ را انتخاب کنید.
  4. در مرحله آخر URL مربوط با نقشه سایت خود را در کادر مشخص شده قرار دهید و تایید کنید.

نکته مهمی که وجود دارد این است که نیازی به ثبت مجدد نقشه سایت نیست، اگر شما تغییراتی نیز در وب سایت خود داشته باشید گوگل با CRAWL کردن آن ها را شناسایی می کند.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید