رمزنگاری مبحث مهمی در طراحی سایت و سئو می باشد.

امروزه اهمیت مقوله امنیت در تجارت الکترونیکی به مبحث غیر قابل انکاری تبدیل شده است. متخصصان وب در طراحی وب سایت همت خود را برای ایجاد این مهم جذب می نمایند. اگر شما در وب سایت خود با اطلاعات حساس درگیر می باشد در این صورت لحاظ نمودن بستر امن در طراحی سایت ضروری می باشد.رمزنگاری، پروسه رمزگذاری پیغام ها و اطلاعات می باشد که در آن طرفینی که هویتشان تصدیق شده می توانند پیغام را مشاهده نمایند. در طرح رمزگذاری، پیغام و اطلاعات به واسطه الگوریتم هایی، در فرمت متن ساده نمایش داده می شود. از منظر تکنیکی، الگوریتم رمزنگاری از کلید رمزنگاری استفاده می نماید اگرچه این احتمال وجود دارد که رمزنگاری بدون کلید رمزنگاری صورت پذیرد اما طرح رمزنگاری قوی نیازمند طراحی کلید مناسب می باشد.
انواع رمزنگاری

  • رمزنگاری کلید متقارن

در طرح ریزی کلید متقارن، کلید رمزگذاری و رمزگشایی یکسان می باشد و طرفین ارتباط می بایست از طریق کانال امن به این کلید دسترسی پیدا کنند.

  • رمزنگاری کلید عمومی

در طرح رمزنگاری کلید عمومی، کلید عمومی رمزگذاری شده به تمامی افراد منتشر می شود و تنها فرد دریافت کننده قادر به رمزگشایی کلید خواهد بود و پیغام را مشاهده نمایند. فرستنده پیغام را با کلید خصوصی خود و کلید عمومی دریافت کننده به سمت دریافت کننده می فرستد و سپس دریافت کننده تنها به واسط کلید خصوصی خود پیغام را رمز گشایی می نماید و قادر به مشاهده پیغام خواهد بود.
رمزگذاری برای محافظت از داده های در حال انتقال استفاده می شود، داده هایی که از طریق وب سایت ها، کامپیوترها،شبکه ها، موبایل،شبکه بی سیم و بلوتوث انتقال می یابد. رمزنگاری به تنهایی محرمانگی پیغام ها را تضمین می نماید اما در کنار آن تکنیک های دیگر صحت و احراز اصالت نیز نیاز می باشد. برای مثال کد احراز اصالت (MAC)و یا امضای دیجیتال تکنیک های امنیتی در این خصوص می باشد. ایجاد بستر امن در سایت موجب جلب اطمینان کاربر خواهد بود در غیر اینصورت کاربر اطمینان کافی برای در اختیار گذاشتن اطلاعات حساس خود نشان نمی دهد و نیز امکان دارد صفحه سایت را ترک نماید که این روند در سئو سایت تاثیر منفی خواهد گذاشت.

امنیت در تجارت الکترونیکی به مبحث مهمی در  طراحی وب سایت تبدیل شده است. اگر شما در وب سایت خود با اطلاعات حساس کاربر درگیر می باشد در این صورت لحاظ نمودن بستر امن درطراحی سایت ضروری می باشد. در غیر اینصورت کاربر بدلیل عدم اطمینان صفحه سایت را ترک می نماید که این روند در سئو سایت تاثیر منفی خواهد گذاشت.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید