استفاد از تگ های html در php : اگر به بحث طراحی سایت و پیش نیازهای تخصصی ورود به این تخصص علاقه مند هستید با ارائه مفاهیمی در خصوص html با ما در نونگار همراه باشید.همانطور که می دانید برای اینکه کامپوتر برنامه ای را اجرا کند باید آن برنامه با زبان مشخصی به صورت دستورالعمل به آن داده شود.در حال حاضر بیش از 50 زبان مختلف برای برنامه نویسی وجود دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از : پایتون، C+، C، سی شارپ، php، html و …یادگیری زبان برنامه نویسی مانند هر زبان دیگری سخت اما قابل یادگیری است.

آشنایی اولیه با php

PHP  یکی از اصلی ترین زبانهای برنامه نویسی در علوم کامپیوتر است که مخفف عبارت Hypertext pre processor می باشد. شما به عنوان یک وب دیزاینر با کمک زبان php می توانید وبسایت و اپلیکیشن طراحی کنید. PHP یکی از زبان های برنامه نویسی بسیار پرطرغدار نیز هست و ایجاد بیش از 230میلیون وبسایت و 3میلیون سرور پیاده سازی شده به وسیله آن مهر تاییدی بر این ادعاست. اگر بخواهیم سری به تاریخچه این زبان بزنیم باید بگوییم که phpدر سال 1995 به دنیای برنامه نویسی ارائه شد. اگر شما علاقه مند به یادگیری این زبان هستید میتوانید مقالات آموزشی و تخصصی سایت نونگار را دنبال کنید.

آشنایی اولیه با HTML

HTML مخفف عبارت Hyper Text Markup است و پایه و اساس علم برنامه نویسی بر اساس آن طرح ریزی شده است. به کمک HTML می توانیم درون اپلیکیشن و وبسایت تگ گذاری کنیم. حالا شاید بپرسید تگ چیست؟

 تگ همان نشانه است که در طراحی سایت می تواند شامل پاراگراف، عکس، ویدیو و لینک باشد. تگ گزاری در یک سایت یا اپلیکیشن به کمک HTML قابل پیاده سازی است و برای اجرای تگ گزاری در وبسایت و اپلیکیشن هم به مرورگر نیاز است.

آشنایی با HTML،PHP،PHTML

در بخش قبل نیز اشاره کردیم که HTML زبان برنامه نویسی نیست بلکه ابزاری است که به کمک آن می توان درون اپلیکیشن و سایت تگ گزاری کرد، به اصطلاح این ابزار همراه با یک زبان برنامه نویسی دیگر مفهوم پیدا کرده و کاربردش را نشان می دهد. به کمک این ابزار می توانیم طراحی یک سایت یا اپلیکیشن را تکمیل کنیم.

آشنایی با تگ گزاری در PHP

برای تگ گزاری در وبسایت ها و اپلیکیشن هایی که با PHP برنامه نویسی شده اند از نرم افزار  HTML کمک میگیریم. در ادامه برای شما توضیح خواهم داد که چگونه تگ گزاری انجام می شود.

 برای اینکه در سایت یا اپلیکیشن خود تگ های هدفمند داشته باشید ابتدا تگ های خود را که بر اساس موضوع اهداف شما مرتب شده است، یادداشت یا ذخیره کنید این تگ ها شامل عکس، ویدیو، متن، یادداشت و ... می تواند باشد.برای کار با HTML فقط نیاز به مرور گر دارید این مرورگر ممکن است گوگل یا فایر فاکس یا ... باشد.

 وقتی که با پی اچ پی کار می کنید ممکن است بخواهید لا به لای متن های وبسایت یا اپلیکیشن خود متن خاص یا عکسی را نشانه گذاری کنید، به کمک HTML می توانید دستورات مد نظر خود را در بکند سایت یا اپلیکیشن قرار بدهید تا اجرا شوند. تگ های اصلی که بسیار کاربردی است معمولا برای تیتر ها استفاده می شوند. این تگ ها را در HTML با نام مخفف h نشان می دهند. احتمالاً تگ های H1تا h6 یا هدینگ به گوشتان خورده است.

وقتی تگ h1  کنار یک متن قرار بگیرد، در واقع نشان از اهمیت بیشتر آن تیتر نسبت به سایر تیترهای آن صفحه است.Hrو br دو تگ دیگر هستند که برای فاصله گزاری استفاده می شوند که از حق نگذریم کاربرد فراوانی هم دارند.

ممکن است تگی در پی اچ پی اجرا نشود؟ در این بخش به یک سوال پر تکرار پاسخ می دهیم. آیا می شود تگی در php اجرا نشود؟

بله گاهی به علت آنکه تعداد تگ های وارد شده در یک متن زیاد است PHP آن را اجرا نمی کند، برای اجرا، پیشنهاد ما این است که هنگامی که تگ های زیادی در HTML داشتید زمانی که به پی اچ پی رسیدید کد را ببندید.

نقاط قوت و نقاط ضعف اجرای HTML در php

نقاط قوت 

  1. اجرای راحت در همه ی مرورگر ها
  2. رایگان بودن
  3. عدم پیچیدگی و یادگیری آسان

نقاط ضعف

  1. برای ورود به هر صفحه نیاز به طراحی جداگانه دارد.
  2. در مرورگر های قدیمی پشتیبانی نمی شود.

 

چند TAG(نشانه) در HTML که بیشترین استفاده را دارد:

<div> - از این تگ برای طرح و قالب وب سایت استفاده می شود.

-<em>  از این تگ برای تاکید کردن نشانه بر روی محتوا استفاده می شود.

- <form> از این تگ برای تولید یک فرم مشخص در صفحه استفاده می شود.

- <head>  از این تگ برای تیتر سازی استفاده می شود.

-    <link> از این تگ برای لینک کردن و آدرس سایت دادن برای دانلود و ثبت نام استفاده می شود.

- <abbr>  از این تگ برای مشخص کردن  کلمات مخفف شده استفاده می شود.

- <b> از این تگ برای پر رنگ کردن متن استفاده می شود.

-<data> با استفاده از این تگ محتوایی که تولید شده خوانا و مرتب می شود و اگر نیاز به ترجمه داشته باشد راحت می توان آن را ترجمه کرد.

PHP یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است و در توسعه وب پشتی و معمولاً با MySQL استفاده می شود. در حالی که HTML یک زبان نشانه گذاری است و در قسمت جلوی توسعه وب استفاده می شود که مسئول چیدمان صفحه وب به همراه CSS و Javascript است.

PHP به عنوان یک زبان سمت سرور معمولاً برای برنامه ریزی دستکاری صفحات طراحی سابت ساخته شده با HTML استفاده می شود. منظور من دستکاری صفحات وب به عنوان یک مثال اساسی از درخواستهای HTTP است که معمولاً در PHP کنترل و کدگذاری می شود. از PHP می توان در ایجاد اجزای HTML و برچسب ها نیز استفاده کرد  که در ادامه توضیح مفصلی داده ایم. مقاله آموزش زبان php از پایه می تواند برایتان مفید باشد.

هنگام ساخت سایت یک صفحه پیچیده، در برخی مواقع با نیاز به ترکیب PHP و HTML مواجه خواهید شد تا به نتایج مورد نیاز خود برسید. در مرحله اول، ممکن است پیچیده به نظر برسد، زیرا PHP و HTML دو زبان جداگانه هستند، اما این طور نیست. PHP برای تعامل با HTML طراحی شده است و اسکریپت های PHP بدون مشکل در یک صفحه HTML قرار می گیرند.

در یک صفحه HTML ، کد PHP در برچسب های خاص PHP محصور شده است. وقتی بازدید کننده صفحه را باز می کند، سرور کد PHP را پردازش می کند و سپس خروجی (نه خود کد PHP) را به مرورگر بازدید کننده می فرستد. در واقع ادغام HTML و PHP کاملاً ساده است. هر چیزی در اسکریپت PHP که در برچسب <؟ php؟> وجود ندارد توسط کامپایلر PHP نادیده گرفته می شود و مستقیماً به مرورگر وب منتقل می شود. اگر به مثال زیر نگاه کنید می توانید ببینید که یک اسکریپت PHP کامل چگونه به نظر می رسد:

کد بالا به سادگی HTML است و فقط کمی PHP دارد که تاریخ امروز را با استفاده از عملکرد تاریخ داخلی چاپ می کند. همانطور که در بالا ذکر شد، تمام HTML های ساده موجود در کد بالا توسط کامپایلر PHP نادیده گرفته می شوند و بدون تغییر به مرورگر وب منتقل می شوند.

ببینید چقدر آسان است؟ ادغام PHP و HTML واقعاً بسیار ساده است. فقط بخاطر داشته باشید که در هسته آن، یک اسکریپت PHP فقط یک صفحه HTML است که برخی از PHP در آن پاشیده شده است. اگر بخواهید، می توانید یک اسکریپت PHP ایجاد کنید که فقط HTML در آن باشد و هیچ برچسب <؟ php؟> نداشته باشد و بسیار خوب کار خواهد کرد. جزییات طراحی سایت با php.

PHP در HTML با استفاده از برچسب short_open

اگر می خواهید تا آنجا که ممکن است کد خود را کوتاه کنید، می توانید به سراغ گزینه short_tags بروید. این کار شما را از تایپ  php در ابتدای کد، کوتاه می کند. برای فعال کردن این مورد، باید فایل php.ini را به روز کنید و تنظیمات "short_tags" را از "Off" به "On" تبدیل کنید. در حالی که این تنظیمات در اکثر سرورها از قبل روشن است، همیشه بهتر است قبل از این بررسی کنید. مشکلی که می تواند در صورت استفاده از برچسب های کوتاه ایجاد شود با استفاده از XML مغایرت دارد.

PHP در HTML پسوندهای پرونده

وقتی یک فایل داده شده حاوی کد PHP باشد، باید پسوند PHP داشته باشد. در بیشتر موارد php است، اما شما همچنین می توانید فایل htaccess را پیکربندی کنید تا بدون تغییر نام و تغییر پسوند کد PHP در فایل HTML، آن را بخواند.

HTML در PHP

همچنین می توانید از کد HTML در اسکریپت PHP استفاده کنید. اگر کل صفحه خود را در PHP ایجاد کرده باشید، مثلاً بخواهید فرم HTML دلخواهی را در آن بگنجانید، این می تواند بسیار مفید باشد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که ترتیب برچسب های باز کننده HTML و PHP را تغییر دهید و صفحه را با PHP باز کنید.

گرچه این موضوع کمی پیچیده به نظر می رسد، در واقع کد زیادی را برای شما صرفه جویی می کند. برای مثال super global PHP_SELF این امکان را می دهد از مقدار فیلدهای مشخص شده، در همان پرونده استفاده کنیم. معمولاً برای چنین فرمهایی دو پرونده ایجاد می شود. اولی خود فرم HTML است و دیگری فایل PHP باطن است که همه کارها را انجام می دهد.

اگر در حال حاضر یک برنامه PHP پیچیده دارید که به تعداد زیادی پرونده متکی است و فقط می خواهید همه چیز را به ساده ترین شکل ممکن حفظ کنید، این می تواند کمک بزرگی به شما کند.

PHP با میزبانی NTC

NTC Hosting به مشتریان خود یک راه حل نهایی میزبانی وب ارائه می دهد. تمام برنامه های میزبانی وب ما از HTML پشتیبانی می کنند و به شما امکان انتخاب بین PHP4 و PHP5 را می دهند.

می توان از زبان html و php  در طراحی وب سایت استفاده نمود.

 راهنمای استفاده 


<html>
<title>HTML with PHP</title> <body>
<h1>My Example</h1>
<?php //your php code here ?>
<b>Here is some more HTML</b> <?php //more php code ?> </body>
</html>

با این روش بدون انجام دادن عملیات خاص شما می توانید کدهای php را درون صفحات html سایت جای دهی نمایید. در حالت دیگر برای شما این امکان وجود دارد که کدهای html را درون صفحات php وب سایت خود جایدهی نمایید. با استفاده از PRINT و ECHOاین امکان برای شما فراهم می شود.
<?php Echo "<html>";
Echo "<title>HTML with PHP</title>";
Echo "<b>My Example</b>";
//your php code here
Print "<i>Print works too!</i>"; ?>

جمع بندی

روش های دیگر برای درج پرونده از طریق include_once ، Require و Require_once می باشد. تفاوت بین include  و require به سادگی این است که با include ، اگر پرونده ای که قرار است موجود نباشد، شما اخطار می گیرید، در حالی که با require شما خطای مهلکی دریافت می کنید و اجرای اسکریپت متوقف می شود. تغییرات include_once و Require_once اطمینان حاصل می کند که پرونده موجود قبلاً درج نشده است. این کمک می کند تا از مواردی مانند خطاهای تعریف مجدد عملکرد جلوگیری شود.

 برای ساخت اپلیکیشن و طراحی وبسایت حتما باید زبان PHP را یاد بگیرید و حتما از تگ های HTML استفاده کنید. پس در فراگیری این اصل مهم کوتاهی نکرده و تلاش خود را دوچندان کنید. از اینکه تا انتهای این مطلب با ما در نونگار همراه بودید سپاسگذاریم.

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید