گوگل پنالتی تاثیر منفی در سئو سایت دارد.

در سال 2012 گوگل الگوریتم های خود را به نام الگوریتم پاندا به روز رسانی نمود که بر مبنای آن به پنالتی شدن وب سایت ها به دلیل بک لینک ها و لینک های نامناسب منجر می شود و به دبنال آن رنکینگ سایت و ترافیک، کاهش می یابد و تاثیر منفی در سئو سایت خواهد گذاشت. در این مقاله به توضیح راهکاری برای نجات از گوگل پنالتی در طراحی سایت می پردازیم.

  • تشخیص پنالتی شدن

در ابتدا می بایست تشخیص دهیم که  طراحی وب سایت ما توسط گوگل پنالتی شده است یا خیر؟ ترافیک وب سایت را نگاه بیندازید و به این نکته تمرکز نمایید که آیا دچار کاهش ناگهانی و غیر معول شده است یا خیر. به آنالیز گوگل توجه نمایید و ابزار گوگل وب مستر را چک نمایید و به هشدارها یا خطاهای داده شده توجه نمایید. اگر شما خطای لینک غیرمعمول را در داشبورد مشاهده نمودید در این صورت احتمال پنالتی شدن شما قوی می باشد.

 

  • حل مشکل پنالتی شدن

پس از تشخیص پنالتی شدن وب سایت می بایست به منظور حذف سئو وب سایت، می بایست برای رهایی و نجات از آن اقدام نمایید. در این صورت بک لینک ها و لینک های پروفایل خود را ارزیابی نمایید.

لینک های گسترده سایت ها(اغلب در فوتر یا سایدبار وب سایت)

لینک ها با ارزش کم

لینک های پرداختی

لینک های زیاد در سایت های غیر مرتبط و کم ارزش

 

برای آنالیز لینک هاو بک لینک ها از ابزارهای مختلف ارزیابی استفاده نمایید. در اینجا لیستی از این ابزار موجود می باشد.

  • Webmaster Tools
  • Link Detox
  • Majestic SEO
  • Open Site Explorer

 

داده ها را از ابزارهای مختلف جمع آوری نمایید و به تحلیل آن ها بپردازید و به دنبال لینک های مضرر و خطرناک که موجب پنالتی شدن وب سایت شده است باشید. در زیر به لیستی از این موارد اشاره شده است.

تعداد زیادی لینک با کلمه کلیدی یکسان

تعداد زیادی بک لینک با دامین یکسان

تعداد زیادی بک لینک با آدرس ip یکسان

گذاشتن تعداد زیادی لینک در وب سایت های با رنکینگ پایین

 

هر لینکی که به ظاهر غیر طبیعی می رسد و جزو  موارد زیر می باشد می بایست برداشته شود و حتی اگر شما نتوانید تمامی لینک های غیر معمول را بردارید ولی می بایست به گوگل بفهمانید که شما در حال تلاش برای حذف بک لینک های کاذب خود می باشید. و یا حتی در صورت لزوم از صحاب وب سایتی که لینک شما در آن قرار گرفته است درخواست حذف لینک خود را نمایید.

پس از حذف بک لینک های کاذب شما می بایست گوگل را نسبت به این اقدام مطلع نماید. Google Disavow Tool ابزاری بدین منظور می باشد و این مطلب را به گوگل می گوید که کدام یک از لینک ها را شما نمی خواهید گوگل در رنکینگ در نظر بگیرد وشما قادر به حذف آنها نخواهید بود. که شامل آپلود نمودن فایل تکس ساده از دامین و آدرس URL شم می باشد و حال منتظر می باشید تا گوگل نگاه بیندازد.

بر منبای الگوریتم پاندا، گوگل به پنالتی نمودن وب سایت هایی که بک لینک های کاذب را برجا گذاشته اند، اقدام می نماید که بر سئو سایت تاثیر منفی دارد. با تلاش برای حذف این لینک ها و استفاده از ابزارها می توانیم طراحی سایت خود را از این مشکل نجات دهیم و سئو وب سایت خود را بهبود بخشیم.

 

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید