در طراحی سایت با وردپرس می بایست اصول خاص را در سئو آن انجام نماییم.

سئو برای سایت وردپرس

طراحی سایت وردپرس اگرچه آسان می باشد اما سئو نمودن آن با درنظر گرفتن نکاتی همراه می باشد. اگر در صدد می باشید سئو سایت خود را که در طراحی سایت آن از وردپرس استفاده شده است تقویت نمایید به  نکات زیر در مبحث سئو توجه نمایید.

 

 

  • بخش بلاگ در وردپرس

در پیکربندی وردپرس خصیصه ‘discourage search engines from indexing this site‘  وجود دارد که تحت این شرایط از ایندکس نمودن صفحات سایت خود توسط موتورجستجوگر جلوگیری می نمایید. همچنین وردپرس تگ  rel=”noindex” و rel=”nofollow”را در تنظیمات خود دارد که از ایندکس و کاوش نمودن در وب سایت شما جلوگیری می نماید تا زمانی که شما این ادیت را در بخش بلاگ خود انجام دهیم. با انجام این امر تاثیر مثبتی را در سئو وب سایت خود ایفا نمایید.

 

  • تغییر ساختار permalinks 

به طور پیش فرض وردپرس از ?p=[id] در ساختار لینک های موجد در بلاگ استفاده می نماید. می توانید این ساختار را در تنظیمات تغییر دهید. مدل پیشنهادی برای سختار لینک ها month and name می باشد.

 

  • نصب پلاگین .xml sitemap

پلاگین xml sitemap  را برای بلاگ وردپرس خود نصب نمایید. تمامی صفحات موجود در طراحی سایت خود را در این فایل تعیین نمایید که به موجب این عمل موتورهای جستجو می توانند صفحه شما را ایندکس نمایند.

 

 

  • نصب پلاگین سئو و استفاده از rel=”canonica"l
  • پلاگین سئو را نصب نمایید و پس از نصب شما می توانید تگ "rel=”canonical  را برای صفحات بلاگ خود استفاده نمایید. در این صورت موتور جستجو می تواند آدرس URL در محتوای بلاگ شما را معین نمایند.

 

 

اساسا "rel=”nofollow  بیانگر این موضوع می باشند که صفحه لینک داده شده را  ‘follow’  ننماید و هیچ ضمانتی در خصوص قابلیت اعتماد صفحه سایت لینک داده شده وجود ندارد. این خصیصه تاثیر قابل توجهی بر سئو بجا می گذارد.

 

عدم ایندکس نمودن صفحات کپی

اگر شما عنوان تکراری را برای محتوای خود ایجاد نمایید در این صورت به عنوان صفحه تکراری محسوب می شود که تاثیر منفی در سئو سایت خواهد داشت. راه حلی برای این موضوع این می باشد که از متای درج شده در زیر استفاده نمایید.

 <meta name=’robots’ content=’noindex’ />

 

  • استفاده از پلاگین caching برای افزایش سرعت سایت

پلاگین کش در تمامی سایت های وردپرس می بایست نصب شود. این امر موجب می شود سرعت وب سایت شما افزایش یابد و همچنین زمان لازم بر ای لود را بر روی وب سرور کاهش دهد.

 

  • استفاده از CDN برای تقویت عملکرد سایت

سیستم CDN  برای سایت هایی با حجم داده نسبتا زیاد بسیار کارآمد خواهد بود. در این تکنولوژی محتوای استاتیک وب سایت شما در وب سرور کش می شود و در نتیجه عمل  وب سایت شما سرعت بالاتری خواهد داشت.

 

اگر وب سایت شما سرعت پایینی دارد می توانید با تغییر هاستینگ خود موجب بهبود آن شوید و تاثیر مثبتی را در سئو سایت خود بگذارید.

 

  • بلاک نمود نظرات اسپمی

نسخه های جدید از وردپرس اقداماتی خاصی را برای جلوگیری از وارد نمود نظرات اسپمی توسط کاربران انجام نموده است.

 

 

  • قرار دادن لینک از محتوای قدیم در محتوای جدید

یکی از روش های بهینه نمودن محتوای سایت برجا گذاشتن و ارتباط دادن میان محتواها می باشد بدین صورت که در هنگام درج محتوای جدید در طراحی  سایت خود در صورت وجود ارتباط به محتوای قبلی موجود در سایت لینک داده شود.

طراحی سایت وردپرس اگرچه آسان می باشد اما سئو نمودن آن با درنظر گرفتن نکاتی همراه می باشد. اگر در صدد می باشید سئو سایت خود را که در طراحی وب سایت آن از وردپرس استفاده شده است با انجام ادیت های می توانید در سئو وب سایت خود  نقش مثبتی را ایفا نمایید.

 

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید