راهنمای وجود ssl در طراحی سایت

Ssl یا همان  Secure Socket Layer  پروتکل رمزنگاری شده در برای انتقال داده میان سرور و کاربر تنظیم می گردد و به نوعی امنیت اطلاعات را تضمین می نماید. اگر در طراحی سایت خود نیازمند به انتقال اطلاعات حساس کاربر مانند حساب کاربری باشید در این صورت امنیت اطلاعات موضوع مورد چالش می باشد که توسط پروتکل ssl تضمین می گردد.

 

آیا ssl برای سئو سایت مناسب است؟

در پاسخ می بایست گفت بله. انتقال امن اطلاعات از کاربر به سرور مزایایی را برای سئو سایت شما خواهد داشت و طبق گفته های خود گوگل پروتکل ssl در بهینه سازی سایت اثرگذار می باشد. امنینتی که در طراحی سایت شما وجود دارد به عنوان فاکتور اثرگذار در سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت شناخته می شود.

 

علایم نصب پرتوکل ssl در طراحی سایت

 

  • آدرس https

اگر شما پروتکل ssl را در طراحی سایت خود نصب نمایید در این صورت می بایست آدرس url طراحی وب سایت خود را به صورت زیر مشاهده نمایید.

 https://www.domain.com

در واقع بجای پروتکل http از پروتکل https استفاده می نمایید.

 

  • آیکن قفل بسته در مرورگر

 ایکن قفل بسته نیز نصب پروتکل ssl را نشان می دهد که در مرورگر و در آدرس بار مرورگر درج می گردد.

 

  • اعتبار گواهینامه ssl

اگر طراحی سایتی https را در آدرس بار مرورگر نشان دهد و یا آیکن قفل بسته را نیز داشته باشد تا رمانی که اعتبار گواهینامه ssl وجود نداشته باشد نمی تواند ارتباط امن را تضمین نماید. برای اطمینان از معتبر بودن گواهینامه ssl بر روی ایکن لایه امن سبز رنگ در مرورگر کلیک نمایید و سپس Certificate Information یا همان اطلاعات گواهینامه را انتخاب نمایید. این گزینه شما را به صفحه اعتبار گواهینامه خواهد برد. در صفحه هدایت شده می توانید گزینه Not Valid   Before" و  "Not Valid Afterرا مشاهده نمایید. اگر زمان درج شده در گزینه "Not Valid After" گذشته باشد در این صورت اعتبار گواهینامه منقضی شده است.  

 

چگونه ssl را در طراحی سایت خود نصب نمایید؟

به منظور نصب ssl بر روی دامنه طراحی سایت خود ابتدا نوع گواهینامهssl که متناسب با نیاز طراحی وب سایت شما می باشد را انتخاب نمایید را انتخاب نمایید و سپس از شرکت های اهدا کننده گواهینامه ssl به منظور نصب پروتکل لایه سوکت امن برای دامنه مورد نظر خود اقدام نمایید.

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید