خزنده موتور جستجو سایت شما را چگونه می بیند؟
دقیقترین سئو و بهینه سازی سایت ها تضمینی بر جایگاه اول و بالاترین موقعیت سایت در نتایج جستجو نیست. با شبیه سازی موتورهای جستجو می توان به بررسی چگونه دیده شدن تلاش های بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجو پرداخت.

اساسا همه خزنده های موتورهای جستجو با خزیدن در وب، صفحات اینترنتی را ایندکس می نمایند و بعد از ذخیره سازی در پایگاه داده با الگوریتم های گوناگون که در هر موتوری متفاوت است، رتبه صفحه و ارتباط صفحات جمع آوری شده را تعیین می کنند.

فلش و جاوااسکریپتها و قاب و عکس نوشته ها برای موتورهای جستجو قابل نمایش نیستند. درست است که این موارد از جمله استانداردهای مهم در بحث طراحی سایت هستند ولی در مباحث سئو وب سایت نامقبول و استفاده از آنها برای موتورهای جستجو کاملا اشتباه هستند.

اگر صفحه ای دارای عکس نوشته باشد، متن در این عکس برای خزنده قابل تشخیص نیست و درنتیجه آن را نادیده می گیرد بنابراین شما برای بهره بردن و ایندکس کامل این صفحه توسط موتورهای جستجو این اصل توصیه شده در سئو سایت را استفاده کنید و آن اضافه کردن توضیحی برای تصویر در خاصیت alt در تگ img است (به عدم استفاده زیاد کلمات کلیدی در توضیحات برای جلوگیری از جریمه شدن دقت گردد).

اگر تصادفا در صفحات شما بیش از هزاران لینک وجود دارد (اگرچه به تعداد کمتر از 100 لینک در هر صفحه توصیه شده) بررسی سالم و صحیح بودن این تعداد لینک دشوار است. به عنوان مثال اگر صفحه ای خطاهای 404 و 403 و یا خطاهای مشابه را نمایش دهد ، علاوه بر مانع شدن دسترسی خزنده ها به صفحه سبب ایندکس نشدن آن صفحه می شود.

در پایان اشاره می کینم که صفحاتی که دارای طراحی وب سایت از نوع پویا هستند مورد علاقه خزنده های موتورهای جستجو نیستند هرچند که موتورهای جستجوی زیادی این صفحات را به خوبی ایندکس می کنند. با بکارگیری شبیه ساز خزنده، چگونگی پذیرفته شدن صفحات پویا و دینامیک توسط موتورهای جستجو مشخص می شود.

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید