بررسی سئو با سیگنال های رتبه بندی مستقیم در برابر نوع غیرمستقیم آن

 
سوالی که ذهن برخی از کارشناسان سئو را مشغول نموده این است که آیا تنها توجه و تمرکز بر روی راهنماهایی که مستقیما منجر به رتبه بندی گوگل می گردند کافی است یا می توان بر عواملی که غیرمستقیم بر رتبه بندی و سئو سایت تاثیر مثبت دارند نیز مطمئن و دلگرم بود.

سیگنال های رتبه بندی مستقیم

در اینجا به تعدادی از نشانه هایی که با بکارگیری آنها در ساخت سایت شاهد تاثیر مستقیم در رنکینگ گوگل خواهیم بود، اشاره می شود.
فاکتورهای امتیازدهی مستقیم موردی مثل لینک هستند، زمانی که شما گروهی از لینک های جدیدی که اشاره به صفحه شما دارند را کسب نموده اید، رنکینگ سایت ارتقا می یابد. با کاهش زمان لود صفحه های سایت به 3 الی 4 ثانیه، این بهینه سازی صفحات، افزایش سرعت لود سایت را در پی خواهد داشت. بنابراین سرعت لود صفحه های سایت نیز همچون لینک و کلمات کلیدی در کنار کاربردهای زبانی، جز الگوریتم های رتبه بندی گوگل هستند. این فاکتورها واضح و سازگار هستند و برخی از آنها را گوگل عمومی می داند و در پروسه طراحی وب سایت نیز بر بکارگیری آن ها تاکید دارد.

مسائل پیش رو

 

1-آنچه گوگل می گوید

نمی توان این حقیقت را انکار کرد که بخش هایی که غیرمستقیم منجر به رنکینگ سایت می گردد، تاثیر قدرتمندی در حوزه بهینه سازی سایت می گذارد و غیرمستقیم بودن آنها چندان اهمیتی ندارد. البته این مقوله، کارشناسان سئو را نیز دچار سردرگمی نموده چون غالبا نمایندگان گوگل اعلام می کنند که این عوامل جانبی و غیرمستقیم را در رنکینگ سایت دخیل نمی کنند یا شبکه های اجتماعی چون توییتر فاکتوری برای امتیازدهی سایت نخواهند بود.


2-آنچه مشتریان، تیم و مدیران می گویند

متاسفانه بازدیدکنندگان و مشتریان و مدیران نیز نظریه گوگل را تایید نموده و به کارگیری این شیوه های غیرمستقیم را، سئو وب سایت نمی دانند. نظر آنها از نظر تکنیکی صحیح است ولی در صورتی که نگاه گسترده تری به مقوله تاثیرگذاری این عوامل داشته باشیم نمی توان تاثیر آنها را صد در صد انکار نمود.


3- زمان بر بودن

با گذر زمان به مرور نتایج تاثیر مثبت این شیوه ها که مورد تایید رسمی نیز نیستند مشخص می گردد.

توصیه ها

بر روی هر آنچه منجر به بهبود و بهینه سازی وب سایت می گردد تمرکز کنید و وسعت کاری خود را بر روی تک تک عوامل غیرمستقیم ولی موثر که در ذیل برخی از آنها را نام بردیم توسعه دهید. پیاده سازی برخی از این فاکتورها در زمان طراحی سایت صورت می گیرد.

تجربه کاربر-توسعه و احتمال توسعه-کاندید نمودن افراد-برندسازی و ماندگاری در اذهان-انجمن-تعامل با افراد-پوشش برند- اشباع

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید