نخستین نکته مهم در طراحی وب سایت ظاهر سایت است ، زیرا اولین چیزی می باشد که بازدید کنندگان هنگام ورود به یک سایت به آن توجه می کنند. برای شروع نگاهی به طراحی Responsive خواهیم داشت. این نوع از طراحی سایت مخصوص گجت های تلفن همراه (تلفن های همراه هوشمند ، آی پد ها ، تب لت ها و...) است که به مخاطب حسی همانند شبکه های اجتماعی را خواهد داد. در ادامه چند مورد از نکات اساسی و مهم در طراحی و ساخت سایت را بیان خواهیم کرد.

 نکاتی مهم در طراحی وب سایت

1)هدف از طراحی وب سایت
هدف شما از راه اندازی یک وب سایت خاص چیست؟آیا به دنبال افزایش فروش هستید؟ آیا هدف شما اطلاع رسانی است؟ و یا فقط به عنوان نشانه ای برای حضور آنلاین خود قصد در طراحی سایت دارید؟ قبل از طراحی وب سایت هدف خود را مشخص و در راستای آن هدف از قابلیت های طراحی خود استفاده کنید.
2)روانشناسی وب
روانشناسی طراحی وب سایت در جهان به شدت دسته کم گرفته شده است . طراحان به این نکته توجه کمتری نشان می دهند غافل از آن که هرچه بیشتر روی این مسئله تمرکز کنند بازدیدکننده بیشتری نیز خواهند داشت. بازدید کننده بیشتر ، بهبود در سئو سایت و بهینه سازی سایت را به همراه خواهد داشت. البته نمی توان پیچیدگی استفاده از اصول روانی را انکار کرد اما بهره گیری از این اصول نتیجه ای مطلوب خواهد داشت .
مهم ترین موارد اصول روانی عبارتند از:
1.اعتماد سازی
2.استفاده از الگوهای آشنا
3.روانشناسی اجتماعی
4.روانشناسی رنگ
5.حفظ سادگی
3)طراحی کاربر محور
به یاد داشته باشید سایت فقط برای شما طراحی نشده بلکه تمرکز آن روی کاربران شما است. اگر هدف شما جذب مخاطب است ، از این ترفند ها استفاده کنید.
برخی از ترفندهای مفید که باید در نظر بگیرید عبارتند از:
1.ایجاد نظر سنجی در وب سایت
2.تعریف پروفایل کاربر(مهم ترین ترفند که تاثیره چشم گیری به همراه خواهد داشت.)
3. امروزه شبکه های اجتماعی هسته اصلی هر سایت موفقی است. با بهره گیری از آن ها سایت خود را جذاب و سرگرم کننده نگه دارید.
4. از گرافیک و طرح های رنگی که اثر مثبت و بهتری بر مخاطبین می گذارد استفاده کنید.

4)ایجاد طرح بندی با حرکت آسان
ناوبری آسان برای تمام وب سایت ها بسیار مهم است. از ساده ترین پورتال های خبری گرفته تا پیچیده ترین فروشگاه های آنلاین تجارت الکترونیک. هدف شما از طراحی سایت هر چه که باشد برای حفظ محتوای سایت خود در رده های منطقی ، باید به کاربران دسترسی سریع به اطاعاتی که به دنبال آن هستند بدهید. طرح بندی با حرکت آسان ارزش محتوای وب سایت شما را افزایش می دهد. سایت شما باید به طور کامل از قوانین موتور های جستجو پیروی نماید در غیر ان صورت موتور ممکن است سایت شما را به رسمیت نشناخته و همین موضوع باعث از دست دادن مخاطبانتان شود. رعایت این موارد ، ناوبری آسانی برای هر طراحی به همراه خواهد داشت.
5)تراکم
همیشه سعی در به روز رسانی وب سایت خود داشته باشید. به روز رسانی وب سایت نیز یکی از روش های بهینه سازی وب سایت و سئو است و می تواند به معنی اضافه کردن محصولات جدید ، اصلاح اطلاعات ، افزایش تراکم با استفاده از رسانه های اجتماعی و یا اضافه کردن جاذبه های اضافی برای بازدید کننده بیشتر باشد. در واقع هر چه به روز رسانی بهتری داشته باشید بازدید کننده بیشتری هم خواهید داشت.

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید